Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:37

waar ik me aan erger is inderdaad de vraagprijs niet vermelden.
dan klik ik toch sneller weg want ook voor ponys waarvan je denkt het zal meevallen met de prijs kan je toch behoorlijk schrikken.
verder kijk ik ook vaak naar de opstelling van de advertentie, vind een beetje verhaal erbij ( dus info ) erg prettig en ook vind ik het voor mijzelf altijd een fijner gevoel als mensen een beetje vriendelijk over het dier praten in de advertentie in plaats van te praten over een *ding*
als ik naar de foto's kijk moet het dier mij al een prettig gevoel geven als ik de foto's bekijk en dit had ik ook met molly.
op de foto's sprak ze me erg aan, vriendelijke advertentie en genoeg info . heb de mensen gemaild met wat vragen en of ik mocht komen kijken .
hele vriendelijke vrouw , ze was eerlijk en toen ik de volgende dag al bij molly kon kijken voelde dat meteen goed.

als ik interesse heb en wat meer info wil ik toch graag gaan kijken.
op dat moment moet mijn gevoel goed zijn, hoe is de pony en hoe zijn de mensen die het paardje verkopen.
ik wil er een goed gevoel bij hebben en dan natuurlijk vooral bij de pony .

maar goed ik dwaal een beetje af :D

Ojajoh

Re: Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:48

ach er mogen best wel eens wat dingen achterwege gelaten worden zodat de geintresseerde ook nog wat te vragen heeft

maar soms zie je staan:
leuke merrie, 12 jaar ,bruin, pb voor intresse
tja en dan denk ik ....wil je nou gewoon veel pbtjes beantwoorden of denk je dat het paard vanzelf verkoopt? :?
die advertentie's irriteer ik me mateloos aan

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:16

ikdoemaarwat, klopt .. vind het ook prima om diegene te mailen met de vragen die ik heb.
vaak heb ik toch nog enkele vragen die niet in de advertentie staan en een mailtje is in princiepe zo verstuurd.
het meeste wat me dan ook irriteerd is het niet vermelden van de vraagprijs.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:24

Vind het erg storen als professionals foto's plaatsen waarbij het lijkt of de eerste de beste voorbijganger van de straat is geplukt om het paard te rijden...
Bij prijzen in overleg klik ik ook door, denk dan eigenlijk altijd, dat zal wel veel geld zijn...

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:30

Zó eens met de TS....

Dit noem ik gewoon "wegklikadvertenties". Als er (grove) spelfouten in staan zou ik het paard nog niet eens willen, en dan die ellelange pennyverhalen zonder inhoud. Vervolgens kijk je de gebruikersberichten op bokt, blijkt zo'n paard al een ellenlange geschiedenis van kwalen te hebben...

Edit: niet vermelden van VP staat bij mij ook op ergernis nr. 1, dan ben ik al niet meer geïnteresseerd.

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:00

Tja het achterlaten van eventuele gebrekken of kwalen vind ik het ergste . En idd als de advertentie zwaar dislecties is geschreven of op een penny manier

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:38

ja bijvoorbeeld ponie ipv pony, of typfouten.
ik denk dan tja je wilt je paard verkopen, en je maakt een verhaal om hem/haar goed over te laten komen.
en dan zitten er typfouten in..
als ik adverteer lees ik altijd even mijn advertentie na op typfouten of dat ik iets vergeten ben,

oja en ook erg irritant als er staat, bij goed tehuis is er over de prijs te praten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:45

Slechte foto's is voor mij de grootste ergenis . Wat is er zo moeilijk aan om even het paard op te stellen en het vierkant op de foto te zetten.

Ook rijfoto's, die zijn soms genomen met de ruiter aan de andere kant van de bak zodat je op de foto moet zoeken naar het paard.

Ik heb al meerder keren foto's gemaakt van paarden die te koop moesten, dus gewoon een nette stand foto(zonder poespas aan de poten!!) en hoofdfoto en eventueel als het lukt een actie foto. Koste mij nog geen 10 minuten werk.

Daarnaast gaan sommige paarden echt over de kop met de prijs. Laatst een haflinger voor 3000 euro! Excl toebehoren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:58

Als het een haflinger is met geweldig papier en prestatie en dus merrie/hengst is en nog niet zo oud (tussen 6-10), kan zo'n prijs best wel. Anders is het inderdaad dom.

Heel veel mensen hebben gewoon geen idee hoe ze een advertentie in elkaar moeten zetten.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:01

Gewoon op een slechte advertentie afgaan en je hebt de beste pony op aarde :) (mijn zeer goede ervaring)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:17

Ik snap de zin "voor goed tehuis valt er over de prijs te praten" eigenlijk sowieso niet.
Bij mijn pony's viel er niet over de prijs te praten en was een goed tehuis een eerste vereiste.
Ik doe niet voor meer geld ineens de pony naar een slecht tehuis ofzo, whaha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:56

TS: Zó herkenbaar dit.. Slechte advertenties maken je zoektocht naar een goed paard soms zo frustrerend..
Snap soms ook niet waarom verkopers alles willen verdoezelen..
Ben bij 1 paard gaan kijken dat Z dressuur met winst was, daar aangekomen bleek hij al 3 maanden stil te staan, was hij een jaar ouder dan in de advertentie stond, én was de vraagprijs "tussen de 12.500 en 17.500" (Tja, daar zit wel een gat in van 5.000 :+ )
Of een zadelmakke merrie, die 3 maanden onder het zadel zou zijn, en bij aankomst maar 3 weken onder het zadel bleek te zijn, de papieren konden niet getoont worden, en de naam van de vader (en de merrie zelf) was ze even vergeten.. Terwijl die info wel in de advertentie stond.. :+

opisop_shop, die zin wordt veelal andersom bedoeld.. :+ als er iemand voor je pony's was geweest waar je 100% zeker bent dat ze de rest van hun leven kunnen blijven ga je eerder zakken in prijs..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:40

Ik vind veel advertenties te vaak te 'vaag' omschreven.
Basisinformatie of toch zeer belangrijke informatie ontbreekt vaak, en ik wil toch een goede, juiste en een zo compleet mogelijke eerste indruk van een advertentie krijgen.

Verder vind ik dat de vraagprijs er niet persé bij hoef te staan, dat begrijp ik nog wel, maar een prijsindicatie vind ik toch wel erg prettig om bij voorbaat te weten.

Levert toch minder teleurstellingen op. :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:43

Nu ik actief opzoek ben naar een paard heb ik dezelfde irritaties :+
Overigens vind ik wat er soms gevraagd wordt voor paarden echt wat teveel over de top.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:56

Ergenis 1: geen VP
Ergenis 2: weinig tot geen info
Ergenis 3: geen foto, of alleen van de vader/moeder

en Ergenis 4: ..... Ik zoek een blijvend tehuis voor mijn paardje, waar hij oud mag worden.......
(ehhh zelf verkoop je hem nu ook?!)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:56

Ik heb zelf nu 3 weken geleden weer een paard gekocht.

En ik moet zeggen dat ik me niet echt geergerd heb maar dat ik bij veel advertenties wel heb gedacht god wat dom

Het ergste vind ik nog wel erg slechte foto's waar het paard erg nadelig uit komt.
Verkeerde hoek, verkeerd moment dat soort dingen.

geen vp kon ik me niet echt heel erg aan ergeren.
Als ik echt geintresseerd was in een paard stuurde ik gewoon een mail. En dan kreeg ik wel een richtprijs door.

Mensen die pas een prijs melden als je komt die sloeg ik over.
Ik wil best het halve land door voor mijn droom paard, maar niet als die 5000 boven mijn budget ligt en ik dus voor niks kom.

Erg weinig info is lastig maar ik dan stuurde ik bij echt intresse gewoon een mailtje met vragen.

Waar ik me dan meer om ergerde is dat de helft van de vragen niet beantwoord werden en dan met name vragen als of het dier al reeds gekeurd is, of of keuring mogelijk was.
Of het dier stal gebreken had en makkelijk op de trailer was.
Die worden dan over geslagen en de rest word netjes beantwoord.

Ik ben gelukkig maar bij 1 paard wezen kijken, het was gelijk raak!

Helaas had ik de pech de meest vreselijke 'handerlaarster' voor me neus te hebben want ik nog veel erger vond als al die slechte advertentie's

maar uiteindelijk heb ik mn merrie :D

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:22

Vreselijk irritant als er of helemaal geen foto bij staat, of een foto op het verkeerde moment. Geen vraagprijs of een gigantisch gat er in. Geen afstamming.

Bij het eerste paard waar ik bij ging kijken was dit het geval, toch maar gaan kijken, bleek een héél erg mooi paard te zijn en kwam irl veel leuker over dan op de foto. Alleen werd het niveau dan weer wat opgehemeld, kon van alles de aanzet wel maar niet bevestigd. D

Omgekeerd kan ook paard 2 was pràchtig op foto maar irl een iel dof ding dat niet eens manieren had, ben ik ook niet opgeweest omdat degene die hem voor reed helemaal plat ging liggen met 500kg in haar handen en hem dan nog niet in het tempo kon houden, paar keer ongevraagd in galop gesprongen zonder rem, oh ja dat paard was "Z1". "Er zit een enorme go op". :roll: Melden we dat we toch iets anders zoeken, had ze nog iets leuks staan. Het was een zes jarige hengst, maar dat wist die zelf niet. Alleen was hij iets duurder, koste meer dan het dubbele!

De derde, (gene die ik nu heb) was op foto gelijk aan irl, lief karakter vooral braaf enz. Grote stallen gaan hun naam ook niet verpesten voor één paard.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:56

Brainless schreef:
Ergenis 3: geen foto, of alleen van de vader/moeder

Dat vind ik ook zó irritant.. Zetten ze alleen een foto van de vader bij. Ja tuurlijk dat dat een gave hengst is, maar ik koop die hengst toch niet?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:07

Less schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik iemand die alleen maar "vp" schrijft, niet eens antwoord zal geven.

Vind ik ook niet zo slim, ik zou ook alleen eerst de vp vragen, als die binnen mijn budget ligt ga ik pas verder vragen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:38

Dan zou je er altijd nog van kunnen maken.
Ik zou graag de vraagprijs van deze ruin/merrie hengst willen weten.

Klinkt al een stuk geintreseerder als alleen : vp

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:20

Daar heb je gelijk in, je kan er een fatsoenlijke zin van maken :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:42

double schreef:
opisop_shop, die zin wordt veelal andersom bedoeld.. :+ als er iemand voor je pony's was geweest waar je 100% zeker bent dat ze de rest van hun leven kunnen blijven ga je eerder zakken in prijs..

Oh dat snap ik wel hoor dat ze dat bedoelen :D
Maar ik vind het zo stom klinken; voor een goed tehuis kan er over de prijs nog gesproken worden.
Geef je toch eigenlijk al mee aan dat er nog fiks onderhandeld kan worden over de prijs?
Want zoals ik al zei, iemand die niet goed genoeg is imo krijgt hem zelfs niet voor het dubbele mee.
Dus iedereen met wie het klikt / netjes overkomt kan flink afdingen, zegt dat in mijn ogen :Y)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:49

opisop_shop schreef:
Oh dat snap ik wel hoor dat ze dat bedoelen :D
Maar ik vind het zo stom klinken; voor een goed tehuis kan er over de prijs nog gesproken worden.
Geef je toch eigenlijk al mee aan dat er nog fiks onderhandeld kan worden over de prijs?
Want zoals ik al zei, iemand die niet goed genoeg is imo krijgt hem zelfs niet voor het dubbele mee.
Dus iedereen met wie het klikt / netjes overkomt kan flink afdingen, zegt dat in mijn ogen :Y)

:j Heb je gelijk in hoor.. Je kan je als koper dan ook zo opstellen dat je het perfecte plaatje hebt zodat je "het goede tehuis" bent en lekker goedkoop het paard kan meenemen..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:49

ik snap wel dat je er geen prijs bij zet :) tegenwoordig is het echt wat een gek er voor geeft. Ik had bij mijn paard voor de sport ook n.o.t staan die was niet meer geschikt voor de sport maar dit wel om geen gekken aan te trekken die gewoon een goedkoop paard zochten. Stond er niet in waarom hij niet geschikt was, dat vragen ze maar over de telefoon kunnen ze altijd nog kiezen om te komen kijken of niet.

het paard wat ik nu op proef heb, had wei foto's erop staan, en een kleine beschrijving eenmaal aangekomen daar en gereden
bleek dat ze toch wat lastiger te zijn dan vermeld.

Wat ik altijd stom vind in een advertentie:

KIJKEN = KOPEN

geen keuringen hebben de voorkeur..

:Y)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:56

Ochja hier weer zo'n 1 :Y)
vind het ook vreselijk irritant vooral dat ze de vraagprijs er niet even bijzetten.
zo kun je toch niet een normaal bod uitbrengen.
en wat ik ook nog irritant vind is dat ze er bijv gewoon bij zetten

mooi paard te koop
lief in omgang
doe een bod

dat zijn ongeveer de advertentie tegenwoordig....