Wat is jullie ervaring met de stichting True Illusion?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Re: Wat is jullie ervaring met de stichting True Illusion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:52

Ja nouja geadopteert dan. Ze heeft nu Bella en Lucky, een tinker en een shet. En ze had Ciska weer mooi vol gekregen, ze kreeg haar als verwaardeloost mager ding.

Lucky staat wel op de site, Ciska wel en Bella staat op de site als "Tinkerbell"

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:02

Ciska is nu ook geadopteerd, gaat super met haar! :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:29

Mooizo. :D
Zelf kende ik Ciska helaas niet, maar volgens mij was het wel een hele leuke pony! ;)

Moosje, weet je ook hoe het met Surprise gaat?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:33

Ciska is n paard, haha! :D
Met Sup gaat t volgens mij erg goed.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:34

Okee, paard dan _O-

Ik heb Sup een paar maanden verzorgd maar toen werd ze kreupel en ging naar Zeewolde.
Vandaar mijn vraag, misschien wist jij er meer van ;)

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:07

Ik heb een dochter van Surprise, Winali.
Hebben jullie haar misschien als veulen gekend?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:34

Heb je een foto van haar?
Misschien herken ik haar dan. De naam zegt me wel iets, maar haar oma van vaders kant heet ook Winali (een deel van haar naam, merrie heeft een erg lange naam).

Vroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:50

Ik heb ook veel verhalen gehoord van deze stichting :=
En de naam "True Illusion" zegt toch al iets?

Ik ken een paar paarden van deze stichting, en ik moet bekennen dat deze niet goed verzorgd worden.
Ookal heeft de eigenaresse het beste met hun voor.

Zo zijn er een paar paarden met hevig zomerexceem, en dat heeft wonden veroorzaakt op verschillende plaatsen.
En er wordt niks tegen gedaan!
Bovendien hebben een boel paarden slecht passende zadels. En die arme beesten moeten dan ook nog elke dag iemand anders op hun rug dragen ...

Voor mij is het niet bepaald een leuke stichting om mn paard naartoe te brengen, sorry.
Ik wil ook niemand weerhouden om hun paard hier naartoe toe brengen, ik zeg alleen maar mijn mening.
Het kan zijn dat ik het fout heb, wijs me dan op mijn fouten.
Maar zo zie ik deze stichting.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:31

Mag ik vragen welke paarden je kent dan?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:36

Moosje schreef:
Mag ik vragen welke paarden je kent dan?

Zelfde vraag ..

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:43

Deze stichting heeft een poosje stalling op onze manege gehuurd, en er stonden verschillende paarden van hun. Ben het er wel mee eens dat ze het goed bedoeld, maar ze kan het niet behappen (financieel/qua kennis/qua verzorging) Zo stelde ze mij een paard beschikbaar voor in te vallen in een demonstratie, terwijl het dier onder de regenschurft zat. Ook wilde ze dit gaan behandelen met verlopen motorolie. En zo zijn er nog wel wat dingen, te zware ruiters op te kleine, magere paarden e.d. Mijn idee is dat je beter 5 paarden goed kan verzorgen dan 15 met halve zorg, en dat laatste is wat ik heb meegemaakt bij T.I. zeker het geval. Uit medelijden hebben ik en een aantal kennisen regelmatig zakken voer en wortels gebracht, maar dit was echt dweilen met de kraan open. Ze is ook met de noorderzon vertrokken en hoor bij meerdere mensen dat die nog steeds stallingsgeld tegoed hebben.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 18:39

Vroukje@ Kan het kloppen dat je het dan over Kelly en Dolly hebt?
Zij hebben het ook.

Suusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:44

Ik ken E. ook persoonlijk en ik vind haar heel aardig, alleen laatste tijd hoor en zie ik dingen die niet zo leuk zijn...

@_Undercover volgensmij staan Kelly en Dolly bij een stal waar mijn verzorg shetlander staat. Kelly is heel erg raar gebouwd, is een vos, het is een paard en ze zit onder de zomerexeem en ze heeft een grote wond op haar schoft (waarschijnlijk van een slecht passend zadel...) en Dolly is een bruine Criolo die ook helemaal onder de zomer exeem zit en het lijkt erger te worden... en verder hoor ik dat ze vroeger erg slecht waren maar nu nog steeds maar ze zijn voorzichtigger... zodat mensen hun fouten niet zien. Ik heb gehoord dat er ook een aantal rechtzaken tegen ze zijn geweest.

@Moosje ik ging ook een keer zoeken naar true illusion en toen vond ik een topic van jou dat je mensen waarschuwde omdat E. en haar moeder een stichting gingen oprichten. Maar nu opeens zie ik dat je heel positief bent over true illusion. Zijn ze nu opeens verbeterd?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:50

@ Suus: Ja, klopt, dat is alweer een hele tijd geleden. Het gaat nu een heel stuk beter.

Kelly had die plek op haar schoft al toen ze kwam, waarschijnlijk door een slecht passend zadel idd.
Dolly heeft eczeem, en Kelly ook. Ze proberen het te behandelen, maar helaas werkt niet ieder middel voor elk paard, en ze zijn nog aan het kijken wat bij welk paard het beste werkt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:17

Hier dan even (recent) 'bewijs' van hoe slecht de paarden er uit zien:

Ciska (is nu geadopteerd)
Afbeelding

Shadow
Afbeelding

Unify
Afbeelding

Lady (27 jaar jong)
Afbeelding

Courage
Afbeelding
Afbeelding

Dolly
Afbeelding

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:59

Moosje@ die foto van dolly is alweer een tijdje geleden :j
Zal ik binnenkort eens met foto's komen?
Ik wil hun naam niet door het sleik halen, dus het lijkt me beter van niet.
Maar dan kan je het met eigen ogen zien :)

Nog even tussendoor: E. is ontzettend aardig, ze weet veel van paarden alleen ze heeft haast geen tijd, en geen geld om ze állemaal de zorg te geven die ze nodig hebben.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:48

De foto van Dolly is van de week na koninginnedag idd.
In mijn profiel staan een paar foto's van Quicksilver trouwens.

Wat voor foto's heb jij dan?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:53

Wat is Quicksilver een ongelovelijk mooi beestje :~
Echt een plaatje!

Ik ga nog foto's maken.
Waarschijnlijk ergens volgende week, of die week daarna.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:02

Ik heb mijn merrie afgestaan aan deze stichting.
Jersey heeft verbening van het hoefkraakbeen en ik kreeg haar niet verkocht.
Ik moest haar wegdoen vanwege een rugblessure waardoor ik niet meer kan paardrijden en alles wat daar bij hoort.
Jersey is vrij snel geadopteerd door iemand die er mee zou gaan rijden etc.
Helaas is zij van Jersey afgevallen waardoor ze niet zo goed meer durft met Jersey met het gevolg dat Jersey nu vaker stil staat.
Iets wat ik jammer vindt, want Jersey is een paardje dat graag wil.
Ik had de stichting natuurlijk kunnen bellen dat ik het niet leuk vindt dat Jersey nu niet de dingen doet waarvoor ik haar weg gedaan heb.
Ik kon haar zelf niet meer de beweging geven die ze nodig had en heb Jersey weg gedaan zodat ze ergens anders beter tot haar recht zou komen.
Maar waar Jersey nu staat krijg ze ongelofelijk veel liefde en aandacht, ze staat samen met en ander paard en met andere dieren.
Ze staat lekker buiten en staat op een rustige plek.
Daarbij is de vrouw waardoor ze geadopteerd is dol op Jersey en heeft ze mij al gezegd dat Jersey wat haar betreft nooit weg hoeft ookal durft ze er misschien niet meer mee te rijden op dit moment.

Jersey ziet er prima uit, ze staat dan wel op rust en heeft dus niet meer het gespierde lichaam als een paar jaar geleden toen ik haar actief reed.
Maar ze is volgensmij best gelukkig zo.
Ookal vindt ik het nog steeds heel zwaar dat Jersey weg is en heb ik er vaak ook nog spijt van...
Ze heeft het goed , en dat heb ik wel aan deze stichting te danken.

Wat ik wel jammer vond is dat Jersey op bepaalde gebieden onderschat is en dat daardoor ook haar nieuwe "eigenaar" van haar af gevallen is.
Jersey werd geprezen als een braaf en voorwaarts paard dat graag voor je wil werken.
Klopt absoluut maar de 8pagina lange gebruiksaanwijzing die ik geschreven heb werd niet doorgegeven aan de adoptant.
Ook vond de stichting dat ze het gedrag van Jersey wat ik beschreven had in de gebruiksaanwijzing, dat ze dat niet terug zagen in het paard.
Toch jammer dat Jersey na een half jaar toch haar ware aard liet zien en ik dus wel degelijk het juiste gedrag beschreven had in de gebruiksaanwijzing.
Maar ach, deze stichting gaat uit van het goede van het paard en dat vindt ik een hele goede eigenschap.
Alleen jammer dat de "eigenaresse" van Jersey niet zo goed meer durft omdat ze behoorlijk kan steigeren en vervelend kan doen het moment dat je haar aan het werk zet.

Voor de rest ben ik eigenlijk prima tevreden, ik mis Jersey en het liefst zou ik haar terug kopen omdat ik gigantisch spijt heb dat ik haar weg heb gedaan.
Maarja ze is nu gelukkig bij iemand anders en dat laat ik zo.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:10

Ohja, ik wil eigenlijk nog wat dingen kwijt.
Ik ben op de stal geweest om Jersey te brengen, daar heb ik verschillende paardjes gezien die er goed uitzagen.
Daarbij zagen de stallen er ook prima uit.
Verder heeft de stichting de eerste ontmoeting met de adoptant voor mij geregeld en zijn zij met mij mee gegaan.
Ik ben door hun heel hartelijk ontvangen altijd.
Daarbij heb ik ook een weiland mogen zien waar een aantal van hun paarden staan.
Dit weiland was zo inmens groot en die paarden kwamen allemaal lekker aanhuppelen en zagen er allemaal prima uit.
Ik heb begrepen dat ze meerdere weilanden hebben voor oudere paarden en andere paarden die om wat voor reden dan ook niks meer kunnen of wachten op een adoptant.
Ik vindt dat in ieder geval super dat ze paarden een oude dag gunnen en dat deze paarden dus niet weg staan te kwijnen in een stalletje maar lekker buiten mogen rennen en grazen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:41

ik heb ook wel is een paar paarden gezien. waaronder ook dolly. ik vind het zo zielig hoe ze er nu bij staat. op haar staart had ze laatst een paar bloedende wondjes zitten en bij de manenkam ook.

erg zielig dat er niks aan gedaan word.
zelf zou ik mijn paardje hier niet heen brengen.. (als ik een paardje zou hebben) ;(

maar dat is mijn mening

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:44

moosje, die paarden zien er écht onverzorgd en slecht uit hoor, dit kan écht niet tegenwoordig. ik heb nog nooit zulke magere verwaarloosde paarden gezien... (ze zien er echt súper uit!)
dolly heeft dan misschien wel last van exceem, maar dat komt omdat ze een poos in zeewolde heeft gestaan voor ponykampen. nu staat ze weer in hoogland, en daar is het een stuk minder.
maar goed, verder bemoei ik me niet met dit gezeik, ik weet toch wel beter.

lauke, er wordt wél iets aan dolly haar exceem gedaan, er is namelijk iets van spul ofzo voor gekocht, en ze staat nu weer in zeewolde!
ik zou mijn paard er ook niet heen brengen, ik zou er namelijk zelf voor blijven zorgen. maar als ik dat niet zou kunnen zou ik ze gerust naar hun toe brengen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:49

nien_whit schreef:
moosje, die paarden zien er écht onverzorgd en slecht uit hoor, dit kan écht niet tegenwoordig. ik heb nog nooit zulke magere verwaarloosde paarden gezien... (ze zien er echt súper uit!)
dolly heeft dan misschien wel last van exceem, maar dat komt omdat ze een poos in zeewolde heeft gestaan voor ponykampen. nu staat ze weer in hoogland, en daar is het een stuk minder.
maar goed, verder bemoei ik me niet met dit gezeik, ik weet toch wel beter.

lauke, er wordt wél iets aan dolly haar exceem gedaan, er is namelijk iets van spul ofzo voor gekocht, en ze staat nu weer in zeewolde!
ik zou mijn paard er ook niet heen brengen, ik zou er namelijk zelf voor blijven zorgen. maar als ik dat niet zou kunnen zou ik ze gerust naar hun toe brengen.

Mager & verwaarloosd? Heb ik dat daar over? Nee, ik zeg alleen over het exceem.
Alle andere paardjes van Esther zien er goed uit! Zeg ik dat ze hun mishandeld? Nee (gelukkig niet)

Esther houdt ontzettend veel van dieren, en heeft haar hart op de goeie plaats zitten alleen jammer dat ze niet zoveel tijd heeft voor ze.
Laatst bijgewerkt door Fira op 02-09-09 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:52

nee, klopt, daar zeg jij ook niks over, maar schimpje zegt wel dingen daar over. misschien niet helemaal letterlijk zo, maar ze zegt t wel.
maar dr paarden zien er idd goed uit :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:04

nien_whit schreef:
nee, klopt, daar zeg jij ook niks over, maar schimpje zegt wel dingen daar over. misschien niet helemaal letterlijk zo, maar ze zegt t wel.
maar dr paarden zien er idd goed uit :D

Maar misschien is het wel zo geweest.
Dat kan altijd nog, wij waren er niet bij toen Schimpje er was.