Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)pol013 schreef:De mensen die zeggen nooit te willen betalen voor een verzorgpaard, blijven maar lekker weg. Die waarderen ook niet hoeveel werk en tijd een paard zo hebben/ houden kost.
De situatie wordt anders als er veel extra werk aan het paard gedaan moet worden (binnen-buiten zetten, uitmesten voeren etc) of als het paard beter wordt door de bijrijder (bijvoorbeeld op wedstrijden uitgebracht, zadelmak wordt gemaakt).
Ik zou dan dus ook via verschillende kanalen op zoek gaan naar een bijrijdster. Via kennisen, bokt en marktplaats. Eerste eis is dus al dat er kosten betaald worden en dat ik iemand zoek die serieus is. Leeftijd is daarbij minder van belang. Er zouden ook erg duidelijke afspraken op papier worden gezet en er kan worden gesproken over een opzegtermijn.
(het waren trouwens geen handelspaarden die ik reed) Als ik zelf ooit een verzorger zou moeten zoeken voor mijn paard zou ik er geen cent voor vragen, enige dat ik vraag is liefde en respect voor mijn paard
Ik heb een paard gekocht en ik draag dan ook alle financiele kosten ervoor! Als ik mijn auto uitleen vraag ik ook niet of ze dan wel even de garage kosten willen delen.. denice schreef:Ook mijn verzorgster betaald mee. Ik heb een hele luxe stalling zodat ze niets hoeft te doen. ( en ik ook niet)
Ze rijdt 2 keer per week. Buitenrijden, in de bak, springen, wedstrijden, alles kan en mag. maar ik maak een hoop kosten en vind het niet gek om degene die ook van mijn hobbie geniet mee te laten betalen. Bij dit bedrag ( 90 e pm) zitten twee lessen in de week waar vrijblijvend gebruik van kan worden gemaakt. Ik vind het niet meer dan redelijk.

Jeanine84 schreef:Ik heb echt jaren voor mensen gereden en paarden uitgebracht en heb nooit een cent hoeven te betalen! Hoeveel werk een paard is wist ik maar al te goed, want ik deed de paarden 7(!!!) dgn per week! Bij goed en slecht weer..Ik heb paarden alleen gereden en samen met de eigenaar. Je moet niet vergeten dat de bijrijder jou ook uit de brand helpt..jij hebt te weinig tijd voor je paard en dat vangt zo'n bijrijder dan op! Jouw paard wordt er uiteindelijk beter van (als het goed is). Alle paarden die ik heb gereden zijn uiteindelijk verkocht..ik stopte er mijn tijd, geld en liefde in maar ik zag niks terug van de uiteindelijke opbrengst hoor! Dus wat als ik 150 eur per maand is zo'n paard had gestopt dan was dat jammer geld geweest en heb ik er slechts mijn pleziertje mee gehad?(het waren trouwens geen handelspaarden die ik reed) Als ik zelf ooit een verzorger zou moeten zoeken voor mijn paard zou ik er geen cent voor vragen, enige dat ik vraag is liefde en respect voor mijn paard
Ik heb een paard gekocht en ik draag dan ook alle financiele kosten ervoor! Als ik mijn auto uitleen vraag ik ook niet of ze dan wel even de garage kosten willen delen..
Citaat:Veel mensen hier vinden het raar dat TS graag iemand heeft die mee betaald.. Maar als ik rondkijk bij advertenties van bijrijders gezocht enz. vragen de eigenaren daar in ongeveer 80% van de situaties toch een bijdrage voor? Volgens mij is dat heel
normaal.
Stel dat je als verzorger niets bij hoeft te betalen, maar dat je toch als blijk van respect en dank toch 50 euro per maand geeft.
)
) pipeloi schreef:in de tijd dat ik een bijrijdster had voor mijn paard werden alle kosten door mij zelf betaalt .De kosten heb je zowiezo maandelijks. Mijn bijrijster mocht er alles mee doen (lessen,concoursen) Door tijd gebrek van mij zelf was ik al dol gelukkig dat mijn paard de aandacht en de verzorging kreeg die ze verdiende en nodig had .
De reden dat ik alles zelf bleef betalen en geen vergoeding vroeg was voor mij heel simpel ...ik wilde later geen gezeur hebben van ik heb dit betaalt en dat gekocht .
eenitraM schreef:Dat vind ik ook logisch! Jij als eigenaar draait op voor de kosten, want jij bent diegene die een paard wil. Als je geen tijd meer hebt moet je keuze's maken. Ik vind he onterecht dat bijrijdsters moeten betalen om iemand met een paard en geen tijd te verlichten van het werk door te betalen daarvoor.
superwoman schreef:eenitraM schreef:Dat vind ik ook logisch! Jij als eigenaar draait op voor de kosten, want jij bent diegene die een paard wil. Als je geen tijd meer hebt moet je keuze's maken. Ik vind he onterecht dat bijrijdsters moeten betalen om iemand met een paard en geen tijd te verlichten van het werk door te betalen daarvoor.
Maar is het ook niet fijn voor de verzorgster die blijkbaar niet de mogelijkheid heeft om een eigen paard te hebben?
superwoman schreef:eenitraM schreef:Dat vind ik ook logisch! Jij als eigenaar draait op voor de kosten, want jij bent diegene die een paard wil. Als je geen tijd meer hebt moet je keuze's maken. Ik vind he onterecht dat bijrijdsters moeten betalen om iemand met een paard en geen tijd te verlichten van het werk door te betalen daarvoor.
Maar is het ook niet fijn voor de verzorgster die blijkbaar niet de mogelijkheid heeft om een eigen paard te hebben?