Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb haar al gepbt met een (aardige.
) uitleg.
maikeltje schreef:Los van alles...ik ben wel benieuwd wat je dierenarts ervan zegt..
Verder ga ik met Vorame mee. Opnieuw beginnen zonder spoor. Ook bij een 13 jarig paard kan dit nog wel goed komen.
AnjaW schreef:Tuurlijk doe ik mijn paard niet weg. Ik vind alleen dat je als koper/verkoper rechten hebt. Mijn vraag was puur uit nieuwsgierigheid, advies?, lotgenoten, etc....
En ik heb haar niet opengereden, ze heeft alleen een kale plek gekregen omdat ik zoals ik al eerder verteld heb mijn spoor verkeerd (te hoog) opgebonden had.
Ik rijd meerdere paarden en de éne rijd ik wel met spoor en de andere niet, waardoor ik veel wissel met sporen omdoen en afdoen.
Dit gebeurt je 1 keer en daarna niet weer. We maken toch allemaal wel een keer een fout???? moet er dan meteen aan mijn rijstijl gesleuteld worden, als ik iets verkeerd doe dan zal mijn instructeur dat zeker tegen mij zeggen!
.
. Pashon schreef:en wat had je gedaan als het wel een verborgen gebrek was geweest?
tja ook al heb je je sporen te hoog zitten, dan nog hoor je er niet de hele tijd in te prikken.
en de opmerking "als ik iets verkeerd doe dan zal mijn instructeur dat zeker tegen mij zeggen" word ik een beetje moe van, smoesje word wel erg vaak gebruikt. geen enkele instructeur is heilig net zoals geen enkel mens perfect rijd en er zijn zoveel "verkeerde/ slechte" instructeurs dat deze smoes regelrecht de prullenbak in kan.
nogmaals graag een foto!

Raiza schreef:Ten eerste vraag ik me af, als de huid echt los zit, en dit al gekomen is van voor je hem maanden geleden kocht, dan zou de huid al flink aan het afsterven moeten zijn, dus haar eruitgevallen, huid zwart worden en scheuren etc. Anders kan het niet.
Sommige paarden hebben heel "los" vel, waardoor het lijkt dat de huid los zit.
Verder ben ik het wel met sommige eens, dat je je paard niet alleen kaalprikt doordat je sporen toevallig te hoog zitten. Kan nooit meer dan 1-2 cm zijn en als je hem dan kaalprikt, zit je teveel met je hakken in de paard te porren en ligt je been niet mooi stil zoals je zegt.
Ik zou eerst maar eens afwachten wat de dierenarts zegt voordat er allemaal scenario's bedacht worden.
Als de vorige eigenaar echt alleen maar heeft zitten schoppen met sporen en zweep was ze nooit in het Z gekomen.
Citaat:In tegenstelling tot zo'n beetje iedereen denk ik wel dat je nog een kans maakt om dit als verborgen gebrek te kunnen bestempelen en misschien kan je je paard terug brengen en je geld terug krijgen
QuietWater schreef:In tegenstelling tot zo'n beetje iedereen denk ik wel dat je nog een kans maakt om dit als verborgen gebrek te kunnen bestempelen en misschien kan je je paard terug brengen en je geld terug krijgen.
Citaat:Ze heeft hem bij een particulier gekocht.
Daar wordt 6 weken aangehouden om een gebrek kenbaar te maken.
Die 6 weken zijn al lang voorbij.