Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Casca schreef:je moet ook eigenlijk altijd via een kennis een paard kopen. Alleen de 'sulletjes/onverkoopbare paarden' staan vaak op internet.
Als je wat kennissen hebt die ook in de paarden zitten, die vragen of ze wat rond willen vragen voor je.
Er lopen genoeg goede paarden rond, alleen die worden niet zichtbaar te koop gezet.
? Hollsteiner schreef:Casca schreef:je moet ook eigenlijk altijd via een kennis een paard kopen. Alleen de 'sulletjes/onverkoopbare paarden' staan vaak op internet.
Als je wat kennissen hebt die ook in de paarden zitten, die vragen of ze wat rond willen vragen voor je.
Er lopen genoeg goede paarden rond, alleen die worden niet zichtbaar te koop gezet.
sorry maar dit vind ik echt een belachelijke opmerking

smurvaas schreef:Gelukkig hebben we daar MP voor![]()
En sporthorses![]()
maar even een vraagje, als je een paard verkoopt, laat je het dan leuren voor de verkoop?
En mag een koper jouw paard dan laten herkeuren bij een eigen arts? Ook op de foto?
Casca schreef:je moet ook eigenlijk altijd via een kennis een paard kopen. Alleen de 'sulletjes/onverkoopbare paarden' staan vaak op internet.
smurvaas schreef:Oh, oke, dat is netjes.
Ik heb in mijn zoek tocht vaak genoeg meegemaakt dat ze niet gekeurd mochten worden, of niet op de foto, of alleen bij de dierenarts van de verkoper, zowel bij handelaren als bij particulieren.
Ja ach, zoals ik al zei, iedereen kan je beduvelen, helaas!!
Maar gelukkig zijn er nog genoeg particulieren en handelaren die dat niet doen.
vorame schreef:smurvaas schreef:Gelukkig hebben we daar MP voor![]()
En sporthorses![]()
maar even een vraagje, als je een paard verkoopt, laat je het dan leuren voor de verkoop?
En mag een koper jouw paard dan laten herkeuren bij een eigen arts? Ook op de foto?
Maar dan heb ik toch geen sulletje of onverkoopbaar paard?
Ja mijn paard is rontgen gekeurd.
Elke aspirant koper mag een kopie cd hebben ter overhandiging eigen DA.
Paard mag opnieuw rontgen,maar dat is wel K.K.
Paard mag klinisch gekeurd worden bij echte interesse.
Afkeur kosten voor mij, goedkeur kosten kopen.
Paard heeft uiteraard geen stal gebreken of dat wordt gemeld.
Er mag bij mij aan huis zoveel als men wil gereden worden om te kijken of de juiste klik er is.
Maar hij gaat niet naar 200 km verderop waar ik geen zicht meer heb op hoe er mee omgegaan wordt.
Lijkt me niet zo vreemd.
vorame schreef:smurvaas schreef:Oh, oke, dat is netjes.
Ik heb in mijn zoek tocht vaak genoeg meegemaakt dat ze niet gekeurd mochten worden, of niet op de foto, of alleen bij de dierenarts van de verkoper, zowel bij handelaren als bij particulieren.
Ja ach, zoals ik al zei, iedereen kan je beduvelen, helaas!!
Maar gelukkig zijn er nog genoeg particulieren en handelaren die dat niet doen.
Met zulke voorwaarden is het direct omdraaien.
Niet mogen keuren staat gelijk aan, er is iets mis.
Casca schreef:hoho, deze discussie gaat helemaal de verkeerde kant op.
Het gaat erom waar je het beste een paard kan kopen. Dat iemand een keer een Crack op internet heeft gevonden of een Krak van familie heeft gekocht dat kan. Mijn opmerking was over het algemeen bedoeld dat de paarden op marktplaats/sporthorses (en dan MP nog 10 gradaties erger dan SH) wat mankeren. Dat zijn paarden van particulieren waarbij je eigenlijk weinig zekerheid hebt. Waar de TS dus al verscheidene keren mee te maken heeft gehad.
)