Peterina schreef:Ik zou een gratis dekking nog niet naar voren brengen ... zo wordt je afgeschept en hebben zij hun plicht gedaan wat betreft poging tot te gemoed koming.
Eerst DE juiste vader dier vastleggen, dekbewijs van die hengst eisen/krijgen, HUN de bijkomende kosten ivm stamboek registratie laten betalen (stamboek zal zeer zeker een DNA test eisen!) en de andere gedane kosten laten betalen (bijvoorbeeld het onderhoud van een veulen die je al een jaar niet hebt kunnen verkopen omdat het geen papieren heeft!). DAN pas beginnen over retributie in de vorm van een gratis dekking ... het is HUN goede naam die in gevaar is als jij die openbaar bekend maakt (andere zullen gaan twijfelen) ... ZIJ moeten uw cooperatie hebben niet andersom!!!
Jij bent klant, hebt een koopovereenkomst aangegaan, hebt betaald EN hebt niet gekregen wat je voor betaald hebt! Zo simpel ligt het.
Nogmaals ik raad je sterk aan om zo spoedig mogelijk een aangetekend brief naar hun te sturen met uitleg van alle genomen akties, alle resultaten, alle gedane en nog te doen kosten.
Nee inderdaad, we gaan dit ZEKER NU nog niet naar voren brengen, maar als er geen vader gevonden wordt, wil ik wel een eerlijke compensatie, dus op zijn minst wél een veulen van de gekozen hengst! Maar ik vroeg mij af of zij ons dit kunnen weigeren?!
Ik begrijp dat van de aangetekende brief heel goed, maar ik zou niet weten welke kosten we allemaal in rekening moeten brengen en hoeveel deze bedragen. Ik zal eens diep moeten zoeken in mijn afschriften denk ik.