Hoe paard leren alleen trailer in te gaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:22

pearl_tje schreef:
daantjuhhh schreef:
Sjonge jij leest ook niet he?

Had idd de twee belangrijkste zinnen over het hoofd gezien. Oeps...

Maar komt gewoon omdat ik het IRL heb zien gebeuren en bah dat is echt geen prettig gezicht. :n

Hahaha , ik dacht. had in het bericht ervoor ook al gezegt dat Andoy super makkelijk laad.
Zelfs de manege kinderen kunnen hem laden.
Alleen, is het probleem dat als wij blijven staan, dat hij ook blijft staan, van ja wat wil je nou baas??
Hij kijkt je dan ook echt met z'n droog gezicht aan van: Jah, en nu??
Of: ben ik niet braaf baas, ik let heel goed op je he??

hihihi

Ik kan mij voorstellen dat als je iets dergelijks hebt meegemaakt dat je dat dan eng vind en anders reageert.

Zo heb ik ooit eens een paard achter over van de klep zien vallen omdat ze hem al hadden vast gemaakt, zonder de stang er achter.
En heb eens een paard van dik 1,70 door het voor deurtje zien komen met voorstang en al.

Ik zou dus ook nooit het voorste deurtje open laten als ik even weg loop terwijl paard op trailer staat.

Annemiekbram

Re: Hoe paard leren alleen trailer in te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:47

Nou gister een poging gedaan... was geen succes! :P
Normaal loopt ze zo achter je aan, maar toen ik links van het schot liep en zij rechts en t touw er over wou gooien liep ze niet meer verder!
Later wou ze niet eens gewoon de trailer meer in!! Moest eerst het hele schot opzij zetten enzo! Later de terugweg wou ze er weer niet in!!
Weet dus niet of ik t haar nog ga leren...straks krijg ik dr helemaal de trailer niet meer in :+

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:32

Hihi misschien heel gemeen dat ik nu lach.. Maar het lijkt wel of je Daantje bij je hebt staan. Die deed dat ook altijd. Vandaar dat ik gewoon meeloop als ik haar op de trailer zet. ;)

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:51

Annemiekbram schreef:
Bedankt voor de vele reacties!

xx_Irisje schreef:
Je kan ook m los laten staan en dan zelf terug lopen, zeker in een 2 paards trailer gaat dat vrij makkelijk..

Dit kan idd alleen als je een 2 paards trailer hebt, en dus een tussenschot! Heb je geen schot en moet je er zo langs lopen vind ik nogal link! Stalgenoot heeft namelijk een ongeluk gehad half jaar geleden ook toen ze van achter bij het paard in wou lopen.

Morgen gaan we wel met een 2 paards trailer en dan zal ik het eens proberen.

Cissy, ik kon niets vinden via de zoekfunctie :o
Bedankt voor de overige reacties, ik zal eens proberen wat ik kan!

Ik doe het hetzelfde als xx_ Irisje. Ik ga vrijwel altijd alleen op pad, dus de manier waarop ik het doe moet wel een beetje vertrouwd zijn. Ik loop gewoon met paard de trailer in, aan het begin draaide ik het touw een keer om de stang, zodat het wel los kan, en ik liep langs het paard naar achter (eerst deed ik buitenom, maar dan heb je het paard niet in het zicht) en ondertussen steeds het commando geven dat ze moet blijven staan. Stang erachter en daarna langs het lijf naar voren om def. vast te zetten. Daarna de klep.
Werkt bij mij super, moet ook zeggen dat ik een makkelijk paard heb.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:35

pearl_tje schreef:
Hihi misschien heel gemeen dat ik nu lach.. Maar het lijkt wel of je Daantje bij je hebt staan. Die deed dat ook altijd. Vandaar dat ik gewoon meeloop als ik haar op de trailer zet. ;)

hmmm... ik moest even heel diep nadenken.

Ik denk huh?? waarom ziet ze mij er bij staan??? :+

HAHAHA

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:45

haha ik noem mijn knollie ook Daantje, of Banaan. ze heet eigenlijk Danilla.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:55

Die van ons hebben het geleerd door 'simpel' een hangbak met een beetje brok of muesli voor in de trailer te hangen. Die link met 'trailer inlopen = wat lekkers krijgen' is erg snel gemaakt.
Laatst konden we onze 3 jarige weer ophalen bij een kennis. Die had haar voor ons beleerd. We hadden onze trailer niet bij ons (waren zo maar even langs gegaan om te kijken hoe het met d'r ging) maar mochten de trailer van de kennis lenen. Onze 3 jarige is echter niet zo'n fan van 'vreemde' trailers en weigerde dus eerst de trailer in te gaan. Tot ik haar duidelijk liet zien dat ik de trailer in liep met de hangbak waar normaal wat lekkers in zit (deze keer echter niet :o ) en mevrouw liep zonder te aarzelen achter me aan. Snel de stang achter vast gemaakt voordat ze erachter kwam dat er niks in de bak zat :D

Met de jongste moeten we nog wat oefenen maar de oudste loopt ook zonder voerbak zo in d'r eentje de trailer in.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:57

oke dat is misschien ook een idee!

Bedankt ;)

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:27

Mijn paard durft ook niet alleen de trailer op als ik naast de klep blijf staan, die stopt dan en gaat me heel raar aan staan kijken . Met als gevolg dat ze steeds meer ging twijfelen en aarzelen, terwijl ze daarvoor heel makkelijk te laden was, zelfs na een flinke ervaring. Dus dat werkte voor ons niet.
Maar wat ze wel snapt, is als ik wel de klep oploop, maar dan stop voordat ik de trailer in loop, dan durft ze wel door te lopen. Dan kun je dus ook gewoon de stang pakken en vastmaken en daarna naar voren om ze aan de voorkant vast te zetten.

Dus bij mij die van mij maakt het echt een wereld van verschil of ik op de grond blijf (naast de klep) of op dezelfde hoogte meeloop (op de klep), terwijl ik op hetzelfde moment stop.

Vond het wel lastig hoor, ik heb ook gedacht van laat maar, ik leer het haar wel niet, toen ze zo ging twijfelen en dus minder vertrouwen kreeg. Maar gelukkig heb ik nu een manier die wel werkt. In de tussentijd ben ik overigens wel een paar weken gewoon weer meegelopen naar voren om het vertrouwen terug te krijgen (nou gaat ze wel minstens 1 keer in de week mee, dus dan gaat dat vrij snel).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:07

heb je toch niet goed genoeg gezocht ;)
[TAO] hoe paard laden in je 1tje?
[TAO] Hoe haal jij je paard uit de trailer als je alleen bent?
[TAO] Alleen laden
[TAO] Systeem om makkelijk alleen te laden (stangen laten zakken)

als je deze link volgt krijg je er nog veeeeeeel meer, maar meer over laden dan over alleen laden.http://www.bokt.nl/forums/search.php?st ... 8&start=50

Ik laad mijn paard als volgt, en dit is echt te oefenen/leren:
klep open, paard gaat er zelf in, onderweg touwtje over dr rug gooien, stang dicht, klep dicht, aan de voorkant paard vastzetten en gaan!
uitladen gaat als volgt; paard losmaken aan voorkant, touwtje over de rug, klep open, stang weg, aan staart trekken dat ze er uit mag, touwtje van de rug afpakken in het langslopen en paard staat buiten.
Ik loop dus nooit mee de trailer in of uit, ik doe alles vanaf buiten.