Paard zo maar neergezet in de binnenstad van Den Haag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Re: Paard zo maar neergezet in de binnenstad van Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:31

nee precies en er staat dus ook dat het verhard is, dus over gras praten we ook al niet meer

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:31

ik zou de politie gaan bellen wat als het paard in paniek raakt

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:33

Ik snap je punt JoviBan dat het paard het daar misschien nog niet zo slecht heeft en je hebt daar ook wel een beetje gelijk in. Hij staat buiten in de frisse (ehm) lucht en kan wat rond banjeren, meer dan in een stal. Maar het is absoluut geen paardwaardige lokatie (zie rest van mijn beschrijving in mijn eerste bericht). Dat van de bak en uitrijmogelijkheden is overigens niet waar. Wanneer hij op dat stalletje wat ik noemde zou staan heeft hij de beschikking over een rijbak een paar minuten er vandaan. Maar dit is helemaal niet relevant omdat het om een koetspaard gaat dat het grote deel van de dag toch al door Den Haag Centrum loopt om mensen rond te rijden. Als het paard in paniek raakt dan verwond het zichzelf zeker, maar is geen gevaar voor andere, gezien hij niet over het hek heen kan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:35

DyMarvel schreef:
Ook mee eens. Maar er is geen bak geen uitrijmogelijkheden aangezien het midden centrum is.

geen bak of uitrijmogelijkheid is bij een ruim genoeg stuk ook geen probleem

daarbij kan is bv mijn paard in de stad braver dan in de polder of bos :D

bos kabouters zijn eng :Y) stad kabouters niet :D

maar dit stukje is dus "gekraakt"zonder betaling
enigste wat mij echt zorgen baart is het afval op het terrein /

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:36

Nou ja, de buren gaan vanzelf wel bellen als er stankoverlast is, waar bemoeien we ons eigenlijk mee.. :) Tis mijn paard niet :)

En ach, als hij in een blikje gaat staan op het terrein is misschien het probleem van de eigenaar voorgoed opgelost, ik ken een paard wat dankzij een normaal blikje zo'n beschadiging op het hoefbeen op had gelopen dat deze ingeslapen moest worden...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:39

Wel eens vanuit leiden naar Denhaag gegaan met de trein? dan kom je langs allemaal tuinhuisjes en zelfs daar zie je heel veel paarden armoedig staan... ze zijn niet perse mager allemaal, maar de ruimte, die hebben ze niet in mijn ogen :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:41

_Lotjuh_ schreef:
Heino schreef:
Ik ben nou wel benieuwd waar dat paard staat *woont zelf vlakbij binnenstad*
Bizar zeg, hoe verzint iemand het!

Neem vooral een kijkje zou ik zeggen ;)

Ik ga na school als het goed is naar denhaag, zal even een kijkje nemen! Ben benieuwd , want is wel te gek voor woorden natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door Judje op 15-05-09 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd i.v.m. de privacy van de eigenaar.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:58

Verplaatst van VSW naar TAO.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:12

Ik weet dat er meerdere paarden zo in Den Haag gehouden worden, met alleen een stal en uitloop van ca 10 m2. Maar als zij voldoende beweging krijgen is dat altijd nog beter dan heel de dag in een stal van 9 m2 en 1 uur per dag eruit / beweging zeg maar.
gelukkig staan mijn paarden 24.7 op het land en kunnen zij als het slecht weer wordt gewoon naar binnen toe.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:41

Dat is zo ongeveer naast mijn werk. Er is daar een stuk grond wat nog bouwrijp gemaakt moet worden.
Daar heb ik weleens iemand zien rijden, een man op een bruin paardje.
Morgen toch eens kijken dus...
Laatst bijgewerkt door Judje op 15-05-09 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd i.v.m. de privacy v.d. eigenaar.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:48

dit lijkt me eigenlijk eerder werk voor de politie dan voor de DB..
eigenlijk maakt het niet uit wat er op dat stukje grond staat, of dat nou een paard is, of iemand in een caravan.
als je de eigenaar er niet van bent, hoor je er niet te staan...

maar ik ben wel heel benieuwd naar het verhaal hierachter

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:15

ElanII schreef:
Dat is zo ongeveer naast mijn werk. Er is daar een stuk grond wat nog bouwrijp gemaakt moet worden.
Daar heb ik weleens iemand zien rijden, een man op een bruin paardje.
Morgen toch eens kijken dus...

Maar we bedoelen dus dezelfde weg denk ik ;) Het gaat om een grote vos ruin, duidelijk een koetspaard.
Laatst bijgewerkt door Judje op 15-05-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd i.v.m. de privacy van de eigenaar.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:23

dat ie dan niet een beter stukje uitzoekt om het paard (illegaal) even neer te zetten. Er zijn genoeg brede bermen enzo waar het paard wel lekker kan grazen. (of in het zuiderpark :P ) ik weet niet of je de prinses beatrixlaan kent tussen delft en den haag. Daar staat bij rijswijk ook vaak een paard aan een lijn in de middenberm (die overigens wel heel breed is, meer dan 20 meter denk ik) te grazen. Maar die staat er s nachts trouwens niet.

Maar wat die man uit jou post heeft gedaan vind ik niet echt netjes, als het niet zijn grond is mag hij daar niet zomaar zijn paard neerzetten. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij het daar weg moet halen van de gemeente of politie.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:24

er riijd daar veel politie dus ik denk dat het paardje dan al weg is gehaald!
je mag je paardje niet zomaar ergens neer zetten en zeker den haag is te druk voor paardjes!
ben benieuwd of ie darr nog staat morgen!
maarre ik had gelijk al politie gebeld!
ben benieuwd en ik ga het even volgen!
groetjes!!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:50

ben benieuwd! ik ben rond half 3 klaar met werken.. dan staat hij er zeker nog niet?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 06:50

Ik ga er zo weer even langs fietsen op weg naar school, ben inderdaad benieuwd of dat hij er nog staat. Gister rond half 1 was hij er in elk geval.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:53

ik heb hem gister niet gezien. maar ik reed ook de weg langs lijn 2

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:00

Staat het paard echt vlakbij het westeinde?
Ik weet wel dat langs de loosduinseweg/kade iemand vaak bezig was met ik dacht een hackney achtig beest, alleen bruin niet vos. Maar daar hebben ze nu huizen gebouwd.

Als ik weet waar het precies ik rijd ik zo ook even langs, en indien nodig ben ik zo gemakkelijk om even te politie te bellen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:58

brennie75 schreef:
zeker den haag is te druk voor paardjes!

Ik zie soms een vrouw op een Fries in echt hartje centrum rondrijden, tussen de auto's en de tram, en de eerste keer dat ik het zag stond ik ook zo :wow: :P

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:01

lifaya schreef:
Wel eens vanuit leiden naar Denhaag gegaan met de trein? dan kom je langs allemaal tuinhuisjes en zelfs daar zie je heel veel paarden armoedig staan... ze zijn niet perse mager allemaal, maar de ruimte, die hebben ze niet in mijn ogen :(

wij staan ook met onze pony's langs het spoor , meerendeel van de paarden die hier staan hebben een beter leven dan menig stalpaard.

En waarom horen paarden niet in de stad ? Als ze goed mak zijn is er toch geen probleem om met ze er doorheen te gaan.

Over paard zelf ik zou eerst eens informeren voordat je jezelf erop stort.
Mischien heeft de eigenaar wel tijdelijke toesteming gekregen ?
Als hij opruimt is het al stuk minder erg.

En vooral met ze alle gaan kijken sensatiezoekers :Y)

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:03

Een paard midden in de stad is inderdaad niet zo'n probleem. Zoals ik al zei heb ik daar ook in de buurt gestaan en ken dus ook de man met de Hackney's waar een paar berichten terug over werd gesproken. Het betreft hier een ander paard. Ik heb ook vaak genoeg vanaf die plek naar het bos gereden, door het drukke verkeer. Wanneer je paard echt goed verkeersmak is hoeft dit dan ook niet voor problemen te zorgen. Ik merk zelfs dat mijn eigen paard drukker is in het bos dan op de weg.

Maar goed, even een update je dus. Het paard staat er nog, maar de dierenbescherming en politie zijn geweest vertelde mijn vriend. Toen ik net (half uurtje geleden) langs reed waren er een aantal mensen op het terrein. Ik denk dus dat de zaak spoedig zal worden opgelost.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:07

Zulke mensen ken ik nog meer...Mensen uit een aantal dorpen verder hadden een aantal paarden, maar geen geld om de paarden te voeren en geen stukje gras om de paarden te laten grazen. die hebben op een middag gewoon een stukje gemeente-grond afzet met prikpaaltjes en wat stroomdraad en daar hebben ze de paarden een aantal dagen laten grazen..En dan boos worden als de gemeente ze wegstuurt omdat het hun grond niet is....

Ik hoop voor het paard dat het snel opgelost word, want zo midden in de stad, op een verhard stuk met veel dingen waaraan het dier zich kan verworden, is natuurlijk niet zo best...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:32

maar volgens de wet geurhinder en veehouderij mag je een paard gewoon niet in de stad houden (aanvraag uitzondering daargelaten)

a) ten minste 100 meter bedraagt indien het geurgevoelige object binnen de bebouwde kom is gelegen,

Dat red je midden in de stad dus nooit.

Deze wet geld ook voor geiten en schapen. Of te wel dit is verboden

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:40

Ben nu wel benieuwd naar een foto.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:45

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto!

Echt schandalig dat die man zomaar zijn paard daar neer zet..

Dierenbescherming/politie al gebeld?

of heb ik daar nou overheen gelezen?