Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aspirer schreef:Heb nu teruggemaild dat ik pas in mei weer plek heb. Verder heeft hij geen gegevens van me, alleen een naam en mailadres. Volgens zijn zeggen zou hij stappen ondernemen als hiij niks meer terug zou horen
Ezumii schreef:Vjestagirl schreef:Je zou bij mij echt aan het verkeerde adres zijn. Ik zou jou echt de stallingskosten voor die maand laten betalen.
Met alleen een naam en een emailadres?
Vjestagirl schreef:http://www.wieowie.nl naam invoeren en er rolt altijd wel wat uit. Anders google. Er is altijd wel wat te vinden. Ik zou maar niet al te stom opkijken als je hem straks aan de telefoon hebt.
. Maar een andere oplossing moet er nog wel te vinden zijn.Lia_ schreef:Als jij mondeling hebt afgesproken het paard op zaterdag te halen/kopen is dat gewoon een rechtsgeldige afspraak en mag je blij zijn er met 20% onderuit te komen.
Bij mij had je hem gewoon moeten afnemen voor de volle mep.
Aspirer schreef:Dit paard staat overigens nog steeds op sporthorses dus uit de verkoop gehaald is het niet
Ik zou komen kijken ja, en als het in orde zou zijn het paard meteen meenemen.
Maar een afspraak of vaste datum was er nog niet
Aspirer schreef:Dit paard staat overigens nog steeds op sporthorses dus uit de verkoop gehaald is het niet
Ik zou komen kijken ja, en als het in orde zou zijn het paard meteen meenemen.
Maar een afspraak of vaste datum was er nog niet
Aspirer schreef:Ik zou de eigenaar nog laten
weten of dat zou doorgaan of niet en zoja hoelaat etc.
...Aangezien er geen afspraak officieel was gemaaakt
Aspirer schreef:Ik zou voor de 1e keer gaan kijken, en zzou haar dan meteen meenemen bij koop omdat ik geen tijd en geldboom heb om 2x 400 km te rijden
Karennnn schreef:Aspirer schreef:Ik zou de eigenaar nog laten
weten of dat zou doorgaan of niet en zoja hoelaat etc.
...Aangezien er geen afspraak officieel was gemaaakt
Uit deze zin af te leiden heb je geen overeenkomst, maar zou je nog iets laten weten.
Het is inderdaad een beetje nonchalant om niets te laten weten, maar als jij nog ging nadenken of je het paard al dan niet wou kopen en dus geen koop bevestigd hebt, moet je geen 20% van aankoopprijs betalen.
En 20% betalen en niets krijgen vind ik minder goed voor koper dan 100% betalen en het paard alsnog krijgen.
Vjestagirl schreef:Karennnn schreef:
En 20% betalen en niets krijgen vind ik minder goed voor koper dan 100% betalen en het paard alsnog krijgen.
Voor de koper wel ja. Maar voor de verkoper? Die deelt zijn hele dag erop in, maakt het dier klaar voor transport, voor bezichtiging enz en dan komt je koper niet opdagen. Ik vind het eigenlijk wel logisch.