Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Woestein schreef:Voor zover ik weet mag je haar gewoon nog een keer in je eigen provincie aanbieden op de keuring.
Hierbij wordt ze gemeten, exterieur bekeken en haar gangen.
Indien ze ik dacht 68 punten of meer krijgt wordt ze opgenomen in het stamboek en mag ze mee doen voor de premie's.
Ik begrijp dat ze al papieren heeft uit Duitsland, wat staat er in die papieren?
Heeft ze al daar aan de keuring mee gedaan of is ze als jonge merrie naar NL gekomen?
Tevens raad ik je het aan om met bijv. Nico v/d Zee uit dacht ik Dronten contact op te nemen (of met hengstenhouders) die importeer regelmatig paarden uit het buitenland en heeft dus ervaring met dit alles.
Kan best zijn dat indien ze in het buitenland al opgenomen is in het stamboek aangezien je lid bent van de KVTH de veulens gewoon bij het KVTH opgenomen worden en daar dus ook gekeurd kunnen worden.
Woestein schreef:Ok ben ook alweer 1,5 jaar uit de Haflinger wereld maar wist niet dat dat veranderd was.
Vindt het onzinnige regel maar vooruit dat is mijn mening.
Is een hoop gemis voor de regionale keuringen, de hoeveelheid deelnemers lopen al jaren terug en deze regel maakt dat er niet beter op.
Had al zo'n vermoeden dat de veulens gewoon een volledig papier krijgen, maar net wat ik zeg ben er al een poosje tussen uit.
@Tita: Afstamming van moeder is gewoon bekend als ik het goed begrijp en deze wordt door de KVTH ook erkend dus veulens zijn net zo veel waard als veulens uit een stamboek merrie.
Wildgirl schreef:@ alane, het is een weldoordachte keus geweest deze hengst, om persoonlijke redenen.
Maar, ook dat is off topic, van welke hengst ze nu drachtig is doet er niet toe.