trailerladen-wie is echt goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: trailerladen-wie is echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:09

goed zeg, maar ik begrijp dat je nog niet veel verder bent dan dat ze er nu opstaat. Heb je het nodige huiswerk meegekregen van Esther?
En heeft ze je niet verteld hoe je je paard kunt sturen in het achterwaarts gaan?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 23:14

ik wil zeg maar eerst dat dit gewoon word, er op staan=niet eng maar fijn en je kan er zelfs eten. ze moet rust vinden en ik moet handig worden, dat vind ik eerst belangrijk, ik heb nog steeds mail contact met esther, maar alle tips zijn welkom!! ik probeer haar hoofd te sturen met er af lopen, maar het helpt niet echt, ze blijft scheef er af komen, en je kan nog niets achter haar doen dan is ze er ook uit, dus daarvoor zou ik nog meer info over willen, er is wel een beetje rust maar ze is er nog niet helemaal zeker van. al is de echte stress er wel uit, ze mest niet, en kauwt en likt tussendoor, alleen probeert af en toe wel weer via de zijkant niet te hoeven maar dan grijp ik dus in door recht te zetten, rust en dan weer voorwaarts, we zijn er nog niet hoor!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:21

Ik laat ze ook wel eens juist via de zijkant de klep oplopen, mits er geen uitsteeksels aan de klep zitten, daar worden ze wel handig van, ze leren zo beter hun benen positioneren en nadenken over wat ze doen. Dit doe ik echter niet met alle paarden maar het werkt wel heel goed. Als ze echt weglopen via de zijkant om zich te onttrekken dan zou ik 1 kant tegen een muur zetten en zelf aan de andere kant gaan staan. Er zijn heel veel manieren om te laden, zolang het maar allemaal met respect en vertrouwen gebeurd, als het werkt dan werkt het!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 23:28

mijn paardje loopt het liefst schuin er tegen op, maar gaat dan ook heel snel er helemaal langs heen, dus is niet echt een optie, heb jij nog een tip? voor rechter achteruit? tegen de muur zetten wil ik even achterwege laten omdat ze daar vorige keer zo van in paniek was geraakt. en idd bij elk paard werkt wat anders, iemand zei ook tegen mij, dat tikken is niet goed, zo straf je, maar dat is niet waar, ik tik haar om recht te zetten en geef dan rust en beloon dan staat ze recht en kan weer mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:34

paarden gaan meestal achteruit met hun hoofd de andere kant op dan hun billen, dus als ze naar links kijken gaat hun kont naar rechts en andersom. Als je dus het hoofd kunt sturen gaat je paard vanzelf recht. Dit moet je uiteraard wel even oefenen.
Zie je dus dat ze scheef dreigt te gaan kun je haar corrigeren door haar hoofd dezelfde kant op te buigen waardoor haar billen weer recht komen.
snap je m?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 23:36

ik snap m! heb dat ook geprobeerd, gaat dan paar passen goed,en gaat ze zo snel weer scheef dat ze er al af is.....
dus het helpt 1 a 2 passen dan gaat ze weer scheef en snel en is er al af, misschien gewoon blijven oefenen?
bedankt trouwens!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:38

en als je niet in 1 keer de trailer oploopt en dus ook de stukken achteruit korter maakt? elke keer wat verder er in en dus ook wat verder terug wil ook wel eens helpen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:59

zal dat eens proberen, bedankt, heb je dan alleen niet de kans dat ze er niet meer helemaal oploopt?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:07

EA-GZ => TAO

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:04

beste keuze die je kunt maken .....Esther de vries
mijn paard had ze binnen een half uur zonder trekken of moren op de trailer.
Ze doet dit heel speciaal.
paard van mij had echt problemen.ik had er een half jaar over gedaan ,zonder resultaat.
je mag me pb en als je wilt
Paard van mij staat nu bij haar in training ,zadel mak gemaakt suuuuppperr echt.

laat maar weten.....

Yvonne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:07

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:14

zij is ook bij mij geweest!