Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vorame schreef:Zelf zet ik ze zelf al op de foto voor de verkoop.
Ik wil weten wat ik verkoop.
Kunnen daar later ook geen misverstanden over ontstaan als er niet gekeurd zou worden door kopende partij en het paard zou later niet goed zijn.
Willen kopers opnieuw foto's is het bij mij wel kosten koper.
Silly1972 schreef:Ik NEEM altijd iemand mee met kennis, maar ook zij kan niet zien of een paard OCD heeft of zoals mijn eerst gekeurde paard Kissing Spines! Zelfs de dierenarts had dat niet in het klinische gedeelte gemerkt.
Dus het spijt me zeer, maar dat vind ik erg kort door de bocht!
Je kan van de buitenkant niet zien of er van binnen wat mis is.
Waratje schreef:Silly1972 schreef:Ik NEEM altijd iemand mee met kennis, maar ook zij kan niet zien of een paard OCD heeft of zoals mijn eerst gekeurde paard Kissing Spines! Zelfs de dierenarts had dat niet in het klinische gedeelte gemerkt.
Dus het spijt me zeer, maar dat vind ik erg kort door de bocht!
Je kan van de buitenkant niet zien of er van binnen wat mis is.
Niet om het één of ander, maar kissing spines merk je echt wel iets van. Als een paard werkelijk kissing spines heeft, dan valt er absoluut niet op te rijden, want dat doet het paard zo gruwelijk pijn dat de ruiter er AF MOET, goedschiks of kwaadschiks en wel zo snel mogelijk.
Iemand die kennis van paarden heeft kan heel veel potentiele problemen gewoon zien aan hoe het paard beweegt en hoe het zich gedraagt. Als je dan een correcte afweging maakt van de potentiele problemen tegenover welk gebruik je wilt maken van het te kopen paard kun je meestal een heel aantal kandidaten zonder keuring al afschrijven.

flitzz schreef:Tegenwoordig verkoop je ook niet meer zo snel een paard.
Indien ze het paard daadwerkelijk willen kopen, dan pas neem ik de keuringskosten voorl mijn rekening. Ik heb helaas mijn les al geleerd.
Vind het jammer dat kopers denken dat een verkoper misschien iets te "verbergen" hebben als ze de kosten van een keuring niet op zich willen nemen. Niets is minder waar, in mijn geval dan, maar het word gewoon te duur als je iedere keer een nieuwe keuring moet betalen.
__Nathalie__ schreef:dan is het toch logies dat je dat op eigen kosten doet.
Bij goedkeuring koste koper. of zouden ze bij afkeuring niet betalen? Als je dat bij 2 paarden doet ben je 1000 euro kwijt.
Hoe leuk ook ik zou daar niet aan beginnen.
ikke schreef:dorothea schreef:Dat is zeker gunstig. Maar het lijkt toch wel dat de meest voorkomende sitatue is: afkeuren kosten verkoper, goedkeuren kosten koper.
Het valt me de laatste tijd wel op dat ik steeds meer in advertentie zie: keuring, kosten koper.
Terrecht in mijn ogen; wie vraagt betaald.