Moet ik de pony terug nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:46

Goed dat je hem weer terug haalt.
Mijn paard was de eerste tijd toen ik haar had ook vreselijk onrustig. De eerste twee weken heb ik mij weleens afgevraagd waar ik aan begonnen was zo gek deed ze. Nu een half jaar later is helemaal thuis en is ze net zo lief en rustig als bij de vorige eigenaar.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:48

Goed van je dat je hem terug neemt! :)
Als die mensen na 3 dagen hem al naar de slacht willen brengen, vraag ik me af of het wel paardenmensen zijn en niet handelmensen :n

tita

Re: Moet ik de pony terug nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:49

fijn dat ie naar huis komt, jij had hier geen raad hoeven te vragen, je wist zelf wel dat deze mensen niks waren voor je pony.

Laat de pony even tot rust komen voordat je hem te koop zet geef hem een maandje de tijd om dit voorval te vergeten

succes met verdere verkoop

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:50

Fijn dat je hem terug naar huis haalt. Ben benieuwd of hij dan weer rustig is. Het kan zijn dat de pony toch eenkennig is. Ik had dat met mijn vorige paard. Als er iemand op reed en ik liep weg dan liep ze me achterna en kon de ruiter op haar hoofd gaan staan. Hahahaha. Nu staat ze al een aantal jaartjes bij een fijn gezinnetje en heeft het goed naar d´r zin.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:53

Zoals eerder al gezegd: goed dat je hem naar huis hebt gehaald.
Je hebt je hart gevolgt. Heel veel succes met het vinden van een ander, leuk huisje voor je pony.
Wat kan helpen bij het vormen van je eigen gevoelens is - voordat de pony daadwerkelijk is verkocht - eens gaan kijken op de plek waar de pony dan heen zou gaan (en wellicht een babbeltje maken met stalgenoten)......

mapje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 13:01

We zijn net terug. De pony was erg angstig toen we kwamen. Liet zich niet goed pakken en liep weg. Toen hij de trailer op moest twijfelde hij even maar liep er daarna zo op. Onderweg leek hij rustig maar toen we thuis aankwamen was hij helemaal bezweet en trilde helemaal. Op het moment dat er iemand achter hem stond schrok hij enorm en draaide zich gespannen om. Nu staat hij in het land en na een potje flink rennen. (hij heeft ook veel uurtjes op stal gestaan inmiddels) lijkt hij nu rustig te worden...

@ OKHannes: Het leek echt een super plek voor hem. Helaas kun je dat niet altijd na een bezoekje zien. Ik heb ze één keer bij ons gezien en gesproken en daarna bij hun toen we hem kwamen brengen en heel wat gekletst. Het leek echt super en ze leken er goed mee overweg te kunnen. Daarom was ik al enorm gezakt in prijs....

Maar nu gaan we gewoon opnieuw opzoek en zullen we nog kritischer zijn.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:05

Nou ik vind het super dat je em zo snel weer hebt terug gehaald *D Gewoon weer even de rust gunnen en opnieuw te koop zetten! Er komt echt wel iemand die er wel op de juiste manier mee om gaat :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:17

Goed besluit om je pony weer op te halen!
Ik heb vorig jaar ook mijn oude pony weer na 3 dagen opgehaald. De koper bleek er niet mee overweg te kunnen.
Achteraf is dit de beste beslissing die ik had kunnen nemen, anders was ze zeker naar de slager gegaan.

Geef hem even de tijd om weer te wennen bij jou op stal. Hij wordt echt wel weer de oude....

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:19

als ik de verhalen zo lees heeft deze pony een heleboel meegemaakt in 3 dagen.. :(

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:24

Goed dat je hem terug genomen hebt. Als ik het zo lees dan hebben deze mensen niet eerlijk richting de pony gehandelt en daarom is je pony nu zo gestresst. Deze mensen verdienen geen enkele pony.

Succes met je pony maar ik weet zeker dat je hem weer goed krijgt!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:27

Jammer dat die mensen je eerste indruk die toch best goed was, niet hebben kunnen waarmaken. Draagt niet bij in het vertrouwen in de medemens helaas....dan ga je automatisch het latje wat hoger leggen. Je hebt de juiste beslissing genomen om hem terug te nemen.
Er lopen echt nog wel echte paardenmensen rond die op zoek zijn naar een pony als die van jou...en dan heeft ie een superthuis bij mesnen die m wel een goede kans geven.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:31

Heel goed dat hij naar huis komt!
Het komt echt allemaal wel goed.
Als je hem nou weer weg doet laat hem dan eerst op proef bij mensen staan, een maand ofzo.
Dan kan je de pony een kans geven, de kopers en jezelf.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:46

Blij dat je hem weer hebt opgehaald. Vooral na wat je over vandaag schrijft, daar word een mens toch niet vrolijk van als een pony na minder dan een week al zo anders en gestressed is. Wennen is ok, maar dit klinkt toch wel wat erger.
Wat zul jij lekker slapen vannacht! En je komt wel iemand tegen waar hij wel goed bij past.

mapje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 08:19

Bedankt allemaal.

Gister werdt hij steeds onrustiger en liep weg van de kudde en bleef maar zenuwachtig heen en weer rennen. Aan het einde van de dag leek het weer beter te worden en stond hij weer lekker in de groep. Wat ze met hem gedaan hebben weet ik niet maar hij is echt van slag. Straks weer bij hem kijken hoe het met hem gaat....

Ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Als ik hem nu zo zie, had hij het daar geen dag langer uit gehouden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:26

Het is een goede beslissing geweest! En dat hij bij die mensen zo was wil niet zeggen dat ie bij andere mensen ook zo is.
Ik ben benieuwd hoe het vandaag met hem gaat!

Nightfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:58

Jeetje.
Nou, je hebt een goede beslissing genomen. Hopelijk is hij gauw weer de oude.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:26

Hier ook een reactie dat je idd het juiste hebt gedaan, super!
Hopelijk is hij idd snel weer zichzelf! Overigens heeft die van mij dit vorig jaar ook gehad, ze moest tijdelijk even verhuizen en was helemaal van streek en raakte helemaal in paniek als ik weg ging, binnen een mum van tijd was het weitje omgeploegd! Ze moest gewoon heel erg wennen en daarna ging het eigenlijk goed.
Geen idee waarom ze het toen daar deed, ze verhuist wel vaker en dan reageert ze niet eens, maar het is iig gewoon weer goed gekomen!
Succes en vind het hartstikke goed van je!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:34

Goede beslissing inderdaad!
Ik zou hem wel uit de verkoop houden totdat hij weer helemaal de oude is en hem desnoods een dagje bij vrienden zetten na een buitenritje ofzo om te kijken hoe hij daar reageert, dan weet je zeekr dat er niets iets ergs is gebeurd waar hij een angst ofzo aan over heeft gehouden.

mapje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 08:29

De pony is inmiddels al weer bijna de oude. Hij is wat schrikkerig en lijkt alsof hij geslagen is ed. Telkens zijn hoofd omhoog als je bv wijst of iets wil pakken. Verder is hij tijdens het rijden ook angstiger en ging er ineens vandoor. Jammer dat de pony niet kan praten en mij kan vertellen wat er gebeurd is. Het lijkt idd geval niet veel soeps wat er gebeurd is. Maar gelukkig knapt hij nu aardig op. In het land en op stal is hij al weer helemaal rustig. Als je achter hem loopt en met rijden nog niet. We zullen van de week eens lekker een eindje wandelen aan de hand.

Nogmaals bedankt allemaal voor de lieve woorden.

_Leonieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:15

Als ze de pony zo snel al naar de slager willen doen, vind ik niet dat die mensen zowiezo 'n paard waard zijn. Zoals je al zegt, ze geven de pony niet eens de kans om 'm tot rust te laten komen. Het kan natuurlijk ook zijn dat ie heimwee heeft. :) Succes ermee ;)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:26

Allereerst super dat je hem opgehaald heb!
Ik krijg ook niet het gevoel alsof de nieuwe eigenaren lief voor hem zijn geweest als ik dit zo lees.

Wat ik wel raar vind is dat je eerst zeg dat hij van slag is maar alweer kalmeert. Vervolgens zeg je dat hij er met rijden vandoor ging.
Is het wel verstandig om hem na 1 a 2 dag(en) al te rijden als hij zo ontzettend van slag was?
Ik persoonlijk had hem nog liever even niet onder het zadel gehad, had hem wel een paar daagjes de tijd gegeven tot hij echt de oude weer was. Maar dat is mijjn bescheiden mening.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:34

hou je ons op de hoogte over hoe het met hem gaat? zal wel een poosje duren om te kalmeren.

ik ga wel met laura mee; ik had er nog niet opgeklommen, maar hem eerst helemaal laten settelen op stal en in de groep.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:36

inderdaad super dat je hem daar hebt weggehaalt!
het is van de gekke dat mensen ervan uit gaan dat een dier binnen vijf minuten ergens gewend is.....sommige hebben daar wel drie weken voor nodig.....ligt ook erg aan het karakter van het paard.
Bij rustige paarden gaat het iets sneller,de wat gevoeligere dieren hebben echt veel langer nodig.

Wat ze er mee uit hebben gevoerd kun je alleen maar raden....
Ik zou wel weer even wachten met verkopen totdat hij weer 'normaal' is en de volgende koper waarschuwen dat hij tijd nodig heeft om ergens te wennen.
Sterkte ermee!

annabel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:56

Heel goed dat je hem terug hebt genomen!
ik zou eerst zijn vertrouwen terug winnen en dan pas een nieuw baasje(als je dat eventueel wil doen) en die eerst een paar keer je paard laten doen als jij er bij bent!
Je kan natuurlijk niet weten wat ze met het paard hebben gedaan, maar hij was er niet goed aan toe daar als ik zo hoor. dus je hebt de goede beslissing genomen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:57

Fijn dat je paard weer thuis is nu en weer wat kalmeert!
IK zou alleen een beetje opletten met suggestieve posts over wat er daar gebeurt is (is laster) en misschien heb je gewoon een dier wat erg gevoelig is voor verhuizingen. Ik heb ook een paard staan dat na een verhuizing vier maanden niet te hanteren was. En die bleef gewoon bij mij :+ Dus bij de verkoop wel even melden wat er is voorgevallen en dat je paard mogelijk veel tijd nodig heeft om te wennen.