Vreselijk trailerprobleem, wie kan helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:17

Ik zou zelf inderdaad van die rubberen matten dan neer leggen, en al helemaal niet straffen. Ze kan er niets aan doen, en wil het zelf liever ook niet toch?

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:31

Ja dat is inderdaad een goed idee! Dat ga ik even proberen, heb er namelijk nog een paar van liggen in het gangpad op stal.
Nee ik vond straffen ook al niet zo'n goed plan... Ook dacht ik aan strakker vastzetten aan rechts, want als je haar hoofd tegenhoudt (zeg maar) dan gaat ze weer normaal staan...

Maar als je de balk eruit haalt, dan kan ze alsnog vallen enzo...

essie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:33

nou ik dat verhaal wel alleen dan gaat de mijne er ook helemaal niet in ;(
wie weet wat zodat hij er wel ingaat
ik train ook wel eens maar hij wilt er egt niet in.
wie weet wat???

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:41

denk dat het tijd nodig heeft. Haflinger van een vriendin van mij deed dit in het begin ook, alsof hij zijn evenwicht verloor in de bochten. Wij hebben dit opgelost door heel vaak korte ritjes te maken, zodat hij weer vertrouwen kon krijgen. Mijn haffie stond er dan naast en leek er geen last van te hebben dat zijn maatje zo trappelde in de bochten. Heeft wel een paar maanden geduurd maar uiteindelijk ging het steeds beter, Als jouw paardje zich beschadigd zou ik proberen die plek goed in te pakken met een bandage ofzo.
Wens je heel veel geduld en succes toe, als ie het ooit normaal heeft gekund komt dat vast weer terug.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:42

ik heb precies hetzelfde gehad met mijn paard.
zij vond het ook niet erg om in de trailer te gaan maar zodra we begonen te rijden leek het wel of ze een paniekaanval kreeg.
zonder schot gaat het prima maar omdat wij toch met 2ponys op wedstrijd gingen was het veiliger met schot.
ik heb haar soms gewoon een uurte op de trailer gezet met schot er in en haar goed verwend.
dit heb ik ongeveer 1 keer in de week een kwart jaar lang gedaan
nu heb ik altijd een hooinetje zodat ze afleiding heeft in de trailer hangen wat nu echt werkt in de bochten moeten we nog wel steeds rustig rijden maar ze is al echt super vooruit gegaan.

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 18:19

Okee, het doet me goed om te horen dat ook mensen hetzelfde probleem hebben gehad en het hebben kunnen oplossen :D :P
Ik hoop dat het bij Mylady ook snel weer overgaat, dat is ook beter voor haar zelf...
xx

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:29

x_Hester schreef:
Ja dat is inderdaad een goed idee! Dat ga ik even proberen, heb er namelijk nog een paar van liggen in het gangpad op stal.

het ligt dus gewoon aan je bodem? Wat voor bodem heb je?
let wel op dat als je een rubbermat gebruikt dat het rubber niet glad wordt als het nat wordt van de mest of urine, dan heb je een glijbaan! Zorg dus wel voor geschikte rubbermatten.

x_Hester

Re: Vreselijk trailerprobleem, wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:35

Het ligt natuurlijk niet aan de bodem alleen, maar ik ga het toch even proberen...

Maar...
Het gaat al steeds beter. Nu rijdt mijn vader steeds met de trailer om te oefenen en dan sta ik erbij in, en het gaat al heel goed. Steeds na een bocht die goed is gegaan krijgt ze wat brokjes, en nu ze wat strakker staat en ze zelf ook doorheeft dat het zo veel beter is gaat het echt goed! Nu maar hopen dat ze het ook zo doet in de 2-paards trailer...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:44

Misschien een gek idee maar van die rubbere matten met gaten erin op de bodem en dan kalkoenen in de ijzers van je paard :)*
Ik denk dat ze dan (mist de matten goed vastgemaakt zijn) nietmeer zo snel zal uitglijden.

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:53

Hahah, dat is ook een idee :P Wel creatief ;) :P Maar dan zou je dus eerst gaten in je mat moeten maken...

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:05

Mijn paardje doet dit ook en ook wij zijn erbij in de trailer gaan staan.Dan kun je tenminste zien wat er gebeurt toch?
Hij ging ook helemaal links hangen in de linkse bochten.We zijn stapvoets door de bochten gaan rijden en nu nog steeds,gaat al wel beter,maar is nog niet verholpen.
Succes...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:48

x_Hester schreef:
Het ligt natuurlijk niet aan de bodem alleen, maar ik ga het toch even proberen...

Misschien wel..... uit jou eerdere bericht begrijp ik dat ze steuk zoekt en wegglijdt met haar hoeven, een stroevere bodem (gietvloer) is dan het beste om te doen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:56

x_Hester schreef:
Hahah, dat is ook een idee :P Wel creatief ;) :P Maar dan zou je dus eerst gaten in je mat moeten maken...

Nee, hoeft niet, je hebt van die deurmatten met al gaten erin.

Dit bedoeld ze denk ik:
http://www.henzo.com/images/products/Ringmat.jpg

edit; Als ze dus stiften/kalkoenen in heeft blijft ze 'haken' dus kan ze niet meer onderuit glijden ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:57

losse matten is geen goed idee, ook niet als ze stroef zijn. Als een paard het evenwicht verliest schuiven die matten ook!!! ( uit eigen ondervinding)

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 21:59

suus_Mette schreef:
x_Hester schreef:

Nee, hoeft niet, je hebt van die deurmatten met al gaten erin.

Dit bedoeld ze denk ik:
http://www.henzo.com/images/products/Ringmat.jpg

edit; Als ze dus stiften/kalkoenen in heeft blijft ze 'haken' dus kan ze niet meer onderuit glijden ;)

OOwh jaa!! Als je die nou gewoon vastschroeft in je trailer zou dat nog best goed kunnenn helpen toch?? (Als je tenminste kalkoenen in schroeft)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:01

Als je gaat schroeven in je trailer heb je over een jaar een rotte bodem, zou ik niet doen :n

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:04

Je paard op de trailer met kalkoenen :? ? Dan staat ie lekker stabiel joh .... Dat moet je dus echt NIET doen !!
Verder veel succes met je paard laden.
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 29-07-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:05

Hierover heeft laatst een artikel in de paard en sport gestaan,een van de laatste .
Het paard gaat in de bocht tegenhangen en duwt tegen druk in hierdoor raken ze uit balans.ze moet leren om zelf stabiliteit te zoeken en dat leer je ze om ze in een heel ruime trailer die goed dicht is kleine stukjes los staand te vervoeren,zo wordt ze gedwongen op eigen benen te gaan staan,het is een heel verhaal maar ik vond het heel goed en begrijpelijk zoals het er stond

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:06

een rubber mat in je trailer kost circa 200 euro vast erin gelegd

maar k snap niet dat je uberhaupt al gaat rijden met een paard in de trailer die op ijzers staat op een kale glade vloer %)
dat is toch vragen om problemen ieder slim mens weet toch wel dat dat
spekglad is :)*

maar goed als ik al zo verder lees zeg ik gewoon niks meer verder en wesn je veel succes verder ;)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:14

Miss_m schreef:
Je paard op de trailer met kalkoenen :? ? Dan staat ie lekker stabiel joh .... Dat moet je dus echt NIET doen !!
Verder veel succes met je paard laden.

Die kalkoenen moet je natuurlijk niet 'gewoon' in doen, maar icm die rubberen mat met de gaten erin ;) Ik weet niet of het werkt hoor, ik garandeer je ook niks, maar het lijkt me opzich wel logisch ;)

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:15

Ik denk dat het paard in de bocht gaat hangen tegen het schot om zijn evenwicht te bewaren. Alleen doet hij dit de verkeerde kant op. Vaak hebben ze dat niet door en gaan ze nog meer hangen. Je kunt proberen het paard aan de andere kant te zetten, maar ik zou het tussenschot eruit halen, zodat je paard zelf zijn evenwicht moet gaan houden door zijn benen wijder te zetten en niet kan hangen tegen het schot.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:16

Het lijkt mij dus funest voor een paard zijn pezen als zijn voeten 'klem'zitten in een rubber mat met gaten..ik geloof dat ik daar nooit aan zou beginnen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:18

wat ik zou doen die transport beschermers is gewoon ductape er omheen 8)7
niet te strak dat het zn bloedsomloop afknelt en dat alles, maar wel strak genoeg dat ie ze niet kan uittrappen

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:20

Ik ook niet, ik denk ook dat ze in paniek raken. Als je dit probleem googled dan lees je veel over paarden die omvallen in de trailer, wat dus ook weer met evenwicht te maken heeft. Het gaat weer een stapje verder, maar is in principe het zelfde probleem. De oplossing is dan dus zoals ik al schreef het tussenschot eruit halen zodat ze beter wijdbeens kunnen staan en niet gaan hangen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:22

knollentuin schreef:
Het lijkt mij dus funest voor een paard zijn pezen als zijn voeten 'klem'zitten in een rubber mat met gaten..ik geloof dat ik daar nooit aan zou beginnen :n

Dat is ook waar ja :j Ik zou nu eigenlijk (na dit gelezen te hebben) haar gewoon héél vaak in de trailer zetten en oefenen.. Komt ze er denk ik vanzelf wel achter ;)