Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ch_ntii123 schreef:Nee maar dan moet je hem laten inslapen toch? ik bedoel hij moet een waardig leven hebben.. en als er niets meer aan te doen is
, daarom heb ik ook een ziektenkostenverzekering. Het ene jaar ben ik het "kwijt" maar er zijn ook jaren dat ik heel blij was met de verzekering. Vorig voorjaar was ik al 960,- kwijt omdat ze een of andere rare keelontsteking had, antibioticaspuiten, laringoscopie, methacam, röntgenfoto"s. Achteraf bleek het voor 99% zeker aan de slechte kwaliteit van het ruwvoer te liggen, er zaten venijnige prikkels in en dat is de keel gaan irriteren. Het paard staat nu inmiddels elders waar ze super kwaliteit ruwvoer krijgt.
Ikima schreef:Waratje dat is ook een goed plan maar helaas heb ik zelf die diccipline niet om het opzij te zetten, daarom heb ik ook een ziektenkostenverzekering. Het ene jaar ben ik het "kwijt" maar er zijn ook jaren dat ik heel blij was met de verzekering. Vorig voorjaar was ik al 960,- kwijt omdat ze een of andere rare keelontsteking had, antibioticaspuiten, laringoscopie, methacam, röntgenfoto"s. Achteraf bleek het voor 99% zeker aan de slechte kwaliteit van het ruwvoer te liggen, er zaten venijnige prikkels in en dat is de keel gaan irriteren. Het paard staat nu inmiddels elders waar ze super kwaliteit ruwvoer krijgt.
De rug moet 1 a 2x per jaar gecontroleerd worden dankzij een slecht passend zadel in het verleden.
Blij dat ik de verzekering heb want ik haal het er wel uit en zou dit bedrag nooit apart kunnen leggen.