In beslag genomen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:39

@Japke1
Ik begrijp er nu helemaal niets meer van.
Heeft de rechter nu bepaalt dat het paard van de ex is?
Dan heeft zij/hij recht op het paard.
Heeft de ex afstand getekend, dan moet de rechtmatige eigenaar aangifte doen van diefstal.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:40

ik kan dit niet volgen, wie heeft nou dat paard opgehaald ex-vrouw of officieele instantie in naam van ex-vrouw

en ben jij nou wel of niet de officieele eigenaar sinds vorig jaar?

Japke1

Re: In beslag genomen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 14:43

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat dit zo kan in Nederland.
We kunnen aantonen wie de eigenaar is en dat die ex het niet is en hij ook niet meer.
Ik sta ook zeer versteld hiervan maar het blijkt te kunnen!!!

Daarom hopen wij wel dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt of een gelijkwaardige situatie kent!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:44

Maar heeft de rechter hier een uitspraak over gedaan??

Apple

Is het niet handiger om met een dergelijk verwarrend verhaal even contact op te nemen met je rechtsbijstandsverzekering?

Ylana

Is er al aangifte gedaan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:45

Japke1 schreef:
We kunnen aantonen wie de eigenaar is en dat die ex het niet is en hij ook niet meer.

Daarom hopen wij wel dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt of een gelijkwaardige situatie kent!!

Wie ben jij dan in dit hele verhaal? Als je kan aantonen wie de eigenaar is waarom neem je dan geen advocaat in de arm en span je een rechtzaak aan?

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:46

Japke, misschien iets duidelijker zijn?
Niemand kan je meer volgend of snapt je nog =/

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:46

Ik krijg het gevoel dat jij niet voor het paard betaald hebt, of wel? Dat je daarom geen aangifte kunt doen en niet kunt bewijzen dat het paard van jou was? Heb je het gekregen van de ex, omdat hij niet wilde dat zijn ex het paard op zou halen of iets in die trant?

Je verhaal bevat zulke grote gaten dat ik het gevoel heb dat er zoiets aan de hand is. Hoe dan ook, je bent er vast aan gehecht en ik wens je sterkte! :(:)

Japke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 14:48

Het is mijn wedstrijdpaard.
Ik ben de ruiter in dit verhaal.
De advocaat is ermee bezig, dus ik hoopte dat iemand misschien tips heeft hierover!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:50

Maar van wie ís het paard!?!?
Jij schrijft dat hij een jaar geleden verkocht is geweest. Aan wie???

Nickysplace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:51

Japke1 schreef:

"Hij" is de eigenaar denk ik in jouw verhaal, en hij is geen eigenaar meer..... maar je zegt dat je kunt aantonen wie de eigenaar wel is, wie is dat dan? Want dan is er nog een derde partij of snap ik het echt niet meer...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:52

@Japke1, maar als je een onduidelijk verhaal neerzet, zonder belangrijke gegevens/feiten is het voor ons moeilijk dit te beoordelen.
Dus vraag1: Heeft de rechter bepaald wie het paard mag hebben? (is er al wel een rechtszaak geweest)
Vraag 2: heeft de ex wel of niet voor afstand getekend?
Vraag 3: wie heeft het paard in beslag genomen? (dit kan nl alleen een officiële instantie doen).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:53

Waarschijnlijk gezamelijk bezit en is zij bang dat hij het verkoopt buiten haar om en heeft ze er daarom beslag op laten leggen...
Kan je geen contact met haar opnemen? Jij staat buiten de scheiding (neem ik aan), dus dan is het vast geen probleem om even te bellen o.i.d. Misschien kan er iets geregeld worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:54

Ken iemand die in een soortgelijke situatie zit:

Paard eigenlijk cadeau gekregen (voor letterlijk een euro...). Eigedomsakte niet over laten schrijven op haar naam, maar de persoon die haar het paard gaf heeft dit ook niet gedaan. Het meisje bezit dus alleen een paspoort en moet nu inderdaad aantonen dat zij de hele tijd voor dit paard heeft betaald, omdat degene die haar dit paard cadeau heeft gedaan beweert dat het meisje haar het paard uit finaciele redenen terug heeft gegeven.

Het paard staat dus nu nog op stal bij de persoon die haar het paard gaf...Daar moet hij blijven staan tot alles geregeld is. Ondertussen heeft het meisje een verbod, mag niet meer op het erf komen en heeft haar paard dus nu ook al twee weken niet gezien...Heel erg sneu allemaal..

Ik kan je wel op de hoogte houden hoe dat verhaal verder loopt, misschien heb je er wat aan, maar het wordt alleen wel naar Duitse wet afgehandeld.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:03

goed,
ook ik ben ergens halverwegen het spoor kwijtgeraakt in dit verhaal,
misschien is het handig om je hele verhaal nog een keer te vertellen maar dan met fictieve namen zodat het allemaal duidelijker is wie hij en zij zijn?

ik blijf in ieder geval ff volgen, ben benieuwd hoe en wat en wie en waar nl

Japke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:08

Ik zal het proberen makkelijk uit te leggen. De eigenaar van de stal is gescheiden. Hij mag de kinderen al een jaar niet meer van zijn ex- vrouw zien.Rechtzaken alles erop en eraan zijn in volle gang.Dit is meer een (V)echtscheiding. De vrouw heeft afstand getekend van het paard zodat zij de auto mocht houden, maar ze wilde niet het paspoort afgeven en dat heeft ze ook niet gedaan, terwijl er meerdere malen naar gevraagd is. Het paard heeft nooit op hun naam gestaan, maar staat nog op naam van de fokker!!! De man had nog een openstaande schuld bij een leverancier van hem en toen is het paard verekend daarmee. Die leverancier is de nieuwe eigenaar. Nu wilt de ex-vrouw geld zien i.v.m. de allimentatie en daarom heeft ze beslag laten leggen op het paard en is het paard meegenomen, maar het paard is geen eigendom meer van de man, maar eigendom van die leverancier die helemaal niets met de echtscheiding heeft te maken.
Ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is zo.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:10

ahhh
ja dat maatk alles een stuk duidelijker, ik heb hier geen verstand van dus een advocaat of desnoods de rechtswinkel kunnen hier misschien meer over vertellen en helpen

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:12

hoop dat die vereffening wel op papier is vastgelegd dan en dat het om een reeel bedrag gaat

in principe mag ex paard niet in beslag nemen aangezien het niet meer van de stalhouder is, maar dat laatste moet dan wel bewezen worden..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:12

Ok, om een aantal dingen te beantwoorden:

- een paspoort is geen eigendomsbewijs van een paard
- op wiens naam een paard staat geeft ook geen eigendom aan
- eigendom van een paard kun je eigenlijk alleen aantonen door een getekende verkoopverklaring (en heeeeeeeel soms als je kunt aantonen dat je al langere tijd alle kosten van het paard draagt).

- Beslag laten leggen op het paard om de alimentatie te vereffenen is dus waarschijnlijk via een deurwaarder gegaan: als dat echt zo is dan is er verder niet zo heel veel aan te doen behalve contact leggen met de deurwaarder die beslag heeft laten leggen.

- De leverancier zal een aankoopbewijs van het paard moeten overleggen om aan te tonen dat het paard van hem is.

- Als de leverancier dat kan aantonen bij de Deurwaarder kan het beslag worden opgeheven.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:15

Apple schreef:
Ok, om een aantal dingen te beantwoorden:
- eigendom van een paard kun je eigenlijk alleen aantonen door een getekende verkoopverklaring (en heeeeeeeel soms als je kunt aantonen dat je al langere tijd alle kosten van het paard draagt).

En hoe toon je dan aan dat het jouw paard is als je het paard zelf hebt gefokt? Want dan is er dus geen sprake van een koopovereenkomst?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:20

Dat weet ik niet, maar ik neem aan dat je dan een fokbewijs hebt, DA verklaringen, inschrijving stamboek etc.etc.etc. allemaal op jouw naam.

Japke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:31

Alle stukken van overname etc. zijn doorgestuurd naar de deurwaarder, bedrag etc. alles staat erin, maar de tegenpartij en de deurwaarder melden dat het niet genoeg bewijs is en willen een bewijs van eigendom hebben en meer bewijs.
De kosten voor het paard zijn al een jaar voor rekening van de nieuwe eigenaar en de ex- vrouw is al in overtreding gegaan door het niet meegeven van het paspoort, want het paspoort hoort aanwezig te zijn op de locatie waar het paard staat.
Wat kunnen we nog meer aanvoeren als bewijs???

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:33

naar de rechter stappen, die bepaalt wat voldoende bewijs is, niet de deurwaarder

misschien overbodige opmerking, maar hoop dat kopieen vd stukken zijn gestuurd niet de originelen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:35

Japke1 schreef:
Alle stukken van overname etc. zijn doorgestuurd naar de deurwaarder, bedrag etc. alles staat erin, maar de tegenpartij en de deurwaarder melden dat het niet genoeg bewijs is en willen een bewijs van eigendom hebben en meer bewijs.
De kosten voor het paard zijn al een jaar voor rekening van de nieuwe eigenaar en de ex- vrouw is al in overtreding gegaan door het niet meegeven van het paspoort, want het paspoort hoort aanwezig te zijn op de locatie waar het paard staat.
Wat kunnen we nog meer aanvoeren als bewijs???

Het paspoort van mijn paard is ook niet aanwezig op de plek waar mijn paard staat :n Die heb ik thuis en niet daar waar mijn paard momenteel (tijdelijk) verblijft. Waarom neemt de man geen contact op met de (zijn?) advocaat dan weet je meteen hoe de zaken ervoor staan en wat nog meer van belang is.

Dankje Apple, ik was gewoon even nieuwsgierig :)