Zie je nu wel dat je gewoon ff terug moest bellen.
Laat jij dan de 101ste persoon zijn die WEL zo verstandig is om te laten keuren
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

PollyBarney schreef:Nee daar heb ik ook geen moeite mee met het zelf betalen van de keuring.Waar ik moeite mee had was dat als die goed gekeurd word hij er meer voor wilde hebben dan afgesproken.Ja ben eens aan het zoeken hier in de buurt welke DA dat allemaal doen.

MandyR schreef:Ik snap best dat je geen moeite hebt met het betalen van die keuring, maar ik zou dat geld toch terug willen hebben van de verkoper als blijkt dat het paard afgekeurd wordt.
Of ben ik nu een zeikerd?
Want je hebt toch onderzoeksplicht als koper. Mocht het dier afgekeurd zijn dan ben je wel de keuringskosten kwijt maar heb je tenminste geen ziek dier op stal staan. Dat is nou eenmaal het risico wat je kunt lopen.
MandyR schreef:Ik snap best dat je geen moeite hebt met het betalen van die keuring, maar ik zou dat geld toch terug willen hebben van de verkoper als blijkt dat het paard afgekeurd wordt.
Of ben ik nu een zeikerd?
PollyBarney schreef:Dierenarts die ik gebeld hebt vroeg 147 euro.Vriendin van me zei dat ze 46 heeft betaald bij Christiaan.
linda_arnold schreef:Mijn nicht was wezen kijken en verliefd geworden op een 9 jarige van Kennedy. Paard liep super onder het zadel, was enorm braaf en helemaal was zij zocht. Dier was volgens mij zelfs in het L2 uit gebracht. Op de buigproef liep het dier stokkreupel..........
Dit had niemand vooraf kunnen bedenken. Goed dat je laat keuren dus!

superwoman schreef:linda_arnold schreef:Mijn nicht was wezen kijken en verliefd geworden op een 9 jarige van Kennedy. Paard liep super onder het zadel, was enorm braaf en helemaal was zij zocht. Dier was volgens mij zelfs in het L2 uit gebracht. Op de buigproef liep het dier stokkreupel..........
Dit had niemand vooraf kunnen bedenken. Goed dat je laat keuren dus!
Het kan ook een minder goede/ervaren D.A zijn geweest.
Ik zou als het niet mijn eigen D.A was, in overleg een 2e keuring laten verrichten.![]()
Kendra schreef:@ Paulusjuh: Maar waarom een herkeuring? Als ze kreupelen op de buigproef en je wilt een paard toch graag hebben, dan kun je beter foto's laten maken.
De kans dat ze op een herkeuring goed lopen is er natuurlijk, maar ik zou daardoor niet gerustgesteld zijn.