welk merk en prijsklasse trailer heb jij ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:44

Ik heb een westfalia, is van de politie geweest.
Toen we hem kochten was ie 10 jaar oud, maar nog helemaal goed!
Me vader zweert bij Westfalia omdat deze heerlijk achter de auto ligt ( en hij kan het weten als vrachtwagen chauffeur)
Dit heeft met de vering te maken, de kunstof trailers van tegenwoordig stuiteren achter de auto.
Hij was wit, maar hebben hem in de bedrijfskleuren gespoten;
Afbeelding
Afbeelding
Voor de pony's is ie aan de ruime kant, maar je kan in elk geval genoeg meenemen :D

Yinari

Re: welk merk en prijsklasse trailer heb jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:48

Geinig, zo in dezelfde kleuren als de bus :D.

Ik wil graag nog even aan mijn post toevoegen dat we vóór de Bockmann een nieuw Wesco hadden. Helaas ging die bodem niet langer dan 4 jaar mee. Dat voelde zo onveilig dat we die weggedaan hebben. Ik vind een houten trailer/bodem dan ook geen aanrader.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:34

Chique combinatie.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 11:24

Nou nou die westfalia ziet er leuk uit zeg !

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:31

Ik heb fijne ervaring met wijer, atec en bockman.
Ik heb geen fijne ervaring met wesco en waco. Waco spande daarmee de kroon. Die was na een half jaar gewoon scheef. Al stond die op een rechte ondergrond dan kreeg je de achterbuis er amper in. Trailer hing altijd scheef.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:36

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:46

Wij hebben al 15 jaar een Ume Slaped 2-paards uit Zweden, merk is hier volgens mij nooit van de grond gekomen. Als demo gekocht in Noord-Holland.
Oerdegelijk, dubbelwandig geïsoleerd aluminium, 3 rolbeugels zoals in de Volvo e.d., ook voorklep.
Voorstangen verstelbaar en mogelijkheid los te koppelen als er een paard met de benen overheen hangt. Aanrader. Misschien staan ze wel op de Equitana?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:46

kazary schreef:
Ik heb fijne ervaring met wijer, atec en bockman.
Ik heb geen fijne ervaring met wesco en waco. Waco spande daarmee de kroon. Die was na een half jaar gewoon scheef. Al stond die op een rechte ondergrond dan kreeg je de achterbuis er amper in. Trailer hing altijd scheef.

Ik heb wat dat betreft best wel veel mazzel gehad met mijn Waco. Toen ik hem had vond ik het best een fijne trailer, behalve ik vond hem niet goed remmen. En daardoor heb ik maar weinig gebruikt..... je wordt toch een beetje onzeker.
Nu met mijn Bockmann kijk ik uit naar iedere weekend, want dan ga ik lekker op stap met "mien peerdje". Ik heb 2 maanden geleden ook nog een nieuwe auto aangeschaft een Nissan X-trail en voor mij het reizen met mijn paard een groot feest.

Luna1986: Gave combi!!!

groetjes,

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:00

:o Even off topic: bedankt voor jullie reacties. :D

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:01

Wat een leuke trailer Luna!

Ik heb ook net een Aluminium Bockmann besteld. Met aluminium bodem, zadelkamer en een extra muskietengaas.

annastasia, wat voor bodem heb jij?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:07

ik heb geen aluminium bodem er in zitten.
Heb m niet nieuw gekocht. Maar mocht m'n bodem gaan rotten dan overweeg ik wel aluminium.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:13

Wij hebben tot voor een half jaar geleden altijd Westfalia jupiters gehad, helaas hebben we met de laatste veel pech gehad, bijna nieuw moest er al een nieuwe bodem in enz. voor ons geen westfalia meer, je kunt ook slecht aan onderdelen komen, tenzij je nu de allernieuwste hebt/koopt.
Hebben nu een Atec Regency voor ons echt een geweldige kar met veel ruimte en ligt even goed achter de auto als een Westfalia.
Bouwjaar 2002 hebben we 5000 euro voor betaald.
Nu denken veel mensen, daar kun je ook een nieuwe voor kopen.
Klopt, helemaal mee eens maar dan heb je niet zon mooie de luxe trailer met super grote zadelkamer enz.
Overigens willen we zelf ook geen nieuwe omdat het afschrijven veel te hard gaat. ;) en als we deze zouden willen verkopen over een jaar ofzo zouden we het zelfde geld er weer voor kunnen beuren, dat lukt je met een nieuwe niet.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:23

Waar kun je goede tweedehandstrailer vinden dan? Ik vertrouw dat soms ook wel niet, vanwege eventuele rotte bodems. Of mankementen die je van buitenaf als leek zijnde niet goed kunt zien..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:30

ga naar een erkend bedrijf. Verder kun je een aankoopkeuring uit laten voeren door een onafhankelijk bedrijf
Als je garantie krijgt zit je vaak ook wel goed.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:52

We hebben deze gekocht bij Vervloed in Nieuw Vennep, bij de koop zit een half jaar bovag garantie bij en een beurt.
Zon groot bedrijf zal je niet snel bedonderen als ze hun naam willen behouden denk ik.
We hebben er zelf 2 uur voor moeten rijden en hebben besloten om de trailer nadat we hem op de brug van onder hebben geinspecteerd meteen meegenomen.
Aangezien we geen tijd hadden om hem de eerste drie weken later weer op te halen nadat hij gekeurd zou zijn. We wilden ook niet het risico lopen dat hij verkocht zou worden.
Zijn nog steeds tevreden.

Er zijn in Nl verschillende grote bedrijven waar je gerust een goede trailer kunt kopen. In het oosten bv De Wiite Smid.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:08

semenamy schreef:
Overigens willen we zelf ook geen nieuwe omdat het afschrijven veel te hard gaat. ;) en als we deze zouden willen verkopen over een jaar ofzo zouden we het zelfde geld er weer voor kunnen beuren, dat lukt je met een nieuwe niet.

Daar ben ik niet helemaal met je eens. De afschrijving valt reuze mee. Als de afschrijving groot was hoefde je voor een voor een Atec uit 2002 geen 5000 euro (wat ik erg veel vind) voor te betalen, maar veel minder. Ik weet 100% zeker als ik nu mijn Bockmann 100%Aluminium verkoop ik meer ervoor krijg dan waar ik hem voor gekocht heb..... (maar dat doe ik natuurlijk niet).
Voor mijn oude Waco (nieuwe gekocht) kreeg ik net zoveel als waar ik 10 jaar geleden voor betaald heb..... hoezo??? enorme afschrijving???
Een nieuwe trailer kopen kan eigenlijk veel beter uit (het is wel een hoop geld dat geef ik toe, maar er veel op verliezen doe je zeker niet).

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:34

ben t met je eens yarrah 5 duizend voor een trailer van 6 jaar oud pffff veel hoor,buiten dat ben ik ervan uitgegaan dat ik nu een nwe trailer heb en dat ik die over 15 jaar nog heb
4300:15=220euro
ik bereken dat ik dus nog geen 18 euro per maand kwijt ben aan mn trailer.
Ieder jaar een beurt met eventueel nodige kosten maar ik ga er wel vanuit dat de eerste 5 jaar mijn nwe trailer niks mankeer (zowel kan je altijd nog garantie aanspreken)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:37

Snap jullie redenatie ook wel maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf wilt. Deze trailer in de meest luxe uitvoering ( wat wij hebben dus) kost iets van 10.000 euro nieuw, dat ga ik niet voor een trailer betalen. Dan zou ik liever een nieuw paard voor dat geld kopen!
Wij hebben hier bewust voor gekozen, hoewel ik ook begrijp dat er mensen voor 5000 euro een nieuwe minder luxe trailer voor willen kopen, wij hebben dus voor het luxe gekozen :o
Maar goed dat iedereen hier anders over denkt anders zouden er heel veel 2e hands trailers blijven staan :D

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 00:05

@semenamy zou je hier enkele foto's willen plaatsen van jou trailer ?
Ben wel eens benieuwd hoe hij eruit ziet (ook binnenkant)
Ytjuuuh schreef:
Waar kun je goede tweedehandstrailer vinden dan? Ik vertrouw dat soms ook wel niet, vanwege eventuele rotte bodems. Of mankementen die je van buitenaf als leek zijnde niet goed kunt zien..
Ben zelf ook een voorstander om een nieuwe trailer te kopen aangezien ik ook een leek ben.

Mensen allemaal erg bedankt voor de reacties en meningen hier kan ik wel wat mee ;)

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:37

Ik heb een 1,5 paards Brenderup Trailer. Ben ik erg tevreden over. Ligt goed achter de auto. Ik gebruik hem 2x per week en hij doet het goed vertoont nog geen slijtage e.d.
Ik heb de trailer 2e hands gekocht. Hij is nu 5jr oud.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:28

Passionata schreef:
@semenamy zou je hier enkele foto's willen plaatsen van jou trailer ?
Ben wel eens benieuwd hoe hij eruit ziet (ook binnenkant)
Ytjuuuh schreef:
Ben zelf ook een voorstander om een nieuwe trailer te kopen aangezien ik ook een leek ben.

Mensen allemaal erg bedankt voor de reacties en meningen hier kan ik wel wat mee ;)

Ik heb geen foto's van de trailer, kan er misschien wel wat van internet halen? ;)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:32

Even kijken of het lukt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is dus deze trailer, wij hebben zowaar de exact zelfde uitvoering, velgen en kleuren. ;)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:33

Was ik al bang voor ze zijn te klein...

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:37

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 18:58

semenamy de link doet het niet.
Maar zo te zien op die kleine fototjes wel een mooie trailer :j
Zou ik ook niet over twijfelen moest ik zo'n aanbod krijgen ;)