Ervaringen vrachtwagentje B/klein rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:23

daffie1986 schreef:
Ja okey, maar er staan wel heel veel wagens op internet die maar tot 900 kilo gaan, die bedoel ik eigenlijk meer. Maar laat m inderdaad eens op de weegbrug zetten.

Dan kom je niet zelden tot de conclusie dat zelfs die 900kg erg optimistisch was........

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:03

Toen ik mijn camionneke kocht is dat bij de technische keuring (die verplicht is bij een verkoop) op de weegbrug gezet. Gebeurt dat in NL niet? Ik wist toen ik het kocht perfect hoeveel ik mag laden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:08

Eilandje schreef:
Toen ik mijn camionneke kocht is dat bij de technische keuring (die verplicht is bij een verkoop) op de weegbrug gezet. Gebeurt dat in NL niet? Ik wist toen ik het kocht perfect hoeveel ik mag laden.

Nope, in NL gebeurt er helemaal niks, tenzij je als koper zelf actie onderneemt.
Dat verklaart tevens waarom er autootjes verkocht kunnen worden die bij nader onderzoek maar 500kg kunnen laden, maar doodleuk als 3-paards, B-rijbewijs worden verkocht! Dit zuig ik niet uit mijn duim, dit heeft gewoon op marktplaats gestaan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:49

ikke schreef:
daffie1986 schreef:
Ja okey, maar er staan wel heel veel wagens op internet die maar tot 900 kilo gaan, die bedoel ik eigenlijk meer. Maar laat m inderdaad eens op de weegbrug zetten.

Dan kom je niet zelden tot de conclusie dat zelfs die 900kg erg optimistisch was........

Ik zal het nog erger maken er stonden 4 pony's op en stond dus ook te koop voor het vervoer van 4 D-pony's of 2 paarden.