Janine1990 schreef:Ik vind cabrio's meer sportauto's, de jeepjes met kap vind ik leuk, maar niet sportief en vallen bij mij ook niet onder de noemer 'cabrio', ik denk dat iemand hiervoor hier ook op doelde met de gedachte dat cabrio's niet als trekauto gemaakt zijn.
Wat jij víndt is jouw interpretatie. Hoouit smáák en dat kan verschillen.
Een cabrio is een karos met een lappenkap welke omlaag kan, een softtop.
Het hoeft geen 'sportieve' auto te zijn. 'Sportief' is bovendien een relatief, flexibele en subjectief begrip.
Als je zo graag de puntjes op de 'i' wil zetten:
De zonder meer practische en innovatieve moderne oplossing met harde kap is in feite geen cabriolet maar een electrisch demontabele hardtop. Hoe 'sportief' ook...
Wat trekken betreft:
Elke auto welke zwaar genoeg is, sterk genoeg is en op kenteken ruim voldoende mag trekken is geschikt, ongeacht de carosserie.
Een cabrio heeft het voordeel dat door het ontbreken van een metalen dak en vaak lichtere ramen en versterkt chassis/carosserie het zwaartepunt lager ligt en daardoor een voordeel heeft met trekken.
De échte terreinwagens met flapkap zijn wat dit betreft zeer gunstig omdat ze op een stevig chassis staan.
Zoals Lia opmerkt staat er een Korando welke zelfs als týpeaanduiding 'Cabrio' heeft te koop bij haar om de hoek
en dat is een sportie, extreem geschikte trekker
hc