Nieuwe bijrijdster, vergeet ik niks

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:49

Verplicht met cap rijden!!!!
Voor sommige is dat vanzelfsprekend voor andere niet....en jij blijft altijd verantwoordelijk omdat het jouw pony is!

Sokje_6

Re: Nieuwe bijrijdster, vergeet ik niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:42

Misschien handig als ze de stalregels ook kent?
En de rijbaanregels.
Ik heb die bij mijn vorige verzorgpaard toen ook heel goed doorgenomen (op eigen initiatief, maar dan nog) en dat is maar goed ook, anders krijg je weer het probleem dat er een mensje links en een mensje rechts op de hoefslag gaat en dan krijg je BOEM. xd

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:46

hihi nou moet ik zeggen dat ik die ook niet heel goed weet :+ Gelukkig lost het zichzelf meestal wel op...

edit: ben wel bezig ze te leren hoor ;)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:28

Hahah :P :+

Foei! xd

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:38

, ja de meeste dingen zijn al wel gezecht.
maar wel dat ze als ze op den duur er toch niet zoveel zin meer in heeft dat ze het eerlijk aangeeft. want ik weet van mezelf nog wel toen ik die leeftijd had dat ik op den duur ook zoiets had van hmm nu al weer. pff en dan steeds minder langs komen. en even snel snel. 'want ja je wil liever naar je vriendje of met vriendinnen wat gaan doen

misschien ook dat of ze wel of niet bij de weg mag lopen. want dat gebeurt vaak genoeg kom ik neem even het paardje mee even laten zien aan bijv. opa en oma want die wonen dichtbij. zulke dingetjes.

maar ik hoop dat het allemaal goed gaat en veel succes ermee

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:14

ju1982 schreef:
Verplicht met cap rijden!!!!
Voor sommige is dat vanzelfsprekend voor andere niet....en jij blijft altijd verantwoordelijk omdat het jouw pony is!

Gut ja, het lijkt vanzelfsprekend, maar ik heb nu al 2 meiden in mijn omgeving meegemaakt die wel vonden dat zonder cap rijden wel kon het paard was erg braaf, maar aan het einde van de rit wel met een hersenschudding en een duil op het hoofd thuis komen te zitten...

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:20

Misschien handig om afspraken te maken over het uitkrabben van de hoeven?? (ze zouden te hard kunnen drukken of uitschieten en dan is hett paardje kreupel en dannnnnnnnn kan ze niet rijden (tijdelijk)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:22

Spreek ook samen af hoe jullie de kast etc. altijd indelen, voorkomt zoeken. Ruim 'm desnoods samen op, op een manier die handig is voor beiden. (Hier hangt iedereen steeds een ander hoofdstel vooraan. :+ )

Oja, spreek dingen af over het kopen van nieuwe spullen.
Dat ze niet een nieuw hoofdstel koopt, je bit daarin hangt, vrolijk gaat rijden, terwijl het bit te hoog/laag hangt.
Of dat ze het bit eerst aan haar eigen hoofdstel doet, en dan weer aan de jouwe, maar wel mooi op zijn kop.
(Heb ik een keer gedaan.... :o Gelukkig kon de eigenaar er wel om lachen.)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:01

FemkeYnekeW , ik neem aan dat een meid die een verzorgpaard wil wel enigszins verstand heeft van paarden? :o ;)

_KellyAV

Re: Nieuwe bijrijdster, vergeet ik niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:01

ik weet niet of ze het kan maar anders leer haar hoe je het zadel in moet vetten ;) heb het een x fout gedaan :$ er stond spul in de stal en er stond op dat het voor je zadel was. bleek het zo te zijn dat die vrouw die het verkocht er verf in gedaan had. dus toen had ik het zadel geverfd oeps :$

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:22

x,,kelly,,x schreef:
ik weet niet of ze het kan maar anders leer haar hoe je het zadel in moet vetten ;) heb het een x fout gedaan :$ er stond spul in de stal en er stond op dat het voor je zadel was. bleek het zo te zijn dat die vrouw die het verkocht er verf in gedaan had. dus toen had ik het zadel geverfd oeps :$

Zoe iets heb ik een keer met vliegenspul gehad had ma zelf gemaakt en in een fles gedaan waar olie ofzo inzot voor vitamienen door het voer had dus helemaal nie gezien dat ik dr vliegenspul in deed gelukkig wel optijd geroken.