Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:21

Ik ken deze pony ook en wil ook graag even reageren.

Ik denk dat jullie (deels) een verkeerd beeld hebben van deze mensen.
Hun woorden zijn letterlijk: "Wij hebben geen hart voor de paarden, maar hart voor de sport".
Deze pony moest 3x per dag stappen en mocht niet naar buiten. Ze zijn hooguit 3x per week komen stappen.

Deze pony is vrolijk en ik heb hem van de week nog als een gek zien spelen en rennen in de paddock. Als je pijn hebt doe je dat niet lijkt mij?

Het klinkt hard maar zo zijn deze mensen. Inslapen kost geld, slager levert geld op.
Ik denk dat deze mensen ook bang zijn dat iemand anders nog wel wat met hun pony kan.

Met de slacht is verder ook niets verkeerd, maar wel met de manier waarop!

Anoniem

Re: Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:24

dat rennen en spelen doen veel paarden, ookal zijn ze kreupel en hebben ze pijn, ik vind dit maar een raar verhaal en weet niet goed wat ik er verder over moet zeggen

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:24

Ik heb geen zin om hier een discussie te gaan voeren over het feit of die wel of geen pijn heeft
Als jij je goed met paarden bezig houdt,zijn er wel tig dingen waar je aan kan zien dat die pijn heeft of niet!
Daar hoef je geen wedstrijdruiter voor te zijn..
Zal ik je nog wat zeggen,als het beest echt zoveel pijn heeft,en hun het beste willen voor hem,waarom rijden ze er dan weer intensief op nu ze weten dat er toch eind van de maand een nieuwe pony in die box staat????
Please hou toch op,niemand kan van afstand oordelen hoe of wat,daar heb ik dus ook niet om gevraagd,positief commentaar is welkom maar hier heb ik geen zin in!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:26

Hoe oud is de pony eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:28

Shaka, ik heb begin dit jaar een tweejarige die niet fris was, naar de slacht gebracht. Ook dit paard had wel de wei in gekund als grasmaaier, ik had het dier voor meer geld kunnen verkopen dan wat ik van de slager ving.
Reden waarom we toch hebben gekozen om haar weg te brengen is dat we niet wilden dat er mee gesold werd, omdat we zeker weten dat het dier in de toekomst problemen en pijn zou hebben gekregen.
Paarden mét pijn kunnen net zo goed gek doen in een paddock want dat zijn ze onbelast en kunnen meer verdragen maar dat zegt niet dat ze goed zijn en geen pijn hebben.
En als iemand kiest voor een slager, wie zijn jullie om dat te veroordelen? Inslapen is ook vaak niet zo mooi als het lijkt. Slacht is een pijnloze snelle dood. En dat iemand liever om mijn part 200 euro slachtgeld vangt, dat is het goed recht van die persoon. We weten allemaal dat het houden en huisvesten van paarden handenvol geld kost.
Ik denk zelf ook eerlijk gezegd, dat deze mensen niet willen dat de pony in verkeerde handen komt maar dat ze liever hebben dat het dier een pijnloos einde tegemoet gaat.
En ja heus, zelfs de meest verrotte paarden kunnen ongelovelijke bokkesprongen maken.

En het is aan niemand om vooroordelen uit te spreken over mensen die in ruil voor een kreupel dier, eentje willen hebben die wel rad is en waar wel volop mee kan worden gereden, dat is ieders goed recht om die beslissing te maken.

Verder kun je niet voorkomen dat je op een openbaar forum realistisch commentaar krijgt en niet alleen positieve opmerkingen in de zin van: "oooh wat goed, weer een slachtpaard gered" want zo werkt het helaas niet in de grote boze wereld.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:29

zo'n dier wordt niet voor niets naar de slager gebracht; er is iets goed mis. De da kan allemaal testjes uitvoeren maar 100% zeker weten of het dier geen pijn heeft zul je niet.

Verder ga ik mee wat hierboven wordt gezegd; ik denk dat die man gewoon veel geld vraagt zodat het afschrikt en dat het beestje straks gewoon, en 100% zeker pijnvrij, naar de eeuwige jachtvelden kan!

Het is niet leuk of lief maar zo gaat het nou eenmaal soms.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:31

Ga niet oordelen over de gedachtes van deze mensen,doe dat alleen als je ze kent!!
Nogmaals ik heb hier niet om gevraagd,vind jullie heel vervelend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:34

Jij oordeelt dus net zo hard over degenen die het niet met je eens zijn, LoveBaileys, verder zijn we niet vervelend maar wordt er puur een ONDERBOUWDE mening gegeven.
Ik zou zeggen, laat je vooral niet meeslepen door je emoties, de wereld zit vol kreupele en kapotte paarden.
Verder mag je mij best een vervelende bitch vinden ;)
Ik ben ook zo'n mens wat een paard wat niet meer goed is, uit zijn lijden laat verlossen. Doorverkopen als recreatiedier of grasmaaier vind ík niet kunnen als je een dier hebt met gebreken.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:38

de wereld zit inderdaad vol met kreupele en zieke paardjes,maar deze pony zie ik elke dag,die andere niet!! het raakt je!maargoed ik weet meer dan jullie weten en ooit weten te komen dus vandaar alleen mijn vraag wat z'n beesie bij de slacht waard is,en niks meer!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:41

Jeetje zeg, en dat moet 21 zijn. Ik schrok er echt van TS, maar jij komt, vooral emotioneel gezien, over al een 12 jarige. IK WIL IK WIL IK WIL. Tijd om een stap terug te doen en dit even met iemand anders die hier buiten staat te bekijken.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:44

Bubsje,
Waarom zo reageren? dit gaat totaal weer nergens over.
Ik wil ik wil ik wil?
Excuse me,ik weet ik weet ik weet! dat dit onnodig is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:47

Nou klaar, 150 euro bieden, wie weet zegt de eigenaar: eenmaal, andermaal, verkocht. 1000 euro geen slachtprijs, dat weet je net zo goed als ieder ander.
Verder is er gevraagd hoe oud de pony is, om er een realistischer beeld van te krijgen, maar op die vraag is geen antwoord gegeven.
Verder zou het handig zijn als je je realiseerde, dat je ongetwijfeld bij het aankopen van een dier wat nu al niet goed is, nog meer veeartskosten gaat krijgen en geloof maar gerust dat veeartsrekeningen er meestal niet om liegen.
En als jij het geld niet voor handen zou hebben om een dier te laten behandelen, is het eerlijker het beestje te laten gaan. En dan heeft geen mens iets te willen, ego speelt dan geen rol meer, al hoe lief de pony ook is.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:48

Je moet je gevoel uitzetten, en als dat niet kan iemands hulp aannemen om een rationele beslissing te nemen. Je komt erg onvolwassen over.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:50

TS: je komt zo over als een klein kind: IK wil die pony redden, want IK vind het zielig en IK heb me aan het dier gehecht....

Nergens hoor ik het belang van het dier; een ziek paard met pijn ( een kreupel lopend dier heeft pijn ) een oplossing bieden dat de pijn weg is ( in dit geval slacht ) denk je niet bij na.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:50

Jeezus, dit is weer typisch bokt zeg! Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren moest dit gesprek zich in real life voordoen, zouden jullie ook allemaal zo hard zijn?

En, TS, laat een DA van buitenaf komen, eentje die er echt helemaal niets mee te maken heeft en dus totaal onafhankelijk beslist.
Zelf ken ik genoeg mensen die ook enkel een 'hart voor de sport' hebben, dus ik begrijp jou reactie.
Maar denk er toch goed over na, als dit paardje een erg letsel heeft zou je erg hoge DA kosten kunnen hebben. Toch ben ik ook tegen het slachten van dieren uit egoïsme.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:52

Moeshie: ik het laten leven van een dier met pijn omdat je hem niet kan missen niet juist een teken van egoisme? de keuze hoe het einde wordt bereikt is dan aan de eigenaar, dat is een kwestie van verschillende meningen

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:53

Heb de bokker gepb't over de leeftijd,zoals ik al zei,het gaat er hier niet om of ik het wel of niet moet doen.
Meer informatie krijgen jullie zeker niet meer,want krijg steeds vreemder commentaar!!
Ps voor de weet ik veel hoeveelste keer,mocht de DA echt zeggen dat is niet meer te doen,dan is het zo.maar ik weet dan van mezelf dat ik er alles aan gedaan hebt om hem te redden ( en dat is niet niks,een pony kopen met weet ik veel wat voor achtergrond en al )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:54

LoveBaileys schreef:
Bubsje,
Waarom zo reageren? dit gaat totaal weer nergens over.
Ik wil ik wil ik wil?
Excuse me,ik weet ik weet ik weet! dat dit onnodig is!!

Nou hallo ;)
Ik vraag me nog één ding af, wat wil je zelf met de pony, heb je een genoeg gevulde bankrekening om er een dierenarts bij te halen? Als ik het een en ander nog even doorlees gaat het er alleen om om hoe dan ook deze pony in je bezit te krijgen, zonder dat je goed hebt nagedacht over de eventuele (financiele) consequenties. Bedenk nog maar eens goed dat het nog een veel harder gelach kan zijn als het je wel lukt de pony in handen te krijgen en je er over een paar maanden alsnog achterkomt, dat de dood toch de beste uitkomst is voor dit dier.

Moeshi, ik ben hard (maar rechtvaardig) maar de wereld is harder....
Verder moet ik de eerste eigenaar nog tegenkomen die een paard laat slachten uit egoïsme. Ik heb dit jaar zelf twee paarden moeten wegbrengen en dat is het laatste wat je als eigenaar wilt. Dat doe je niet uit egoïsme maar dat doe je in belang van de paarden.
Over het belang van de pony in dit topic, wordt door de TS niet gepraat.
En LoveBaileys, wat je tot nu toe hebt gekregen is heel normaal commentaar, omdat het immers gaat om een pony die niet rad is. Heb je er trouwens al bij nagedacht dat de kans bestaat, dat de eigenaar helemaal niet wil dat jij de pony gaat krijgen? Dat kan namelijk ook nog het geval zijn.
Wij hebben dit zelf meegemaakt met onze twee en een half jarige merrie, die naar de slager is gegaan, er meldden zich ook mensen die meer boden dan het slachtgeld en de merrie wilden "redden" en wij maakten de keus dat dit niet ging gebeuren.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:57

[/quote]
Nou hallo ;)
Ik vraag me nog één ding af, wat wil je zelf met de pony, heb je een genoeg gevulde bankrekening om er een dierenarts bij te halen? Als ik het een en ander nog even doorlees gaat het er alleen om om hoe dan ook deze pony in je bezit te krijgen, zonder dat je goed hebt nagedacht over de eventuele (financiele) consequenties. Bedenk nog maar eens goed dat het nog een veel harder gelach kan zijn als het je wel lukt de pony in handen te krijgen en je er over een paar maanden alsnog achterkomt, dat de dood toch de beste uitkomst is voor dit dier.

Verder moet ik de eerste eigenaar nog tegenkomen die een paard laat slachten uit egoïsme. Ik heb dit jaar zelf twee paarden moeten wegbrengen en dat is het laatste wat je als eigenaar wilt. Dat doe je niet uit egoïsme maar dat doe je in belang van de paarden.
En LoveBaileys, wat je tot nu toe hebt gekregen is heel normaal commentaar, omdat het immers gaat om een pony die niet rad is.[/quote]

Hier sluit ik me dus helemaal bij aan! Denk nou eens goed na over de (financiele)consequenties voor jou EN het dier

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:58

Een pony die niet goed is,doordat er geen fiets mee gedaan word,sorry maar ben er nu ff klaar mee!!
De DA had gezegt na bezoek,3 maal daags stappen,komt helemaal goed...maar dat beest word na zijn kreupelheid in ze stal opgesloten en als die dr een x uit gehaald word,loopt die te renne en te vliege in de bak,dat beest word gewoon gek in ze stal,en zal zo zeker niet beter gaan lopen,maar als er tegen de DA gezegt word dat er braaf 3 keer per dag mee gestapt word,dan denkt die DA ook,hmm dan doen we maar wat testen om te kijke wat er echt aan de hand is,maar ze kunne niks vinden..neej duhhh dat beest heeft ook niks 'dodelijks' ...ga stappen en doen en beest kan pijnloos verder leven,mischien nog wel bereden worden..maar dat wil ik er niet mee..het word gewoon een gezelschapspony!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:00

Jij bent daar hele dagen en ziet elk half uur wat ze met dit dier doen??

ik snap je... maar je moet even rustig aan doen, en niet gelijk zo gaan brullen...
het is hun pony... hun keus...

wacht nou de DA even af, kan je neit aanbieden dat jij er 3x per dag mee gaat stappen? klinkt alsof je er vaak bent, gezien je alles van de eigenaren weet.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:01

Citaat:
En LoveBaileys, wat je tot nu toe hebt gekregen is heel normaal commentaar, omdat het immers gaat om een pony die niet rad is.

Tuurlijk begrijp ik wat je bedoeld, zelf moet ik er niet aan denken. (krijg nu al rillingen)
Maar, ik ken wel mensen in de buurt die paarden houden, puur voor sport en de prijzen. Een paar meisjes die ik kende vroeger op de manege hebben in 3 jaar tijd 6 tot 10 pony's versleten, omdat ze allemaal niet 'goed' waren. Eentje reed op haar pony in de buitenpiste, (ze had er 3 maand niet op gezeten) en de pony bokte. Niet eens hoog. Ze sprong ervan, pakte zand in haar hand en stak dat zo in de mond van het arme beest. Een ander meisje had een vrij snelle pony, zelf was ze niet zo'n goede ruiter. En telkens als hij 'stout' was pakte ze haar zweep en mepte er op los. En dan maar roepen naar haar vader dat het beest niet deugde en dit en dat.
Daarom dat ik de reactie van de TS wel begrijp.
Maar, de kosten zijn ook niet te onderschatten, TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:02

TS; wat ben jij je als een dramaqueen aan het gedragen zeg! Je krijgt hier bruikbare tips en adviezen en dan is het niet nodig om zo'n grote bek te geven!

en je verhaal klopt trouwens ook voor geen meter! eerst wisten de dierenartsen niet wat te doen en wat voor blessure het is en nu is het opeens met 3 maal daags stappen over...

En zoals al eerder werd gezegt: grote kans dat de eigenaar de pony niet eens aan jouw wilt verkopen, als je tegen die mensen ook zo praat als hier op bokt...

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:03

Jolliegirl:

Ik ben ontzettend vaak en lang op stal
Ik ken de eigenaren ook nog op zakelijk en prive gebied!
Mijn verzorgster voor mijn pony is er zelfs nog vaker,de rest van de stalgenootjes staan ook achter mij en achter het besluit,dus met ze alle,een man of 20,dezelfde gedachtes,kan niet missen neem ik aan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:07

Wij kunnen niet bekijken hoeveel verstand van paarden je medesymphatisanten hebben, LoveBaileys.
Bekijk het ook eens van de andere kant, de kans is groot dat deze eigenaar helemaal niet wil dat de pony naar jou zou gaan en dat is het volste recht van die mensen.
Het zou zomaar kunnen dat er wel degelijk andere gegadigden voor de pony zijn die iets minder dan die 1000 euro hebben geboden, is ook nog een optie.
Het lijkt me wel duidelijk, deze mensen gunnen jou de pony in kwestie niet en meid, daar heb je je bij neer te leggen.