verzorger wordt bazig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:49

Wat een lastige situatie! Dit had bij mij ook niet moeten gebeuren. Wat onzettend brutaal dat zij zulke dingen doet/beslist over jou paard!
Ik zal haar er zeker op aanspreken, en zeggen dat ze voortaan ALLES moet bespreken, omdat ze anders weg kan gaan, en je je eigen pony weer gaat verzorgen!

Dit is dus waarom ik nooit een verzorgster wil voor mijn pony!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:59

Wat erg zeg!
Het is jouw paard en jij bepaalt wat er mee gebeurd!
Ik zou haar gewoon wegsturen als ik jou was en iemand zoeken die zijn verantwoordelijkheden kent en naar jou luistert.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:04

Heee zeg, het is jouw pony hoor, ze heeft zich maar met jou rekening te houden en aan jouw wensen en regels te houden, of anders mag ze vertrekken.

Het wordt erger als je niets van zegt, gewoon zeggen en bevalt t niet? dan mag ze vertrekken, klaar.

Ik zou ontzettend boos worden, hoe durft ze de mannen van je pony te kortwieken? jij bepaald zelf wel wat jij mooi vind en niet zij.

Ik was ook 2 x bijrijdster geweest en ik hield me altijd aan de regels van de baas van het dier, en doe alleen dingen die mochten en of afgesproken waren, zo hoort het ook.

Dit is ook de reden waarom ikzelf geen bijrijdster wil.

Dudette_

Re: verzorger word bazig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:08

Ooooeee... die had zo niet blij geweest met mij.

Zet er op straat ! Wegwezen bij die pony.
Het is jouw pony, jij mag zeggen wat er mee gebeurt, zij moet je dankbaar zijn dat ze je pony mag doen!

Durf je het niet zelf, neem dan alsjeblieft iemand mee, want dit kan volgens mij niet langer.. :n

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:14

Waarom ben je bang? Waarom ben je bang dat je de hele stal over je heen krijgt? En het is al eerder gezegd, neem iemand mee die het woord voor je kan doen. En vraag aan die persoon die het dan voor je mag zeggen dat ze nooit maar dan ook nooit meer in de buurt van je paardje mag komen. Jij bent de eigenares en niet die *piep* die je op je paardje laat rijden. Jij bent degene die opdraaid voor de kosten enz.
Veel sterkte met het vinden van een "back-up". Of beter zet zelf je moedige masker op en meld het en daarna gelijk zeggen geen discussie en doei de mazzel en de groeten en tot nooit meer ziens!!!!!!!!!!! Je zal zien dat het oplucht en dat je daarna heb je weer iets meer zelfvertrouwen.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:15

TS: Wat ben je van plan eraan te doen?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:18

Pff op het moment dat ik de manen zou zien was ik denk ik écht gaan huilen gewoon.. :=
Wat erg.. :\

Je moet het écht tegen dr zeggen, want anders heb je echt alleen jezelf er maar mee..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:20

Zo zeg, ik had haar direct de laan uitgestuurd :x
écht tegen haar zeggen hoor, het is jouw pony!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:21

Nou, die had ik allang er uit gekickt. :D
Tjongejonge, dat verhaal van die manen!!! Wat erg....... :(

Je moet toch echt wat assertiever worden, hoor, het is JOUW paard.
En wat de rest van de wereld (je stalling) er van vindt, daar hebben zij helemaal NIETS mee te maken.
Jij voelt je niet fijn zo, dat zegt genoeg. Gewoon even doorbijten en je zult zien dat de wereld niet vergaat, als je iemand eens heel duidelijk de waarheid zegt. ;)
Echt niet!!! :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:21

De eerste stap naar het volwassen worden: voor jezelf opkomen. Dus morgen al je moed bij elkaar rapen en die troela op een vriendelijke doch duidelijke manier vertellen dat je haar niet meer bij je pony wilt hebben. De reden vertellen waarom en dat je nu zelf wilt beslissen wat je met je pony doet, dat die manenknipperij de druppel was. Je zult er even doorheen moeten maar daarna kun je weer van je EIGEN pony gaan genieten.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:22

jeetje! Ik zou eens goed met haar gaan praten! Ik zou ervoor kiezen dit niet bij je pony te doen en als jij het prettiger vind met iemand erbij. Maakt van te voren een lijstje met punten waar jij het niet mee eens bent en draai eens de rollen om en laat haar in de eigenaar rol staan. Succes ! weet zeker dat het je lukt :(:)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:27

om jezelf er beter bij te voelen moet je echt een gesprek aangaan. Anders blijft ze dingen doen met jouw pony die jij niet wilt. Maak haar duidelijk dat het jouw pony is, dat ze blij mag zijn dat ze op hem mag rijden maar dat jij jouw regels hebt. Spreek haar erop aan dat ze de manen geknipt heeft terwijl jij het niet leuk vind.

Neem iemand mee die je verteld hebt hoe en wat, wat je stoort en hoe je het graag zou zien en wat jouw doel is met het gesprek. (meid niet meer op je pony laten of aangeven hoe de verzorging in de toekomst moet). Indien je haar toch nog een kans wil geven dan wel duidelijk aangeven dat als ze zich niet aan jouw regels wilt houden dat ze dan niet meer welkom is.

Als je merkt dat je vaak een probleem hebt om voor jezelf op te komen dan is mijn advies om een assertiviteitstraining te gaan doen, zo leer je wat meer voor jezelf op te komen op een goede manier.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:29

als ik je verhaal zo hoor, is het eerste wat er in me op komt dat je niet assertief bent.
je bent subassertief en laat over je heen lopen. Zie deze link voor meer uitleg:
http://www.carrieretijger.nl/functioner ... ertiviteit
Je moet leren voor jezelf op te komen meid :)
Je bent veel te lief voor anderen en vergeet jezelf.. denk altijd eerst ik en dan de rest.. klinkt egowistisch maargoed je zet jezelf steeds op de laatste plek en dat is alles behalve goed.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:29

Ohhhh ik zou weleens een gesprek je met dr willen voeren, wie denkt ze wel dat ze is! }:0

Ik heb ook eens zo'n meisje gehad, boem manen weg. Nou die heeft het ook geweten! :o

Gewoon voor jezelf opkomen, je kunt het!

babypink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 19:33

Jullie hebben gelijk, ik moet haar duidelijk maken dat ik dit niet leuk vind. Even over dat drempeltje heen en met haar praten. Ik snap mezelf ook niet waarom ik zo bang ben. Ik ga even kijken of ik van de week even kan afspreken met haar..

Ik hoop dat ik op dat moment nog stevig in me schoenen sta.

@ moniekk bedankt voor de site :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:38

dat je voor jezelf op komt. Dat je aan kan geven wat je wilt of niet wilt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:38

Succes met het gesprek!!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:41

ik vind niet normaal! ik zou dat dus echt nooit in mn hoofd halen ook als ik het mooier zou vinden het is en blijft jou laatste woord die telt! ik heb je een berichtje gestuurd! good luck

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:44

Een klein beetje off-topic maar is een assertiviteitstraining niet wat voor je? Google maar eens, er zit vast en zeker 1 bij je in de buurt. Daar leer je voor je belangen op te komen op een duidelijk en passende manier. Dat is eigenlijk was assertief zijn inhoud :)

Wat een troela is die meid zeg! Die zou wat mij betreft meteen haar biezen moeten pakken. Ik snap dat het lastig is om er wat van te zeggen maar hoop toch dat het je lukt. Misschien is het een idee om er voor jezelf iets leuks tegen over te zetten dat je mag als je het gesprek bent aangegaan, bijv. iets kopen wat je graag wil hebben (shampoo met groeiextract voor de manen is een leuke optie :+ ). Dan wordt het misschien iets makkelijker? Wij supporten je in iedere geval, dit kan jij echt oplossen hoor! Succes!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:47

Hoe oud is die verzorgster en wat is jou leeftijd? Als zij een stuk ouder is dan is het misschien prettig om een mondig persoon mee te nemen.

babypink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 19:50

16 jaar,

assertiviteitstraining? Mischien moet ik het daar even met mijn ouders over hebben. Ik ben al naar psycholoog geweest maar heeft niet echt geholpen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:55

Zijn jullie beiden 16?
Zo snel mogelijk die tuthola de laan uit sturen, dat is alvast een begin om voor jezelf op te komen. Assertiviteitstraining is misschien een idee maar daar heb je nu nog niets aan, je wilt toch weer baas over je eigen pony zijn? Oefen dan maar vast door die verzorgster weg te sturen op een nette maar duidelijke manier. Succes. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:02

Vraag haar thuis onder een bak koffie met een tompoes vertel je haar dat je graag over je eigen pony wil blijven beslissen of ze daar moeite mee heeft. Zorg je dat je man/vriend of vriendin er bij is. Zeg haar dat ze mag blijven maar dat ze voortaan de dingen in overleg mij jouw doet en niet andersom.

De eerste stap naar assertiviteit en de 2e stap is een training assertiviteit. Maakt het leven een stuk makkelijker en leuker. Succes :Y)

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:03

Misschien is een eerste stap naar goed voor jezelf opkomen het veranderen van je boktnaam, niks Babyblue, maar "Firm Lady" of zoiets;). Kop op, met zoveel mentale steun achter je moet het lukken :j .
Sorry :o het is babypink
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 09-08-09 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:04