Jong paard kopen verstandig of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:43

Wijs besluit.

Ik heb het meegemaakt, een jong paard. Die deed niet gek, was een suffe halfkoudbloed, maar toch. Uiteindelijk verkocht en een 17-jarige teruggekocht. Ik geef toe, dat is wel een hele ommezwaai.

Het is heerlijk. Zo'n paard dat alles al gezien heeft, zo'n wijze air over zich heeft, nergens meer van op kijkt en al zijn streken al achter zich heeft gelaten. Los in de gang poetsen, en zet geen stap opzij. Dat kreeg ik de 3-jarige merrie toch nog niet aan haar verstand met al die lekkere muesli-emmertjes aan de staldeuren.

Het is echt een verademing.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:46

Jonge paarden kunnen ook heel braaf zijn en oude paarden zo gek als een deur. Hangt heel erg van het karakter af. Jonge paarden gaan natuurlijk nog in de pubertijd belanden en kunnen zich dan vreselijk gaan misdragen. Goede begeleiding is erg belangrijk mocht je een jong paard kopen.

Splash_

Re: Jong paard kopen verstandig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:49

Ik kon wel rijden, maar was ook geen megaheld. Maar het was voor mij vrij duidelijk dat ik geen paard wilde dat al verpest was, ik had teveel idiote paarden gereden. Mijn paard heb ik echt uitgekozen op zijn karakter. Helaas is de 1e poging tot inrijden misgegaan door een verkeerde begeleiding, toen heb ik besloten mijn paard een half jaar rust te geven. Nu ben ik een paar maanden verder, met hulp van zijn fokster... en het gaat geweldig! Met de juiste begeleiding kan het best om een jong paard te kopen.

Succes met de keuze.