Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:18

Teziej schreef:
Is ontzettend offtopic, maar ik had mijn PS3 te koop op marktplaats, heb 6 mailtjes gekregen van mensen die in het buitenland woonden, en hem wouden kopen voor hun zoon die in Zuid Afrika woont.

Allemaal boden ze 800 euro + 150 verzendkosten, terwijl hij voor 300 op MP stond _O-

Ja dat heb ik nu ook. Ik heb een laptop te koop en vraag daar €200,- voor en krijg allemaal biedingen zoals €800,-

SunnyBL

Re: Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:24

Dit was laatst bij kassa/radar/geen idee meer welk programma. Maar dan ging het over auto's. Inderdaad zodra de western union bank genoemd wordt dan kan je er al vanuit gaan dat het oplichting is.

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:35

Pally schreef:
Jootje24 schreef:
Ja ik heb zo'n precies dezelfde mail gehad..
Maar dan van ene john watson uit Finland..
K kreeg een cheque van de ierse bank toegestuurd.. met en bedrag veel hoger dan waarvoor mijn paard te koop stond.
Wij zijn met alle mails en cheque naar de politie gestapt.. en hebben inmiddels al meer hierover gevonden..

Deze heb ik voor 2 jaar geleden ook gehad, alleen toen kwam de beste meneer Watson nog uit Engeland :=

hahahaha hij reist zo de hele wereld nog over...

maar even ontopic.. deze oplichters krijg je toch nooit te pakken aangezien ze vanuit
internetcafe's werken en telkens weer nieuwe emailadressen aanmaken..

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:25

Ik heb ook al een mail van Michelle gekregen en beantwoord (dat ik liever niet opgelicht word..). Wat een brutaliteit!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:14

Duidelijk dus dat er meerdere mensen hier op deze werkwijze benaderd zijn.
Dus voor alle anderen die een paard of wat dan ook te koop hebben: dit soort reacties op advertenties dus direct deleten.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:21

kan me niet voorstellen dat iemand daarin trapt, maar omdat ze het blijven proberen zullen er wel mensen zijn die dat wel doen?!
onvoorstelbaar

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:23

wat raar! wij hadden dit pas bij een laptop,
maar een paard? :') dat vind ik ook wel heeeeel verdacht.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:42

Ik krijg ook allemaal mailtjes van die Michelle.. Vertrouwde het al direct niet met het korte mailtje van 'the last selling price', maar reageerde even. was benieuwd of ze een cheque wilde sturen :P.. En idd, gewoon een grote oplichtster. Ook wilde ze mij meer geld geven als waarvoor het paard te koop staat.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:52

_Cynthia_ schreef:
Teziej schreef:
Is ontzettend offtopic, maar ik had mijn PS3 te koop op marktplaats, heb 6 mailtjes gekregen van mensen die in het buitenland woonden, en hem wouden kopen voor hun zoon die in Zuid Afrika woont.

Allemaal boden ze 800 euro + 150 verzendkosten, terwijl hij voor 300 op MP stond _O-

Ja dat heb ik nu ook. Ik heb een laptop te koop en vraag daar €200,- voor en krijg allemaal biedingen zoals €800,-

Het is al moeilijk om behoorlijk Nederlands te schrijven laat staan het omrekenen van Nigeriaanse dollars naar de euro?? 8-)

zonanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:12

Ik heb ook zo'n mail gehad:S

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:20

*puck* schreef:
dit gebeurt niet alleen met paarden , ook via marktplaats zijn ze aktief,bvb met mobieltjes enz,een persoon die via een yahoo email wat van je wil kopen moet je in principe nooit vertrouwen.

Er zijn zat mensen met een yahoo emailadres die wel te vertrouwen zijn hoor. Zijn gewoon emailadressen.

Blanco cheques en ongezien paarden kopen, dat is dan weer niet te vertrouwen.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:55

Die heeft mij al zo vaak gemaild...
Niet intrappen, je kan het vaak al wel zien aan hoe de mail is opgebouwd!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:58

karijn schreef:
Ik heb al een mailtje naar het beheer van sporthorses gestuurd met de mededeling dat ene Michelle Wright zich nu voordoet als geïnteresseerde koper.
Waar je ook aan kan herkennen dat het nep is: als het goed is eindigen de emailadressen op Yahoo.com. Yahoo is een zoekmachine, net zoals google, en geen internetprovider.

Yahoo.com heeft ook internetadressen, mijn vriendin heeft die nl. dus helaas kan je het daaraan niet herkennen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 08:21

Oke, ik ken namelijk niemand met een Yahoo emailadres. Dacht dat Yahoo alleen een zoekmachine is. Blijkbaar ook een internetprovider.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:15

Hmmm, zou de politie hier niets aan kunnen doen? Een paard als lokmiddel gebruiken om hier iets tegen te kunnen beginnen?

Neem aan dat als je hier op in zou gaan je je paard op de trailer laad en uiteindelijk kan fluiten naar je centen. Ze zouden dan toch kunnen doen alsof? Er komt iemand het paard ophalen neem ik aan, dat zal de persoon achter de mail zijn of in ieder geval ben je een stap dichterbij?

Ik denk dat er helaas wel degelijk mensen zijn die hierop in gaan... Al hoop ik dat dit nog niet gebeurd is...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 09:23

Aangezien meerdere mensen een dergelijk emailtje hebben gehad, kan het ook gewoon vervuiling zijn van je inbox. Ik vraag me af of er iemand inderdaad op zou komen dagen met een trailer en een blanco cheque. Denk het niet.
Sporthorses en marktplaats waarschuwen er standaard voor zodra je een advertentie op hun site plaatst.
Ik heb in ieder geval geen mailtjes meer gehad van Wright, Watson, Smith of hoe deze internetgek ook heet.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:37

Teziej schreef:

Je had bijna slapend rijk kunnen worden :D

Mensen die wellicht verlegen om geld zitten zouden erin kunnen trappen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:03

dit gebeurt veel vaker. Waarschijnlijk zal ze nu onder een andere naam verder gaan als ze merkt dat het bekend is. ik heb er ook last van gehad toen mijn paard te koop stond. ene jason zou hem ophalen en zou dan een cheque geven. of wij alvast de papieren wilde opsturen.
Dacht het niet. Toen ik zei dat paard alleen contant betaald kon worden bij ophalen en dat ze dan de papieren en het paard kregen hoorde ik niks meer. Wilde ook meer betalen dan vraagprijs. Heb alleen mailcontact gehad en geen adresgegevens doorgegeven voor adres moesten ze telefonisch contact opnemen.
Nooit meer wat gehoord......... :D

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:14

jeetje wat een slechte oplichters heb je tegenwoordig :') _O-

kennis van mij kreeg tijdje geleden ook zo'n mailtje!!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:44

Vreemde mails allemaal.. Maar hoe willen ze je oplichten dan?
Ik weet dat met andere producten het geld op je bank komt, jij dus het product verstuurd, en een paar weken later het geld weer van je bank is omdat de cheque niet geldig was.
Maar een paard verstuur je niet in een enveloppe dacht ik, die komen ze toch halen?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:00

Ze hebben een zogenaamde "pet agent" die dan namens hen bemiddelt en het paard dan komt ophalen. Je krijgt een blanco cheque, je vult het bedrag in dat je afgesproken hebt en daarmee zou je dan naar de bank kunnen gaan en de cheque innen. Echter...valse cheque! Paard weg en naar je centen kun je fluiten.

Nightfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:46

Gaat dit alleen om paarden in de "hogere prijsklasse" zegmaar, of sturen ze ze zomaar naar iedereen?
(Omdat ik de prijzen die zij ervoor willen geven behoorlijk hoog vind... 14.000 tot 21.000 vang je volgens mij niet zomaar voor elk recreatiepaard...)

Zibro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:02

Ik heb ook een mail ontvangen van ene Mark Donalds.
Heb ook een cheque ontvangen en voor veel meer dan de vraagprijs.
Dit klopt dus niet blijkbaar.

Groetjes Francien

flitzz schreef:
Ik heb van haar ook een mailtje gekregen voor 2 van mijn paarden!! Ik heb haar netjes een mailtje terug gestuurd dat dit ruikt naar oplichting. Ongeveer 2 weken geleden precies zo'n zelfde mail gekregen van een Mr. Mark of Donald Mark of Mark Donald of Mr. Smith enz zijn naam veranderde bij ieder mailtje die ik kreeg. Ook hem heb ik gevraagd of hij een oplichter was/ is en dat hij maar moest proberen iemand anders op te lichten... :D Heb niets meer van hem gehoord.
Die Michelle Wright bood voor mijn ene paard 2x zoveel als de vraagprijs en voor mijn ander paard 3x zoveel... ook haar mailtje netjes beantwoord dat normale mensen niet ongezien een paard kopen en zeker niet 2 of 3x zoveel willen betalen. Ik heb haar veel succes gewenst met haar oplichtings praktijken!! :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:35

Nightfall schreef:
Gaat dit alleen om paarden in de "hogere prijsklasse" zegmaar, of sturen ze ze zomaar naar iedereen?
(Omdat ik de prijzen die zij ervoor willen geven behoorlijk hoog vind... 14.000 tot 21.000 vang je volgens mij niet zomaar voor elk recreatiepaard...)

Geen idee, nu staat die van mij niet te koop als recreatiepaard.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:06

Een vriendin van mij kreeg een mail van een engels talige ' Michael Cliton'.
Ze heeft hem terug gemaild en daarna kreeg ze deze reactie:

Hello my good friend,
Thanks for the swift response With thanks i acknowledge the receipt of your mail and the contents were well noted.....I am happy the {CAR} still available for sale and price you placed is okay with
me..I am prepared to offer you an extra 50 euro to secure the sale to me. I am actually buying this for someone special to me and i have already arranged with my fright agent for a pick-up at your location
and will handle the cost however.. Pick-up will only be done when you have money in hands ok? But mind you the balance should be send to our shipping agent for them to execute their duties, also after the
payment is been sorted out, the agent will come for inspection and signing of every necessary document, title papers and make some cosmetic touches, also have make every necessary arrangement with maintenance manager about the property maintenance.

Please let me have your Full name ,Full Address including a phone number,so i can have my banker issue the payment and the form of payment will be cheque cash able in any European Bank, to be sent to you as quickly as possible .. Hope i can trust you on this sale Cause i am buying here online for the first time and i hope it goes well for us...I will instruct my fright agent to come for pick up arrangements at your location and do need you to send me an email with the following contact details requested from you for payment. I await your mail later today with your Full Contact Details needed for Payment to be Issued........

Bij het lezen dacht ik al meteen; Dit is niet te vertrouwen.
Komt dit verhaal iemand bekend voor?