een verzekering? waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Re: een verzekering? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 10:58

Welke verzekering zullen jullie dan kiezen?? het uitgebreidste pakket of de basis pakket?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:04

ch_ntii123 schreef:
Nee maar dan moet je hem laten inslapen toch? ik bedoel hij moet een waardig leven hebben.. en als er niets meer aan te doen is

Als het paard ernstig gewond is en niet verder meer kan leven dan laat men het paard natuurlijk direct afmaken, is het paard afgekeurd omdat hij kreupel is en pijn heeft maar ziet er verder gezond uit, dan kan een slager hem alsnog via de achterdeur verkopen en daarom zou ik hem terugkopen van de verzekering om hem zelf naar de slager te brengen en te wachten tot hij ook echt dood is.

Omdat ik met mijn 1ste paard veel dierenartskosten kreeg toen ze ouder werd, heb ik voor het uitgebreide pakket gekozen inclusief dierenartsverzekering. De meeste paarden worden afgekeurd vanwege beenproblemen en die worden alleen vergoed in het A pakket.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:19

Ik zorg liever dat ik een fatsoenlijk bedrag achter de hand heb voor mijn paard. Van het bedrag dat ik 16 jaar lang NIET aan een verzekeringsmaatschappij heb betaald, kan ik ondertussen een leuke opvolger kopen mocht ze een keer gaan hemelen. Die ene keer koliek van afgelopen winter heeft daar ook bepaald geen deuk in geslagen. :Y)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:41

Waratje dat is ook een goed plan maar helaas heb ik zelf die diccipline niet om het opzij te zetten :+, daarom heb ik ook een ziektenkostenverzekering. Het ene jaar ben ik het "kwijt" maar er zijn ook jaren dat ik heel blij was met de verzekering. Vorig voorjaar was ik al 960,- kwijt omdat ze een of andere rare keelontsteking had, antibioticaspuiten, laringoscopie, methacam, röntgenfoto"s. Achteraf bleek het voor 99% zeker aan de slechte kwaliteit van het ruwvoer te liggen, er zaten venijnige prikkels in en dat is de keel gaan irriteren. Het paard staat nu inmiddels elders waar ze super kwaliteit ruwvoer krijgt.
De rug moet 1 a 2x per jaar gecontroleerd worden dankzij een slecht passend zadel in het verleden.
Blij dat ik de verzekering heb want ik haal het er wel uit en zou dit bedrag nooit apart kunnen leggen.

TeeGee

Re: een verzekering? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:52

PP > TAO

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 08:45

Ikima schreef:
Waratje dat is ook een goed plan maar helaas heb ik zelf die diccipline niet om het opzij te zetten :+, daarom heb ik ook een ziektenkostenverzekering. Het ene jaar ben ik het "kwijt" maar er zijn ook jaren dat ik heel blij was met de verzekering. Vorig voorjaar was ik al 960,- kwijt omdat ze een of andere rare keelontsteking had, antibioticaspuiten, laringoscopie, methacam, röntgenfoto"s. Achteraf bleek het voor 99% zeker aan de slechte kwaliteit van het ruwvoer te liggen, er zaten venijnige prikkels in en dat is de keel gaan irriteren. Het paard staat nu inmiddels elders waar ze super kwaliteit ruwvoer krijgt.
De rug moet 1 a 2x per jaar gecontroleerd worden dankzij een slecht passend zadel in het verleden.
Blij dat ik de verzekering heb want ik haal het er wel uit en zou dit bedrag nooit apart kunnen leggen.

Dat doet de bank automatisch voor je. Als je daar dan een aparte rekening voor neemt, is het niet zo moeilijk.Bovendien hoeft daar geen fortuin op te staan, aan 4000 - 5000 euro heb je ruim voldoende.