GamblersCup schreef:Normale, kleine balen hooi zijn hier 1,80 per stuk en dezelfde maat stro baaltjes zijn 0,60. Het maakt dus nogal verschil, waar je het haalt en of je veel opslagplaats hebt. Ik ben bij mijn oude hooiboer/everancier weggegaan omdat hij me echt te duur werd: 2 euro per hooibaal! Afperser, zulke prijzen zijn echt te hoog. Maakt dus per gebied veel uit.
Hier van het land af betaal je al 2 tot 3 euro per pakje hooi.
Bij de boerenwinkel betaal je in de winter wel 5 euro per pakje hooi.
Stro kostte na oogst al 3 euro voor een klein pakje bij hun.
60 cent zijn alleen de perskosten. Die boer kan daar alleen op verdienen als hij zelf kan persen.
Maar goed, de gemiddelde mens kan niet zo goedkoop aan zijn fourage en strooisel komen.
HIT-actief vergt grote investeringen die je er met een klein aantal paarden niet uitkrijgt, .of je moet erg veel stalgeld gaan vragen. Dat moet je dan vooral voor jezelf doen. Zo zijn wij het in elk geval wel van plan. Vooral het ruwvoersysteem dat dat automatisch gaat is voor mij heel fijn omdat ik dan overdag gewoon weg kan gaan en de paarden 24/7 goed verdeeld hun ruwvoer op kunnen nemen.
Loopstallen met uitloop in paddock en ruwvoer brengt niet zoveel op aan pensiongeld.