Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kristienh schreef:verzekeren is altijd het beste, het blijft een dier dus er kan altijd wat onverwacht gebeuren.
Ik denk dat je gewoon het beste zelf kan kijken welke verzekering het beste bij je past.
ikke schreef:Kristienh schreef:verzekeren is altijd het beste, het blijft een dier dus er kan altijd wat onverwacht gebeuren.
Ik denk dat je gewoon het beste zelf kan kijken welke verzekering het beste bij je past.
Hoezo altijd?
Wil je daarmee suggereren dat al diegenen die hun paarden niet verzekeren een stel domoren zijn??
ikke schreef:Kristienh schreef:verzekeren is altijd het beste, het blijft een dier dus er kan altijd wat onverwacht gebeuren.
Hoezo altijd?
Wil je daarmee suggereren dat al diegenen die hun paarden niet verzekeren een stel domoren zijn??
dat zal niet hoor
Joscaa schreef:Mijn paard was niet eens meer te verzekeren toen wij haar kochten. Ze was nét 15, maar ze vonden haar te oud, dus we konden het mooi bekijken met het verzekeren.
horse4fun schreef:eigenlijk is het net als met de auto daar betaal je ook elke maand verzekering voor maar je heb ook
mensen die al 20 jaar schadeloos rijden en dus nooit aanspraak maken.
ik heb zo iets van ik ben verzekert tegen ziektekosten dus waarom mijn paard niet?
ikke schreef:horse4fun schreef:
Ik ben al jaren verzekerd bij Selfcare en ik moet zeggen, dat werkt uitstekend.
Ik heb al 20 jaar paarden en ik geloof niet dat ik aan 2000 euro kom wanneer ik alle dierenartsrekeningen van die tijd bij elkaar optel. Beetje zinloze investering dus.

kooimha schreef:Dat is jouw geluk, maar er zijn ook een hoop mensen die makkelijk dit bedrag in een jaar kwijt zijn... En dan is het wel heel prettig als je gewoon goed verzekerd bent!
kooimha schreef:Ik (persoonlijk) vind het verstandig om je te verzekeren, schuld hoeft nooit bij jezelf te liggen. Een ander paard in de wei kan ook een hoop blijvend letsel toedienen, je paard kan uitglijden en zich ernstig blesseren, je paard kan zelf iets breken in de wei... Dan is het toch wel fijn als je verzekerd bent (in dat geval is de schade onbetaalbaar, maar je investering terugkrijgen is toch wel prettig voor het geval je er weer op uit wilt gaan voor een nieuwe aanwinst).
ikke schreef:Als je dat meer dan één jaar op rij hebt, moet je jezelf toch eens achter je oor krabben.
Natuurlijk kun je een keer pech hebben en kunnen zaken uit de klauw lopen, maar als je dat met de regelmaat van de klok hebt, moet je je als eigenaar toch eens af gaan vragen welke invloed je daar mogelijk op zou kunnen hebben....
ikke schreef:
kooimha schreef:ikke schreef:
Als ik een nieuw paard wil kopen, dan doe ik dat. Dat geld is er gewoon; immers als ik die forse dierenartsrekening een keer WEL krijg, dan is dat geld er ook gewoon. Daar heb ik geen verzekering voor nodig.
Paarden in een groep kunnen elkaar veel aandoen, maar het valt mij wel op dat bij bepaald gedrag in de kudde niet zelden een bepaalde (beinvloedbare!) wijze van houden van die paarden hoort. In dat opzicht zou het dus geen kwaad kunnen eens kritisch te kijken naar hoe het paard zijn dagen door moet brengen, voordat je mij (en anderen) met allerlei doemscenario's probeert aan de verzekering te krijgen.
Als ik een nieuw paard wil kopen dan is dat er ook gewoon, en als ik een forse dierenartsrekening zou krijgen is dat er ook gewoon. Maar voor die 300 euro (als het geld er dan toch gewoon is, dan is dit bedrag een schrijntje) per jaar ben ik liever verzekerd.
Net zoals ik voor mijn waardevolle auto geen WA verzekering maar een all risk verzekering afsluit.
Je kunt het beter voorkomen dan genezen is mijn mening. En wat je zegt over doemscenario's en aansmeren ben ik niet helemaal met je eens. Ik geef zelfs nog aan dat ik zeg persoonlijk zou ik .... doen.
Wat Nadir zegt, vind jij dan dat zij haar achter haar oren moeten krabben?? Denk dat dit gewoon lautere pech is... En heeft waarschijnlijk een hoop "onnodig" geld gekost terwijl je ervoor gedekt had kunnen zijn.
caspar2007 schreef:ik vind het ook niet terecht dat er word gezegt dat als je paard vaak wat mankeert dat je jezelf
dan eens achter je oren moet krabben.
je gaat natuurlijk voor de lol je paard verwaarlozen om gezellig de DA op visite te laten komen.
mijn schoonzus heeft ook zoveel pech.
haar paard was bijna dood door koliek.
dat is een luchtzuiger en daar kan zij niks aan doen.
alles al geprobeert.
soms had het arme dier wel 2 of 3 keer in een maand koliek.
en daar doe je gewoon niks aan.
zelfs niet met voorzichtig voeren.
en 1 van haar andere paarden had een ontstoken kies die eruit gehaalt moest worden op de kliniek.
ook daar doe je niks aan.
het zelfde als met mensen.
de een weet geen eens hoe zijn huisarts eruit ziet of heet
en de andere gaat zovaak naar de dokter dat ze maar gewoon elke week een vaste dag en tijd afspreken![]()
voor de mensen die wel willen verzekeren prima doen (ik wel in iedergeval)
en voor de gene die het niet willen ook prima als je zeker weet dat je de kosten kan dekken
Sammie schreef:Ik heb zeer bewust gekozen voor NIET verzekeren.