Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
franscowboy schreef:Denk er goed aan waneer je een EQUIPAS aanvaagd teken je voor voledige afstand van raserkenning. Dat betekend dat je verklaard geen echte rasafstamming te bezitten en zo word dan je origineel rascertificaat ongeldig! voor België en Europa.
Citaat:Geachte ...,
aansluitend bij uw schrijven van 12 juni 2008 over de verplichte hengstenkeuring voor American Quarter Horses in Vlaanderen bevestig ik u dat er vanuit het Europese of het Vlaamse niveau GEEN verplichting geldt om een hengstenkeuring te organiseren.
, maar geef wel informatie waar iemand wat mee kan die zich duidelijk niet laat pushen om mee te doen in deze geldklopperij.franscowboy schreef:Ik ben ondertussen wat aan het spitten geweest en alles draait om de woorden 'erkende rasvereniging' en 'fokvereniging'.BQHA is wel degelijk een erkende rasvereniging erkende afgevaardige van AQHA in België en erkend door de Vlaamse overheid.
Lid vaan de confederatie paard en dus bevoegd om paspoorten uit te schrijven.
Citaat:[quote= "officiële wettekst"]11° Fokverenigingen : de verenigingen die over een erkenning beschikken zoals bepaald in de Beschikking 92/353/EEG van de Commissie van 11 juni 1992 tot vaststelling van de criteria voor de erkenning van organisaties en verenigingen die stamboeken voor geregistreerde paardachtigen bijhouden of aanleggen;
)
persoonlijk denk ik dat Dubbeldun ze aardig op een rijtje heeft en ik geloof haar eerder dan jou, want wie haalt nou wat door elkaar??Citaat:Je haald AQHA regelgeving, Nationale regelgeving en regelgeving BQHA door elkaar. En duidelijk heb je ze niet alemaal goed gelezen
franscowboy schreef:Dubbeldun
Je haald AQHA regelgeving, Nationale regelgeving en regelgeving BQHA door elkaar. En duidelijk heb je ze niet alemaal goed gelezen
Wie heeft er hier nu een tunnelvisie, Ik heb de regelgeving trachten duidelijk te maken onderbouwd met de wetgevingen.
Als je dan toch rechtertje wil spelen, richt dan je klachten met naam en adres ondertekend naar de verschillende national en internationale instanties.Stuur ook een kopij naar BQHA zodat ze weten tegen wie ze zich moetten verdedigen. Bij je klacht moet je dan wel meteen de Duitse, Zwitserse, Italiaanse,Japanse,Australische en Canadese, affiliatie aanklagen want deze zitten met het zelfde pricippe. Maar daar hoor je niemand over klagen.
Voor mij houd deze discussie dus op
franscowboy schreef:Deze 'alwetende' moet toch nog even reagerenWel zet ik even de kostprijzen naast elkaar
BQHA NQHA
Paspoort €60 €30
verzendingskosten € 0 € 7.5
Lidmaatschap €25 €44
sub totaal €85 €81.5
Mutatie's €10 €12.50
Totaal €95 €94
Dus het maakt eigenlijk niets uit waar je je paspoort laat maken uiteidelijk moet het aanmaak materiaal en tijd overal betaald moet worden.