Nou ja, dat is gelukkig iets wat per mening kan verschillen, ik vind het veel erger als mensen met verzonnen "feiten" iets proberen te verkopen wat ze niet hebben...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Passionata schreef:suleilitha schreef:Is maar net wat de gek ervoor geeft hoorJa en nee, moet je eens zien voor wat voor bedragen jonge hengsten het land uitgaan, en die hebben ook nog niks gepresteerd![]()
Heb vorige week een jong paard zien staan met een super papier, ook onbeleerd en daar vroeg men 3700€ voor. Dat vind ik nog een nette, realistische prijs.
Het is een verwachtingswaarde die je koopt.
LDRD schreef:Maar als je het zo stelt zou je dus wel toe kunnen naar een standaard prijs voor elk paard van een bepaalde leeftijd?
LDRD schreef:Maar dat is dan verder aan de koper om dat voor zich uit te maken toch?
LDRD schreef:Adil18 schreef:en je op deze manier vaak teleurgesteld wordt op de speurtocht naar het ideale paard voor jou.
Ja, dat is lastig natuurlijk, maar dat hangt nou eenmaal ook samen met het feit dat iedereen een paard anders beoordeelt.
suleilitha schreef:Een paard is pas een sportpaard als ie de nodige prestaties heeft geleverd, voor die tijd is het slechts een potentieel sportpaard

lientjeds schreef:abbeltje: wat betreft die emotionele waarde: ik zou net mijn paard voor een mindere prijs verkopen, als ik maar zie dat die mensen er echt mee overweg kunnen & echt goed voor het dier gaan zorgen.
Wat ben je met 1000 EUR meer, als je lieveling van hot naar her zal gaan nadat je het verkocht hebt?!
abbeltje schreef:lientjeds schreef:abbeltje: wat betreft die emotionele waarde: ik zou net mijn paard voor een mindere prijs verkopen, als ik maar zie dat die mensen er echt mee overweg kunnen & echt goed voor het dier gaan zorgen.
Wat ben je met 1000 EUR meer, als je lieveling van hot naar her zal gaan nadat je het verkocht hebt?!
Zo denk ik er ook over, maar ik denk dat mensen hun paard vaker "hoger" inschatten door de emotie die er aan vast zit. Dus dat ze niet echt een reëel beeld hebben van hun eigen paard. Zo bedoelde ik het.
listiglistje schreef:idd, gelijk heb je, bij een goede sportfokker krijg je ze zeker niet voor zo'n prijsje.Passionata schreef:Is maar net wat de gek ervoor geeft hoor![]()
Heb vorige week een jong paard zien staan met een super papier, ook onbeleerd en daar vroeg men 3700€ voor. Dat vind ik nog een nette, realistische prijs.
Is het dan ook echt iets bijzonders, ik kan het mij niet voorstellen...
bij een goede sportfokker uit bewezen merries krijg je ze echt niet voor die prijs![]()
Ik heb voor mijn veulen al veel meer betaaldHet is een verwachtingswaarde die je koopt.
In mijn geval heeft de merrielijn al 4 generaties alleen maar nationale en internationale paarden gegeven.
De moeder is al preferent prestatie (lopen nationaal ZZZ en LT) op haar eerste 4 nakomelingen, waarvan 3 pavocupfinalisten.
Een halbroer is bv het nieuwe sportpaard van Christa Laarakkers en wordt momenteel klaargemaakt voor de GP.
Voor zulk soort paarden uit dergelijke merries mag best wat neergeteld worden
listiglistje schreef:Is het dan ook echt iets bijzonders, ik kan het mij niet voorstellen...
bij een goede sportfokker uit bewezen merries krijg je ze echt niet voor die prijs![]()
Ik heb voor mijn veulen al veel meer betaaldHet is een verwachtingswaarde die je koopt.
In mijn geval heeft de merrielijn al 4 generaties alleen maar nationale en internationale paarden gegeven.
De moeder is al preferent prestatie (lopen nationaal ZZZ en LT) op haar eerste 4 nakomelingen, waarvan 3 pavocupfinalisten.
Een halbroer is bv het nieuwe sportpaard van Christa Laarakkers en wordt momenteel klaargemaakt voor de GP.
Voor zulk soort paarden uit dergelijke merries mag best wat neergeteld worden
Passionata schreef:idd, gelijk heb je, bij een goede sportfokker krijg je ze zeker niet voor zo'n prijsje.
Daarom moet je er naar zoeken. Als dat desbetreffende paard bij 'een goede sportstal' te koop stond was ie waarschijnlijk ook niet voor zo'n mooi spotprijsje verkocht geweest.
Er zijn zoveel paarden te koop en er zullen er heus nog wel goede paarden rondlopen maar je moet dus zoeken.
Wat de papieren betreft; een leuk papier erbij is mooi meegenomen maar in mijn ogen niet het belangrijkste. Hier laten veel mensen hun in misleiden. het is toch echt het paard wat zijn kwaliteiten moet hebben en de ruiter die het eruit moet rijden, pas dan spreek ik over een echt goed sportpaard !