Hoe je paard snel, maar goed verkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KwanyinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:14

Om eerlijk te zijn: Toen ik de titel 'droompaard' zag, verwachtte ik een redelijk jong supergetalendeerd paard met veel uitstraling en een mooie stamboom te zien. Dat mis ik dan als ik de advertentie bekijk. Ik begrijp heel goed dat jij het een droompaard vind, ik vind mijn paard ook een droompaard, maar als buitenstaander die het paard niet kent kreeg ik er toch een teleurstellend gevoel bij van 'toch maar een 'simpel' paardje'. Misschien moet je je titel een beetje aanpassen als: "zeer brave ruin te koop", als ik dan aanklik dan zie ik inderdaad wat ik verwachtte: een brave ruin en dan ben ik eerder geneigd om nog door te lezen.

Verder inderdaad je lap tekst, véél te lang, véél te veel informatie. Kort en bondig is een stuk beter, zoals Vjestagirl aangeeft. In onderdelen of een korte bondige tekst. Geef alleen de strikt noodzakelijke details. Hoe jij aan het paard bent gekomen maakt voor een volgende koper bv niets uit.
En kijk ook uit met wat je zegt. Ik lees iets over 'een dosis humor en blijft dan stilstaan', maar veel mensen zoals ik lezen dat gewoon als niet braaf. Mocht ik de advertentie samenstellen, ik zou het zo doen:

Zeer brave 12-jarige ponyruin te koop. Stokmaat 146, bruin-vliegenschimmel, geen papieren. Is 100% gezond en heeft geen gebreken(als hij die niet heeft, indien hij gekeurd is kan je dat er ook bij zeggen, of zeggen dat hij gerust gekeurd mag worden). Gechipt en in bezit paardenpaspoort. Is betrouwbaar voor kinderen, ook beginners mits deze begeleiding krijgen. Wordt western-recreatief bereden (ook buitenritten) en kent ook de engelse optoming. Kan ook fijn springen. Heeft wat wedstrijdervaring in het dressuur en het springen. Ideaal voor mensen die een recreatieve pony zoeken.
Moet verkocht worden wegens te klein.
Vraagprijs: ...

Daar haal ik al de dingen die ik nodig vind om te weten. En al de rest, dat kan achteraf nog verteld worden wanneer er mensen specifiek interesse hebben getoond.
En als je zijn springen wil accentueren, dan kan je er misschien een foto bij plaatsen waar hij een sprong neemt (mits hij daar een mooie techniek laat zien uiteraard) ? Of load een filmpje op waarin hij een hindernis neemt of zijn bewegingen laat zien, dan krijgen mensen ook een beter beeld over de pony.

Succes met je verkoop, ik hoop voor je dat je alsnog een leuke thuis kan vinden :) .

CM_

Re: Droompaard Te Koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:02

Idd korter maken.

Hoogte , geslacht en kunnen .

Laat de mensen maar bellen en mailen, korte advertenties wekken juist interesse.

Overigens zou ik wel de goede kleur erbij plaatsen, het is een Roan.

Bijvoorbeeld :

Brave, 12-jarige roan ruin te koop.
Stokmaat 1.46.
Enige wedstrijdervaring in het verleden, laatste jaren enkel recreatief bereden.
Zowel engels als western beleerd.
Maakt graag een sprongetje.

Meer info graag even bellen / mailen.

Aanvullend kun je zeggen dat ie enorm knuffelig is, of dat ie braaf maar niet sloom is.
Maar zorg dat er nog wat vragen open blijven, zodat je mensen laat bellen en mailen :)

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 07:54

Dank voor de tips!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:47

Ga ik helemaal in , toeni k 4 jaar geleden mijn arabier verkocht was dit ook voor 2500 incl spullen.
Hij was op L/M niveau en heeft goede papieren. Hij was toen welliswaar 13, maar zo actief als een hoentje en geen ziekte/gebreken.

En zeker nu in de crisis (wat al eerder is gezegt) kun je beter je vraagprijs iets lager zetten indd. Al is het alleen de prijs voor je paard zelf, dan scheelt het al aanzienlijk.

En wat eerder is gezegt, hou het zakelijk kwa de gegevens. Eerst alle gegevens (geeft een mooi overzicht) Daarna een stukje tekst (bij mij is het een max van 2 alinea's om te lezen) met daarin zijn karakter, verleden, reden van verkoop, ziekte/gebreken etc.
Ook slim om er altijd bij te zetten dat hij optijd ontwormt, geent en bekapt is, als dit ook het geval is.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 17:43

Bedankt voor je inbreng!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:45

RT P -> TAO

Pilgrim

Re: Hoe je paard snel, maar goed verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:42

Pony verkocht voor het gevraagde bedrag! Slotje!