Verder inderdaad je lap tekst, véél te lang, véél te veel informatie. Kort en bondig is een stuk beter, zoals Vjestagirl aangeeft. In onderdelen of een korte bondige tekst. Geef alleen de strikt noodzakelijke details. Hoe jij aan het paard bent gekomen maakt voor een volgende koper bv niets uit.
En kijk ook uit met wat je zegt. Ik lees iets over 'een dosis humor en blijft dan stilstaan', maar veel mensen zoals ik lezen dat gewoon als niet braaf. Mocht ik de advertentie samenstellen, ik zou het zo doen:
Zeer brave 12-jarige ponyruin te koop. Stokmaat 146, bruin-vliegenschimmel, geen papieren. Is 100% gezond en heeft geen gebreken(als hij die niet heeft, indien hij gekeurd is kan je dat er ook bij zeggen, of zeggen dat hij gerust gekeurd mag worden). Gechipt en in bezit paardenpaspoort. Is betrouwbaar voor kinderen, ook beginners mits deze begeleiding krijgen. Wordt western-recreatief bereden (ook buitenritten) en kent ook de engelse optoming. Kan ook fijn springen. Heeft wat wedstrijdervaring in het dressuur en het springen. Ideaal voor mensen die een recreatieve pony zoeken.
Moet verkocht worden wegens te klein.
Vraagprijs: ...
Daar haal ik al de dingen die ik nodig vind om te weten. En al de rest, dat kan achteraf nog verteld worden wanneer er mensen specifiek interesse hebben getoond.
En als je zijn springen wil accentueren, dan kan je er misschien een foto bij plaatsen waar hij een sprong neemt (mits hij daar een mooie techniek laat zien uiteraard) ? Of load een filmpje op waarin hij een hindernis neemt of zijn bewegingen laat zien, dan krijgen mensen ook een beter beeld over de pony.
Succes met je verkoop, ik hoop voor je dat je alsnog een leuke thuis kan vinden
.