Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
smout schreef:voor een anderhalfspaard trailer kan een Ford Mondeo het prima trekken. Dit is een van de weinige luxe auto's die dit mag trouwens. Verder kom je al snel in een bus of terreinwagen als je met meer paarden op pad wilt.
De meeste luxe wagens zijn te licht, dit heeft ook met carroserie te maken. Zou ik niet zo snel een paardentrailer achter zetten.
Citaat:Wij zijn bezig met een uitgebreide zoektocht naar een geschikte auto, dus hier wat vragen van mij! (we moeten er een anderhalfpaards trailer mee trekken, minimaal 1500 kg maar liefst wat meer)
Welke auto heb je? BMW 320D
Welk bouwjaar? 2000
Gewicht: 1300kilo
Wat mag hij trekken: 1600kilo
(we rijden er met anderhalf paards trailer achter)
Hoeveel zijn ongeveer de verzekering: €50p/m (WA)
wegenbelasting: €300(nogwat) per 3mnd
Wat is het verbruik bij normaal gebruik (zonder/met trailer)
Euhm We reden zonder trailer krapaan 1000km op volle tank zonder trailer en met trailer zou dit tussen 550-650km uitkomen.
(verbruik precies weet ik zo niet...)
Kom je een beetje makkelijk weg in een nat weiland?
Nog niet geprobeerd en zou het zo ook niet aandurven![]()
Vind je deze auto een aanrader/ zou je hem de volgende keer weer nemen?
Ja, het is een fijne auto ook voor normaal gebruik en rijdt erg fijn.
Zou em zo weer nemen aangezien wij niet dagelijks trailer trekken en hij er wel makkelijk mee wegrijdt.
Het is ook een fijne auto voor alledaags gebruik.
ikke schreef:smout schreef:voor een anderhalfspaard trailer kan een Ford Mondeo het prima trekken. Dit is een van de weinige luxe auto's die dit mag trouwens. Verder kom je al snel in een bus of terreinwagen als je met meer paarden op pad wilt.
De meeste luxe wagens zijn te licht, dit heeft ook met carroserie te maken. Zou ik niet zo snel een paardentrailer achter zetten.
Hoeveel moet je er hebben? Vrijwel elke wagen in het segment van de Mondeo mag en kan een 1,5paards trailer trekken. Punt blijft dat je niet als een krenterige Hollander de goedkoopste versie moet nemen, dat is schriftelijke garantie op veel kosten.
annastasia schreef:VW Passat 1.9 TDI
81 KW, 115 PK
1998
Wegenbelasting: 99,- per maand
Verzekering: 362,- per jaar (WA bepert casco)
Ik rijd zo'n 750 km met een tank gemiddeld kom ik dan uit op 1:12 geloof ik.
Tja, ik ga niet m'n auto plus kar en paard in een drassig weiland parkeren, dat is vragen om moeilijkheden
Is een leuke trekauto. Als ik volgende keer weer een andere auto moest kopen, dan ging ik toch voor 1-tje met nog wat meer vermogen