Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Urielle schreef:Achter een vrachtwagen op B-rijbewijs zou ik echt niet nog een aanhanger zetten. Ik heb er zelf ook een gehad, als je zo'n stuk had op de snelweg dat je een bocht met 50 of 70 had (waar je dus met de paarden veel langzamer doorgaat), duurde het eeuwen eer hij weer op volle snelheid was tot grote ergernis van het overige verkeer. Volgens mij sta je met een aanhanger met paard erachter gewoon stil op zo'n moment
Urielle schreef:Achter een vrachtwagen op B-rijbewijs zou ik echt niet nog een aanhanger zetten. Ik heb er zelf ook een gehad, als je zo'n stuk had op de snelweg dat je een bocht met 50 of 70 had (waar je dus met de paarden veel langzamer doorgaat), duurde het eeuwen eer hij weer op volle snelheid was tot grote ergernis van het overige verkeer. Volgens mij sta je met een aanhanger met paard erachter gewoon stil op zo'n moment
Frank schreef:Urielle schreef:Achter een vrachtwagen op B-rijbewijs zou ik echt niet nog een aanhanger zetten. Ik heb er zelf ook een gehad, als je zo'n stuk had op de snelweg dat je een bocht met 50 of 70 had (waar je dus met de paarden veel langzamer doorgaat), duurde het eeuwen eer hij weer op volle snelheid was tot grote ergernis van het overige verkeer. Volgens mij sta je met een aanhanger met paard erachter gewoon stil op zo'n moment
Dat ligt helemaal aan de basis die ze voor de opbouw gebruikt hebben!
Als ze er bijv. een Mercedes Benz 515 voor gebruiken, die mag 3500kg trekken, en doet dit fluitend!
Als ze er een dingetje met 80pk voor gebruiken zal het idd ellende op de snelweg, op/afritten zijn!
Frank schreef:Tuurlijk is dat jammer! Want dan heb je voldoende voor twee paarden.
Maar ja, een C rijbewijs halen is ook weer zo wat heStel je voor...
LiseFederer schreef:Wij hebben een camion voor 5 paarden totaal gewicht van de camion + laadvermogen is 3500kg.
het is al wel een hele oude mercedes , laten ombouwen.
De paarden doen soms ook ambetand , zot omdat we ook bij jonge hengsten werken.
Dit voel je niet echt aan de camion , als we alle 5 paarden laden zijn we idd wel over het max.
maar men controleert dit niet zo erg. We zijn nog nooit tegengehouden.
stefanvi schreef:chieppie schreef:Voor de mensen met een C rijbewijs moeten wel elke keer bij verlening gekeurd worden.
Wat dan nog, dat stelt helemaal niets voor, met 10 minuten sta je weer buiten.
_Esther_87_ schreef:LiseFederer schreef:Wij hebben een camion voor 5 paarden totaal gewicht van de camion + laadvermogen is 3500kg.
het is al wel een hele oude mercedes , laten ombouwen.
De paarden doen soms ook ambetand , zot omdat we ook bij jonge hengsten werken.
Dit voel je niet echt aan de camion , als we alle 5 paarden laden zijn we idd wel over het max.
maar men controleert dit niet zo erg. We zijn nog nooit tegengehouden.
Hoe zie jij dit voor je? Een paard weegt zo'n 500 kilo, dus dat is al 2500 kilo paard. Dan moet daar nog het gewicht vanaf van de spullen die je meesleept, tuigage ed maar ook jezelf/bijrijder. Zeg 200 kilo. Dan nog de opbouw (schotten waar de paarden tussen staan) ook al gauw kilo of 200-400. Dan houd je dus nog 600-800 kilo over wat je vrachtwagen weegt...dat is amper het gewicht van een Fiat Panda...Mooi onzin dus.