ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:24

Ik heb voor 400 euro een dagcursus en een intakeles gehad. De intakeles duurde ongeveer 1,5 uur, de 'dagcursus' was van half 9 's ochtends tot ongeveer kwart over 12 (bijna 4 uur) dus in totaal dik 5 uur les gehad. Van te voren heb ik veel verschillende verhalen gehoord, de 1 vond het heel moeilijk, de ander weer niet. Het is vooral een kwestie van je bewust zijn dat er een behoorlijk zware en lange aanhanger achter je hangt, achteruit rijden en keren vond ik niet zo heel moeilijk en hier oefen je ook wel veel op. Dus gewoon heeeel sloom rijden ;) en goed vooruit kijken zodat je niet plotseling hard hoeft te remmen e.d. Succes!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:26

ok, oefenen dus... ik zou 6 lessen krijgen + examen. Die rijschool van de weerd zit helaas niet in de buurt, scheelt wel wat geld ja. Toevallig iemand bekend met een rijschool omgeving Oss :o

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:26

Downhill schreef:
EDIT: bij het CBR kan je zien dat deze rijschool goed aangeschreven staat met het hoogste percentage mensen die GESLAAGD zijn. ;)

Dat heb ik dus ook gedaan.
Ik heb op CBR gekeken welke rijscholen bij mij in de buurt hoogst percentage had bij eerste keer slagen :j

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:28

een hele dagcurses is ook erg lang ik vond 2 uur al lang.
maar vaak kan je wel een dagcurses nemen en die laten verdelen dus dag ervoor helft en dag zelf de helft ofzo. veel rijscholen doen dat ook. i erg makkelijk heb je toch een leuke prijs en heb je niet dat je 6 uur moet rijden achter elkaar

linkje: http://www.verkeersschoolblom.nl
weet niet of het nu nog is. broertje is paar maanden geleden met mijn knhs code ook opgeweest(ben er zelf ook mee opgeweest toen)

dus toen telde het nog

opisop_shop

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:34

Op mp staat ook regelmatig een advertentie, die lokt mij ook erg moet ik zeggen, een dagcursus kost daar een kleine 400euro meen ik!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:38

En persoonlijk zou ik pas het bedrag betalen op de dag zelf. Examen (a 150,00) moet je wel vooraf betalen maar de losse lessen betaalde ik op de dag zelf. Tegenwoordig in verband met de kredietcrisis weet je niet meer of een rijschool nog blijft bestaan, hihihi.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:39

400 of 510 scheelt nogal, maar een goede rijschool met een hoog slagingspercentage ook... Zal even bij Blom gaan kijken!

Goede tip van dat betalen ja! De dag ervoor zou ik het nog wel durven, binnen 2 dagen zou wel heel erg zijn :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:41

Ik zou me daar bij een goed bekend staande rijschool niet zo snel zorgen over maken.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:44

Kon het zo snel niet vinden, alleen voor de bouw maken ze overal wel aanpassingen in de prijzen...

Deze rijschool is wat kleiner, maar staat goed aangeschreven en draait al heel wat jaren mee dus maak er ook niet zo heel druk om. Maar je weet maar nooit, dus wel fijn dat je elkaar daar even bewust van maakt :)!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:53

Heb vorige week men eerste "proef" les gehad. Volgende week nog 2 uurtjes les en de week erna lessen en afrijden ( al met al ook zo'n 8 uur bij elkaar) ik vond t best pittig hoor, het achteruit rijden ging heel goed maar de bochten in die kleine woonwijkjes waar ik moest rijden vond ik best lastig en het vooruit kijken + achteroverbouw checken vergat ik best wel veel. Met een paardentrailer zal ik waarschijnlijk nooit in een woonwijk met zulke smalle straatjes komen maar goed :-)
Oh ja t kost me +- 600 euro best prijzig dus..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:55

Best prijzig ja, maargoed als je een goede rijschool hebt en dadelijk geslaagd bent moet je er gewoon niet meer aan denken :D! Alsik over 2 maanden pas op kan heb ik al die tijd om te oefenen...

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:55

Ja dat is ook zeker waar maar thuis lukte het achteruit rijden helemaal niet goed en tijdens die les legde die man het 1 keer goed uit en hup ik deed t dus heb er wel vertrouwen in dat ik straks ook echt kan, toch banketstaaf als ik alsnog op wedstrijd hulp moet gaan vragen bij het achteruit steken o.i.d. haha..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:56

Daar ben ik dus ook bang voor haha, maar vaak staan daar trailers ook zo geparkeerd dat je tig keer moet steken en draaien en als je er nog onervaren mee bent zal dat de eerste keren echt niet mee vallen!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:53

Ha ik heb woensdag een proefles. Dan gaan ze inschatten hoeveel lessen ik nodig heb. ZUllen er vast wel veel zijn. Ik wil als het mogelijk is het in een dag halen. Bij mij kost het rond de 600 euro maar heb dan wel examengarantie. Dus mocht ik zakken kan ik nog een keer op. Volgens hen gebeurt het niet veel want de examengarantie is meer dan 90%. Maar ja als ik bovenstaande lees gebeurt het toch nog wel regelmatig dat je een tweede keer op moet. Dat zal bij mij ook wel moeten.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:39

Beeker schreef:
Maar ja als ik bovenstaande lees gebeurt het toch nog wel regelmatig dat je een tweede keer op moet. Dat zal bij mij ook wel moeten.

Met zo'n instelling zeker, positief blijven :D

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:19

opisop_shop schreef:
Op mp staat ook regelmatig een advertentie, die lokt mij ook erg moet ik zeggen, een dagcursus kost daar een kleine 400euro meen ik!

Denk dat je diegene bedoeld waar ik hem toen heb gehaald. Staat bijna iedere dag weer een advertentie op ;).
Was harstikke prima vond ik zelf. En in 1 keer geslaagd :D.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:30

Nou ik heb vandaag examen gedaan, niet geslaagd. Heb vorige week 2 uurtjes 'intake' gehad, en vandaag van 9-13 les en om 13uur examen. Tijdens de les ging eigenlijk alles vrij goed, alleen wel en beetje klungelen met bochtjes achteruit maken (en dan vooral rechts!). Was behoorlijk moe na een paar uurtjes les, om 1200 had ik het behoorlijk gehad. Was moe, het was warm, steeds hetzelfde. Toen om 13.00 het examen. Vooraf kneep ik m vooral voor het 'theorie' gedeelte (praatje met examinator, waarom mag dit niet, dit wel, waarom doe je dit, wat controleer je enz.) Dit ging erg goed en aankoppelen die handel! Rijden ging goed geen ingrepen gehad oid, maar waar ik dus op gezakt ben is het consequent (spiegel)kijken en iets rustiger op kruisingen e.d afrijden zodat ik eerder zie wat er gebeurt en dus eerder kan beginnen met kijken. Dit alles gebeurde wat haastig. Reed wel een monster-bocht rechts achteruit, in 1 keer goed, hier kon menig bouwvakker nog wat van leren alsdus examinator :D Nou ja, volgende keer beter, iets frisser het examen in, 1 uurtje les vantevoren? En gewoon rustig aan doen alle handelingen goed afhandelen!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:43

Hmm die verkeerschool De Weerd klinkt niet verkeerd hoor!
Zou er wel een week vakantie voor over hebben!

Jammer dat de prijzen bij ons in de regio toch een stuk hoger zijn!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:47

Jammer Pyralis! Hopelijk volgende keer beter...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:51

Das balen joh! Kan me voorstellen dat je met dat warme weer harstikke lam wordt!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:09

Jammer, baal je wel even van... Het is ook gruwelijk warm, maar je doet de rest netjes dus even op de puntjes letten waarbij t mis ging en dan gaat het helemaal goed komen!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:31

Ga je gewoon een paar dagen in een tentje op een camping in Dalfsen zitten en lessen in Zwolle.
Of als je in Apeldoorn wil afrijden ga je daar een paar dagen in een tentje op de camping zitten. :-)
Dan is het lekker dichtbij om naar de rijschool te rijden EN je hebt je gedachten even lekker ergens anders! :D

Sharon_Jims schreef:
Hmm die verkeerschool De Weerd klinkt niet verkeerd hoor!
Zou er wel een week vakantie voor over hebben!

Jammer dat de prijzen bij ons in de regio toch een stuk hoger zijn!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:38

Wat Jammer Pyralis! De bochten achteruit naar rechts is moeilijker omdat je dan over je rechterschouder (door de auto heen) moet kijken.
Eveneens moet je gebruik maken van je rechterspiegel en die is een stuk verder weg dan je linkerspiegel. Super dat dit bij jou goed ging. Mijn instructeur zei dat een examinator dit niet snel zal vragen tijdens afrijden maar mooi dat mijn examinator dit WEL liet uitvoeren door mij! }>
Was ik even blij dat mijn vader een zeurpiet is en persé wilde dat ik dit ook met hem ging oefenen (hij is natuurlijk als de dood dat zijn bus aan gort gaat als ik zn VW bus meeneem op concours :D )
Voorheen reed ik wel eens illegaal met de VW Passat. :P

Wel raar dat je last had van de warmte, had je auto geen airco dan? :?
Een examinator moet ook "lekker" kunnen zitten in de auto......
Laat je niet teleurstellen hierdoor, probeer te oefenen thuis met boottrailer of caravan of boedelbak en ga met een kennis vriend of collega op een industrieterrein VEEL oefenen.
Je examen kan je NU al aanvragen want meestal kan je pas over 6 weken afrijden. De Weerd die ik eerder adviseerde in dit topic rijdt met een VW Tiguan.

Pyralis schreef:
Nou ik heb vandaag examen gedaan, niet geslaagd. Heb vorige week 2 uurtjes 'intake' gehad, en vandaag van 9-13 les en om 13uur examen. Tijdens de les ging eigenlijk alles vrij goed, alleen wel en beetje klungelen met bochtjes achteruit maken (en dan vooral rechts!). Was behoorlijk moe na een paar uurtjes les, om 1200 had ik het behoorlijk gehad. Was moe, het was warm, steeds hetzelfde. Toen om 13.00 het examen. Vooraf kneep ik m vooral voor het 'theorie' gedeelte (praatje met examinator, waarom mag dit niet, dit wel, waarom doe je dit, wat controleer je enz.) Dit ging erg goed en aankoppelen die handel! Rijden ging goed geen ingrepen gehad oid, maar waar ik dus op gezakt ben is het consequent (spiegel)kijken en iets rustiger op kruisingen e.d afrijden zodat ik eerder zie wat er gebeurt en dus eerder kan beginnen met kijken. Dit alles gebeurde wat haastig. Reed wel een monster-bocht rechts achteruit, in 1 keer goed, hier kon menig bouwvakker nog wat van leren alsdus examinator :D Nou ja, volgende keer beter, iets frisser het examen in, 1 uurtje les vantevoren? En gewoon rustig aan doen alle handelingen goed afhandelen!

Baukjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:46

Heel veel oefenen, oefenen, oefenen... Totdat je er flauw van wordt! Je moet gewoon het gevoel krijgen, weten wanneer je in moet draaien en hoeveel je moet draaien. Ik heb 6 uurtjes les gehad in totaal en toen heb ik examen gedaan. Gelijk de eerste keer gehaald. Dit kwam puur omdat ik thuis gewoon tot vervelens aan toe geoefend heb met achteruit rijden, inparkeren ga zo maar door!
Succes voor de mensen die moeten afrijden!

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:47

ik mag a.s. maandag 6 juli op!!.. ik ben stikzenuwachtig ;( .. pff, het is zo erg als je het zo graag wilt, dan gaat het vaak fout..

ik ga het in een dag doen bij Blom, 600,- geloof ik, iets in die richting.

Heb 1 keer gereden met trailer, en bochten en dingen allemaal prima, maar dat achteruit en bochten was drama :P

maar wij hebben thuis een mest-aanhangwagen van 5 meter lang en 2,5/3 meter breed en ik rij nu iedere dag thuis de mest weg, dan moet ik ook achteruit de mesthoop oprijden en hem zo zien te draaien dat ik daarna weer wegkan, en ik moet zeggen, het was ff wennen maar nu denk ik er al bijna niet overna.

Je moet gewoon het 'meesturen' even goed doorkrijgen en hoe de aanhanger op jou sturen reageerd.

En, wat ik een handige tip vond; spelen met het stuur als je recht of in een bocht achteruit gaat, je kunt je stuur niet stil houden. Dus een beetje links-rechtse :P