Problemen met Verzorgster, wat nu?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:34

Tsja wat mij opvalt aan het verhaal is dat je wel heel zwaar op haar leunt. Er zijn wel afspraken maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Dat iemand 1 malig later is met geld, kan gebeuren. Maar ik vind wel dat je het verhaal op een rare manier brengt. Dat jij geen geld hebt om je paard te onderhouden is niet het probleem van je verzogster. De helft van het stallingsgeld vind ik persoonlijk een enorme klap geld, en dan krijgt ze nog een trap na van je. Ik vind het niet erg netjes van je, en dan klaag je ook nog dat ze op vakantie gaat en je (tijdelijk) fulltime voor je eigen paard moeten zorgen. Erg raar verhaal, of ik heb het zo verkeerd begrepen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:36

Ik zou als ik jou was gewoon stoppen, beide partijen worden hier niet vrolijk van en het blijft nog wel jouw paard waar je verantwoordelijk voor bent. Er lopen zat mensen rond op zoek naar een leuk verzorgpaardje. Als zij haar afspraken niet nakomt is dat haar probleem, niet het jouwe. Een beetje vreemd dat de eigenaar (jij dus) niet lekker je paard kan doen omdat de verzorgster - zonder jouw weten - al geweest is.

Zat anderen die je er een plezier mee kunt doen

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:43

Alles leuk, maar ik heb ook vaste dagen voor mijnn verzorgpaard, als ik niet kan onverhoopt, geef ik dit zsm door, dus niet een ochtend van te voren, maar minstens een dag. Tenzij ik mijn been breek op een dag dat ik hem heb, maar dat is meer overmacht.

Als ik ´zomaar´ niet op zou komen dagen, moet ik ongeveer aangereden zijn wil dat een geldige reden zijn.
Als ik echt niet kan, dan bel ik en leg ik eerlijk uit wat er aan de hand is... Eerlijkheid duurt t langst, niet bij mij. Je kan beter gelijk eerlijk zijn.

De eigenaar van mijn verzorgpaard en ik hebben vóór ik ging verzorgen om de tafel gezeten en hebben duidelijke afspraken gemaakt. In mijn ogen normale en verstandige afpraken. Als ik iets wil doen waarvan ik niet weet of zij het ermee eens is dan bel ik eerst. Zegt zij nee, dan is het nee. Het is en blijft haar paard en niet het mijne.

Ik betaal niets.. Ik koop de appels, muesli en hier en daar een dekje. Als ik vind dat er bijv. een nieuwe neusriem moet komen wil ze graag dat ik dat aangeef en dan zal ze ernaar kijken. Verder wil ze echt niet dat ik er voor betaal, nu niet, maar in de toekomst ook echt niet. Dit omdat je hiermee toch een beetje bepaalde rechten van je paard uit handen geeft...

Wormenkuren etc.. Die worden gegeven door de pensionhouder, als de kuur gegeven is op een dag dat ik er ben, dan SMS de eigenaresse dat de kuur gegeven is. Zij weet dan dat ze de dag daarna geld moet meenemen.

Ik denk dat het voor zowel eigenaar als verzorgster goed is duidelijke afspraken te maken. Het kan cru overkomen, maar het houdt een hoop ´´vage´ dingen bij je weg.

Als ik perse wil rijden op een dag dat de eigenaresse hem heeft, dan bel ik haar en vraag ik of ik hem mag rijden. Vaak zegt ze ja... Maar ik haal het niet in mijn hoofd hem te rijden op een dag dat haar dag is en zij er niets van weet. Dan kan ik eveneens mijn spullen pakken...

Mijn verhaal is wat langer, maar ik wilde ook een verhaal vanuit een verzorgster neerzetten, wellicht heb je er iets aan.

Verder sluit ik me aan bij Rappe Rijder.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:56

Lieffiefi schreef:
Ik betaal niets.. Ik koop de appels, muesli en hier en daar een dekje. Als ik vind dat er bijv. een nieuwe neusriem moet komen wil ze graag dat ik dat aangeef en dan zal ze ernaar kijken. Verder wil ze echt niet dat ik er voor betaal, nu niet, maar in de toekomst ook echt niet. Dit omdat je hiermee toch een beetje bepaalde rechten van je paard uit handen geeft...

Dit vind ik ook ja. Een verzorgster die moet betalen 'koopt' daarmee bepaalde rechten.
TS, je wil hier het beste van 2 werelden: enerzijds krijg je een héél stevige financiele bijdrage van je verzorgster: de helft van het stalgeld, en dan vraag je nog extra voor vanalles en nog wat (begrijp ik toch uit de openingspost). Anderzijds wil je wel regels opleggen en precies bepalen wat er met het paard gebeurt.
Je zal op een van de 2 vlakken een toegeving moeten doen denk ik...

Lieffiefi

Re: Problemen met Verzorgster, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:02

Bij ons op stal word er zelfs 1 betaald om een paard te rijden en verzorgen... Er is er 1 die geld wilt, stalgeld bedraagd bij ons ongeveer 250 per maand, en zij vraagt een vergoeding van 50 euro... Ik heb gezegd dat ze daarmee bepaalde rechten toch uit handen geeft, ze beseft totaal wat ze doet...
Ik ben er tegen betalen voor een verzorgpaard...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:03

Als ik me zo zou gedragen zou ik ook de laan uit vliegen, als de afspraak is dat je op bepaalde
dagen gaat en je maakt ook nog eens afspraken wat je moet doen dan moet je je daar toch aan houden.

Vindt de verzorgster ondanks dat ze de helft mee betaald nogal brutaal, als je op een eigen dag niet kunt maak je
een andere afspraak met de eigenaar lijkt mij.......zodat er toch iemand naar het paard gaat en niet op eigen houtje op
een andere dag gaan, terwijl de eigenaar dat niet weet. En het paard stil staat.

En dat te laat betalen komt er nu dan ook nog eens boven op, dat zou denk ik niet zo erg zijn als
de relatie verder soepel verliep en dat doet het dus al een poosje niet meer.
Zou proberen een goed gesprek aan te gaan en anders gaan jullie wegen uiteen.

Sterkte en wijsheid gewenst...........en bovenal toch plezier met je paard...........

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:09

ts geeft wel duidelijk aan waarom ze niet wil
dat het paard wordt losgegooit.
omdat het dan gaat luchtzuigen,
dit vindt ik een eerlijke eis van dr.
ook dat ze betaald is hier bij ons normaal,beide partijen zijn immers overeen gekomen: welke dagen ,hoe en wat.
het kan idd voorkoemen dat de verzorgerster niet meer op deze dagen kan om wat voor rede ook .
dan had ze dit even moeten overleggen met ts,vindt ik.
ze wist de dagen immers van te voren en is hier akkoord mee gegaan,denk ook dat als ze dit had overlegd ts er geen probleem mee had iets op te schuiven?!
maar om dit zo achter ts dr rug te doen is honds brutaal.
had er ook zoeentje hoor.
betaalde de helft van de stalhuur. de rest betaalde ik,smid kuren haar prive les. benzine zodat ze op wedstrijd kon inschrijvingen ect. dat was voor mij. geen probleem hoor ,helemaal niet zelfs.
maar op den duur ging het hetzelfde als bij ts.niet op komen dagen.ineens andere dagen gaan rijden,niet op de prive les verschijnen ect. ect. (dit was van te voren allemaal besproken en op papier vast gelegd,
zodat we beide wisten waar we aan oe waren)
als er iets anders had gemoeten had ze dit na ondeling overleg gekregen en hadden we geschoven met oa dagen ect. maar nee.
mevr. vond het nodig om te doen waar zij zin in had, heb dr nog wel 1 kans gegeven en met dr gepraat,ze beloofde verandering en heb ook af gesproken dat dit in 1 mnd te zien moest zijn.
was niet het geval en ben dus acuut gestopt met haar.
heb nu een andere waar ik en mijn ruin dol op zijn,ze bespreekt als er iets haar niet zint,wat zelden voorkomt overens. en voor de rest is ze behoorlijk vrij om te doen wat ze wil, buiten de afspraken die er gemaakt zijn dan.

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:11

het is jou paard en niet die van haar.
als je afspraken hebt gemaakt, moet ze zich er aan houden en niet zomaar haar eigen dingen gaan doen
of niet komen en niet rijden of ineens op jou dag zomaar gaan rijden..
als ze iets anders wilt doen moet ze dat met jou overleggen en dan heb jij het laatste woord...
ik denk trouwens ook dat ze beledigd is dat ze jou paard niet mag overkopen, dit allemaal is immers toch gebeurt nadat ze vroeg om je paard over te kopen, denk dat daar de link is.
ga nog met der praten en als ze niet te vertrouwen is een andere zoeken!
je paard gaat voor :Y)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:11

Ja maar op het moment dat iemand de helft van het stalgeld betaalt, krijgt die ander bepaalde rechten. Ik zou samen nog eens om de tafel gaan zitten en een goed gesprek aangaan. Denk niet dat je iemand anders vind die zo gek is zoveel te betalen

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:12

idd natacha77

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:15

@ chocobroodje:
ze heeft idd rechten omdat ze mee betaald maar daar houdt ze zich niet aan.er is in het begin af gesproken hoe en wat en daar heeft ze mee ingestemd,door de eerste keer te betalen.
daar heeft ze zich dan aan te houden,zoals ik al zei had ze ook kunnen overleggen als ze iets anders had gewild,toch?
en niet achter de rug van ts dit te doen en nog eens hondsbrutaal ook nog heeft niks met rechten te maken om even beleefd te overleggen hoor

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:16

Wat nu?

Je hebt twee keuzes. Je overlegt met haar, blijft er tijd en moeite in stoppen en probeert het in goede banen te leiden. Of je houdt het voor gezien ;)

Wees gewoon zo eerlijk voor jezelf om de juiste afweging te maken (en laat je niet alleen maar leiden door het gemak van de bijdrage óf dat jij de eigenaar bent en zij maar heeft te luisteren ;) ).

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:21

natascha77 schreef:
het is jou paard en niet die van haar.
als je afspraken hebt gemaakt, moet ze zich er aan houden en niet zomaar haar eigen dingen gaan doen
of niet komen en niet rijden of ineens op jou dag zomaar gaan rijden..
als ze iets anders wilt doen moet ze dat met jou overleggen en dan heb jij het laatste woord...
ik denk trouwens ook dat ze beledigd is dat ze jou paard niet mag overkopen, dit allemaal is immers toch gebeurt nadat ze vroeg om je paard over te kopen, denk dat daar de link is.
ga nog met der praten en als ze niet te vertrouwen is een andere zoeken!
je paard gaat voor :Y)

Nou, succes daarmee. Ik weet niet waar TS woont maar op de meeste plaatsen vind je nooit iemand die bereid is om de helft van het stalgeld neer te leggen plus allerlei extra's en dan ook nog exact de regels van TS te volgen.
Volgens mij gaat het TS niet meezitten als ze daarvoor iemand anders moet zien te vinden... Er zijn meer dan genoeg leuke paarden die je kan bijrijden zonder een vergoeding te moeten geven.
Ik ben het ermee eens dat ze beter een andere bijrijdster zoekt omdat de sfeer met deze verziekt is, maar ze zal toch de voorwaarden enigzins moeten aanpassen vrees ik.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:24

Je verzorger komt bij mij over als een ontzettend brutaal iemand!
Ik ben ook bijrijder van een paard en ik zou dat soort dingen niet eens durven zeggen tegen de eigenaar.

Het moet natuurlijk wel gezellig blijven tussen verzorger en eigenaar dus een goed gesprek is hier wel op z'n plaats denk ik. Want anders word het paard nog de dupe van jullie 'ruzie'.
Succes!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:34

Het is sowieso idioot dat ze je beschuldigt van van alles en nog wat.
Ik vind dat je als verzorger wel de plicht hebt om het aan te geven als je denkt dat er iets mis is,
maar wel gewoon op een nette toon.
Bovendien gaat ze gewoon recht tegen je regels in, dat kan echt niet.
Jij bent de eigenaar, dus jij bent de baas, aan jouw regels moet ze zich houden.

Ik vind het wel raar dat het zo erg is als zij één keertje te laat is met haar geld.
Sowieso vraag je haar al vrij veel, dus ik ben benieuwd wat je zou doen als je 'met haar wil stoppen'.

Deze keer is het eenmalig, en ze zegt dat ze later echt nog wel met dat geld gaat komen,
dan zou het toch ook geen probleem moeten zijn?
Het verstandige deel van de paarden eigenaren heeft wat geld achter de hand voor als er hoge DA-kosten komen o.i.d.
Dat zou je nu toch ook even kunnen aanspreken, om wanneer je het geld van haar krijgt het weer aan te vullen?

Wat ik zou doen is jullie 'regels' (d.w.z. wie rijd wanneer etc.) op papier zetten,
dat nog eens goed met haar doorspreken en ze ergens rond de stal ophangen zodat ze ze altijd kan zien.
Hierbij niet vijandig gaan doen etc, ga er maar even vanuit dat ze het gewoon niet snapte ofzo.
Als ze er hierna nog niks van bakt zou ik op zoek gaan naar iemand anders (maar ik betwijfel of je iemand vind die zo veel mee wilt betalen).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:36

Met goede afspraken kom je een heel eind. Maar dat moet van 2 kanten komen. Ieder moet wat in te brengen hebben.
Als jullie het daar beide mee eens zijn kun je aan de gang. En als het dan mis gaat heb je een gegronde reden om haar weg te sturen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:56

Ze hadden het allebei anders moeten aanpakken, maar feit blijft dat doordat de verzorgster (nog) niet heeft betaald ts schijnbaar geld tekort komt. En dat lijkt mij niet de bedoeling, dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:12

meteen mee ophouden. Of de afspraken nou terecht zijn of zeurderig, een bijrijdster die zich er niet aan houdt is onbetrouwbaar. En ik vindt afspraken over hoe vaak rijden, wanneer losgooien en welke dagen eerlijk gezegd doodnormaal, en helemaal niet overdreven! Het blijft jouw paard, als jij het zo wil is dat je goed recht. En dat ze meebetaalt rechtvaardigt nog niet dit soort gedrag en zo'n houding. Kortom, zoek een ander.
Iets minder vragen bij een nieuwe is misschien wel een goed idee, de helft van de stalling is bij deze kennelijk naar het hoofd gestegen.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:40

Het valt mij op dat je inderdaad een hoop verantwoordelijkheid schuift op je verzorger. Zoals de meesten hier al zeggen het is en blijft jouw paard en dus ook jouw verantwoordelijkheid. Dat betekent dus ook dat je in staat moet zijn jouw paard te verzorgen en niet afhankelijk moet zijn van een ander om de kosten te kunnen betalen.

Wel ben ik van mening dat je door haar de helft van het stalgeld te betalen toch bepaalde rechten aan je verzorgster gegeven hebt. Volgens mij is het goed om haar in een persoonlijk gesprek eens te vragen wat er nu aan de hand is. Dat jij je niet gelukkig voelt met hoe het nu gaat en je de indruk krijgt dat het bij haar ook niet meer van harte gaat. Kun je meteen vragen waarom ze op jouw dag wilde rijden en te laat is met betalen.

Miss_Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:52

Zal even reageren op verschillende reacties.
Wat ik zou doen als ze er niet meer is qua kosten?
Nou, qua kosten kan ik het wel zelf betalen hoor, Dat is het punt niet. Maar ik vind het niet meer dan normaal dat iemand meebetaald. Zij gebruikt ook het zadel, hoofdstel, lessen, en allerlei materiaal wat verzorgd en vervangen moet worden.

Hoeveelheid betalen en wat doen.
Op dag 1 hebben we alles goed doorgesproken. Dit qua kosten en dingen doen.
We hadden afgesproken welke dagen zij gaat en welke dagen ik ga. Wil je op een andere dag omdat je niet kan/wil weet ik 't, vind ik goed hoor, maar bel of sms me aub. Dat ik iets weet. Niet dat ik er later achter kom dat m'n paard heeft stilgestaan en ik gewoon had gekund.
Ik ga er gewoon vanuit dat iemand gaat als dat is afgesproken.

Ik controleer verder helemaal niet. Ik heb goed vertrouwen in iemand dat diegene zich aan de afspraken houd.
Dit houdt dus in dat als ik zie dat de beugels nog op mijn maat zitten na een aantal dagen dat zij zou gaan, dat ik het raar vind. Dit zie ik gewoon, is verder geen controle. Ik heb toen ook gevraagd wat ze had gedaan, en toen bleek alleen losgooien.

Mijn paard wordt dan zo dat hij meer gaat luchtzuigen, mager wordt en heel chagerijnig. Dat, en het risico erbij dat hij koliek krijgt door het overmate luchtzuigen.

Verder mag ze op haar dagen doen wat ze wil, als m'n paard maar beweging krijgt. Ik wil dus dat je of longeert of in de bak rijd of buiten rijd of losgooit maar dan wel goed het paard laten lopen.

Ik heb ook geld achter de hand, een paar honderd euro, dus dat van betalen lukt wel.
Komt mijn paard opeens ziek te staan kan het allemaal betaald worden. De huur is ook al betaald, maar ik baal gewoon dat het zo moet gaan qua geld.

Ik hoor ook niets, ben gewoon graag op de hoogte van alles. Hoe was het rijden, waren er nog bijzondere dingen?.

Ik accepteer het gewoon niet om uitgescholden te worden dat ik mijn paard niet goed verzorg, terwijl dit de grootste onzin is.
Ik doe alles voor m'n paard. En het maakt me niet uit dat ik nu fulltime hem moet doen, ik hou van dat beest en doe er alles voor. Zij moet inderdaad ook gewoon op vakantie kunnen, maar behandel mij gewoon respectvol.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:03

Miss_Brandy schreef:
Ik hoor ook niets, ben gewoon graag op de hoogte van alles. Hoe was het rijden, waren er nog bijzondere dingen?

Misschien is het een idee om een schriftje op stal neer te leggen waar jullie allebei in schrijven als jullie geweest zijn?
En dan met daar in wat jullie gedaan hebben, bijzonderheden en evt. als je iets wil weten van elkaar.
Werkt bij ons goed :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:40

Ik vind dat je best een bijdrage kan vragen als iemand ook mag rijden, voor dat geld redden ze het op de manege niet hoor, en daar mogen ze ook niet doen wat ze willen.

Ik had vroeger ook een huurpony, betaalde ook de helft van de stalling, mocht alles doen wat ik wilde, eigenaresse was zwanger. Dus ook zij had het geld nodig etc. Ik ging elke dag, meste zelf en betaalde ook nog. Maar ik was dolgelukkig.
Dus het kan echt wel!

Idd voorstellen om een agenda bij te houden, koop gewoon een school agenda, die komen binnenkort in de aanbieding.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:47

Ik snap niet dat je haar nog niet hebt uitgezwaaid.

Als ik eigenaar zou zijn zou ik dit absoluut niet pikken. Het is jouw paard, ze doet nu alsof ze zelf de eigenaar is door alles te 'beslissen' en zeggen hoe het wel en niet zit tegen jou.

Er zijn vast genoeg leuke meiden/jongens die je paard met liefde willen verzorgen, wél dankbaar over komen & wel trouw zijn.

Succes verder.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:50

Waarom bel je niet gewoon ipv smsje sturen of mailen. Kan je ook al vaak veel ellende mee voorkomen en oplossen.

Ik zou er overigens al klaar mee zijn. Buiten de vraag of de verzorgster wel of niet 'schuldig' is, als het jou stress oplevert is het genoeg. Je hebt een paard om plezier mee te hebben, voor je ontspanning. Dat heb je nu niet, dus lekker weer zelf doen!

Miss_Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:54

Ja het is me wel duidelijk dat ik niet de enige ben die er over denkt dat het verstandig is te stoppen.

@ musje, ik kom nu inderdaad niet echt meer aan ontspannen toe door verzorgster.

ik heb waarschijnlijk al een andere verzorgster gevonden.
een leuke spontane meid die ook meedenkt.
ze heeft dan wel niet zoveel geld, wat niet uitmaakt!!!!, maar denkt wel mee. Ze zei zelf al van dan betaal ik 50 euro en dan kom ik maar 1 dag ofzo als u dat wil.

Echt zo lief! We hebben dinsdag avond afgesproken om te gaan rijden en kijken wie het nu is. Ik wil wel dat ze gewoon lekker 3 dagen komt, en dan zeker lekker gaat rijden en genieten.
Dat is mijn grootste eis! GENIETEN hahaha.

Ze is 18 en komt ook uit de buurt en is al een tijdje op zoek. klinkt me allemaal leuk en positief in de oren!

We zien wel hoe het allemaal loopt, elke bijdrage scheelt mij toch iets;)