Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marion71 schreef:Vanaf 1 juli ben je als houder van een paard, en dat is de staleigenaar, verplicht om het paspoort in je bezit te hebben. Als pensionhouder moet je dit dus. Kun je ingeval van controle geen paspoort overleggen, dan krijg je een boete. En die moet de pensionhouder betalen. Kijk maar eens in de nieuwe regels voor paspoorten, etc. Hebben vorige maand artikelen in de IDS, Paard & Sport en Hoefslag (vast nog meer) over gestaan.
Nogmaals je stalhouder moet dit of hij dat wil of niet. Een kopie is dus eigenlijk niet rechtsgeldig.
.wolf359 schreef:ze kunnen veel willen bij de inspectie maar de stalhouder krijgt mijn paspoort echt niet, die heb ik betaaldt en hij niet, paard staat wel bij mij op de naam en zo maar dat is in nederland ook al niet geweldig geregeld, als ik haar verkoop en de volgende schrijft haar niet over blijft ze gewoon op mijn naam staan, de vorige eigenaar had haar ook niet op hun naam te staan, voor mij is paspoort en stamboek papier, wel een stukje bewijs dat ze van mij is, en trouwens ik heb geen zin om steeds om mijn eigendom te moeten vragen aan iemand anders, dan ben ik niet vrij om te gaan en staan waar ik wil, dus ze kunnen van mij de boom in, met hun domme regels, maak er eerst maar eens een eigendoms bewijs van die ten alle tijden bij de eigenaar hoort te blijven, en zelfs een kopie krijgt die niet, want dan kan die daar een duplicaat mee aanvragen nou echt de groeten, mijn paspoort dus niks geen kopie of origineel bij een stalhouder, en dat kunnen ze bij die inspectiedienst, toch ook wel begrijpen, zeker in deze tijden van reccessie waar genoeg bedrijven kaopt aan gaan, en straks een curator aan de haal met mijn paard
wolf359 schreef:nou dat mogen jullie dus zo vinden, en ik hoef ook niet bij jullie te staan, had graag een plekje gehad waar ik mijn paard thuis zou kunnen hebben. het probleem speelt zich ook pas sinds kort af, de stal waar ik sta, was eerst best goed, maar nu er een familielid van de eigenaar zich met de zaken is gaan bemoeien zit hij ineens steeds zonder geld, en heb hier in de buurt al wat mee gemaakt waardoor een paar mensen hun paard niet eerder terug zullen zien na een langdurende rechtzaak, die paarden zijn in verzekerde bewaring genomen nadat de pensionhouder de paarden met behulp van de paspoorten op zijn naam had gezet, kan nog wel een paar jaar duren voordat er een uitspraak is, en zolang ben je dan je paard ook kwijt. Ik vind dus dat een paspoort bij de eigenaar van het paard hoort te zijn, en niet bij een stalhouder, die kan mij bellen dat de inspectie er is, dan kom ik wel met het papier, moet gewoon een internationaal erkend eigendoms bewijs komen voor paarden, op basis van de chip, die ten alle tijden bij de eigenaar blijft.
en trouwens, jullie hebben aan de ene kant wel gelijk, maar heb genoeg meegemaakt ook bij een bedrijf waar ik werkte, dat ze gewoon beslag legden op prive eigendommen van de werknemers, dus ja zie het hier ook nog wel gebeuren, alles staat in zoverre ook klaar dat als ik een andere stal kan vinden, ik het in 1 keer mee kan nemen, want deze stal gaat helaas wel failliet zolang dat familielid hem kaal blijft plukken
Citaat:die paarden zijn in verzekerde bewaring genomen nadat de pensionhouder de paarden met behulp van de paspoorten op zijn naam had gezet
shera schreef:Citaat:die paarden zijn in verzekerde bewaring genomen nadat de pensionhouder de paarden met behulp van de paspoorten op zijn naam had gezet
dat op naam zetten van het paspoort zegt niks....
als de eigenaar kan bewijzen dat hij de rekeningen van het desbetreffende paard heeft betaald is het gewoon zijn paard. Mijn veearts stuurt mij bv de rekening met de naam van het paard waar het om gaat op de rekening.
Mirjam79 schreef:Volgens mij is het zo dat je paard, waar deze ook staat of onderweg is, altijd vergezeld moet gaan met zijn of haar paspoort. Onze hengst staat in de opfok en deze mensen bewaren zijn paspoort ook voor ons. Das ook handig voor de entingen en zo