Eigen paard delen met verzorger. Financiële bijdrage vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Eigen paard delen met verzorger. Financiële bijdrage vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:47

1) Mijn verzorgster heb ik leren kennen via een vriend tijdens het stappen. De dag erna is ze een keer gewoon meegegaan om eens te kijken en later heb ik haar gevraagd of ze hem voor vast wilde doen. Het klikte tussen die 2, ze vond hem leuk en ze kon netjes rijden. (Mijne was toen nog geen 4 jaar, dus wilde zowiezo iemand die kon rijden)
2) Ik heb geen selectieprocedure gehad, want ik had maar 1 iemand, heb verder ook niet hard gezocht, het was toeval dat we elkaar tegen kwamen.
3) Dat ze met een jong paard om kon gaan en dat het zou klikken.
4) Ze doet hem 2x per week en ik ga zelf gewoon nog mee, zowiezo de eerste tijd ging ik altijd mee, nu gaat ze ook gewoon als ik niet kan. En ze mag eigenlijk alles doen met hem.
5) Mesten, poetsen, rijden, de wei uitmesten als ze buiten staan. Gewoon alles wat ik ook doe. Als ze er is en ze vertrouwd iets niet, mag ze ook gelijk dierenarts bellen.
6) Ze gaat altijd op woensdag en donderdag mee en soms dagen die ik niet kan.
7) Ja graag zelfs.
8) Nee, ze hoeft niet te betalen. Ik denk altijd als iemand mee betaald hebben ze er ook meer zeggenschap over. Ik wil zelf graag alle beslissingen maken over hem. En ze doet mij een enorm plezier met het feit dat ze hem doet, dus ik ga daar geen geld voor vragen.
9) Bevalt me prima, ze is betrouwbaar, eerlijk tegen mijn paard, en ik mag haar zelf ook graag. Verder vind ze het niet erg om de wei te doen en ze helpt me er enorm mee aangezien ik wat problemen met rijden heb (angst).

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:53

in de tijd dat ik een bijrijdster had voor mijn paard werden alle kosten door mij zelf betaalt .De kosten heb je zowiezo maandelijks. Mijn bijrijster mocht er alles mee doen (lessen,concoursen) Door tijd gebrek van mij zelf was ik al dol gelukkig dat mijn paard de aandacht en de verzorging kreeg die ze verdiende en nodig had .
De reden dat ik alles zelf bleef betalen en geen vergoeding vroeg was voor mij heel simpel ...ik wilde later geen gezeur hebben van ik heb dit betaalt en dat gekocht .

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:54

Ik heb zelf geen verzorgster voor mijn pony.
Wil ik ook niet mede daardat mijn pony al 31 jaar is.
Omdat ik niet veel meer met de mijne kan doen rij ik drie dagen per week een pony bij van een oud stalgenoot.
Die heeft pas een kleine erbij dus heeft nu weinig tijd.
Ik vind het leuk om te doen maar het kost me veel tijd en mijn eigen pony schiet er weleens bij in.

Gaat ze er geld voor vragen dan zeg ik gedag.
Ik doe het voor het beesje en niet voor haar portemenee.
Vele mensen zeggen dat ze in haar handjes mag knijpen met mij.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:08

Ik zou zonder blikken of blozen een bijdrage vragen als ik voor mijn paard een verzorgster zou gaan zoeken.
1. omdat hij gereden blijft staat hij op een andere stal. Als er niet (weinig) meer mee gereden zou worden kan hij ook wel naar een andere goedkopere stalling.
2. bij minder gebruik, ook minder slijtage van spullen, geen ijzers nodig, geen deken nodig.
3. het gaat om een super doorgereden paard wat in 3 disciplines super te rijden is + braaf is op buitenrit. Er valt dus super veel te leren voor een bijrijdster.
4. ik er zelf nog tijd in steek in de vorm van begeleiding.

De mensen die zeggen nooit te willen betalen voor een verzorgpaard, blijven maar lekker weg. Die waarderen ook niet hoeveel werk en tijd een paard zo hebben/ houden kost.

De situatie wordt anders als er veel extra werk aan het paard gedaan moet worden (binnen-buiten zetten, uitmesten voeren etc) of als het paard beter wordt door de bijrijder (bijvoorbeeld op wedstrijden uitgebracht, zadelmak wordt gemaakt).

Ik zou dan dus ook via verschillende kanalen op zoek gaan naar een bijrijdster. Via kennisen, bokt en marktplaats. Eerste eis is dus al dat er kosten betaald worden en dat ik iemand zoek die serieus is. Leeftijd is daarbij minder van belang. Er zouden ook erg duidelijke afspraken op papier worden gezet en er kan worden gesproken over een opzegtermijn.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:09

Hoi,

Ik verzorg ook een paard voor iemand anders en betaal daar een beetje geld voor. Ik vind dat niet erg, want het is niet veel in verhouding tot hoe vaak ik mag komen en rijden. Als ik naar de manege ga om te rijden ben ik veel meer kwijt en het is ook nog eens veel leuker om telkens hetzelfde paard te rijden. De klusjes eromheen, zoals uitmesten, zijn dan de rest van de 'betaling' denk ik maar.
Het gaat mij overigens niet alleen om het rijden, maar ik vind het wel een belangrijk onderdeel. Als ik niet kon rijden zou ik niet zo snel een paard gaan verzorgen en al helemaal niet betalen.

Voor de eigenaresse is het denk ik fijn dat ze niet elke dag hoeft te komen en ook als ze een keertje niet kan, kan ik meestal wel komen. Ik weet eigenlijk niet precies waarom ze er iets voor vraagt, maar hier in de buurt (Utrecht) is het wel gebruikelijk dat er iets voor betaald wordt. Misschien kun je er dan ook iets meer op vertrouwen dat iemand serieus is en niet na twee weken afhaakt.

Ik heb overigens dus vaste dagen en dan mag ik gewoon doen waar ik zin in heb. Belangrijk is wel dat er tenminste iets met het paard gedaan wordt. We schrijven ook in een schriftje wat we gedaan hebben zodat je een beetje kan afstemmen. Ik moet dan natuurlijk ook de stal uitmesten.

denice

Re: Eigen paard delen met verzorger. Financiële bijdrage vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:15

Ook mijn verzorgster betaald mee. Ik heb een hele luxe stalling zodat ze niets hoeft te doen. ( en ik ook niet ;) )

Ze rijdt 2 keer per week. Buitenrijden, in de bak, springen, wedstrijden, alles kan en mag. maar ik maak een hoop kosten en vind het niet gek om degene die ook van mijn hobbie geniet mee te laten betalen. Bij dit bedrag ( 90 e pm) zitten twee lessen in de week waar vrijblijvend gebruik van kan worden gemaakt. Ik vind het niet meer dan redelijk.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:16

1. Hoe zijn jullie terecht gekomen bij de verzorger van je paard?
Ik reageerde op een advertentie van marktplaats.

2. Deed je ook aan een soort van selectieprocedure? Had je bijvoorbeeld een minimum leeftijdsgrens?
De leeftijd maakte mijn iets uit zolang ze goed in haar schoenen stond en wist wat ze deed.

3. Wat waren voor jou de belangrijkste voorwaarden?
Belletje als ze kwam of niet kwam en verder lekker lol maken.

4. Welke afspraken/regels hebben jullie gemaakt?
Dat ze hem niet zomaar uit het weiland nam gezien hij bij onbekende gevaarlijker was dan bij mijzelf.

5. Wat zijn de taken van de verzorger?
Ze kwam poetsen en spelen.
6. Hebben jullie een taakverdeling gemaakt, met bijvoorbeeld vaste dagen?
Nee want ik deed hem alsnog elke dag zelf. Ze kwam alleen extra aandacht geven.

7. Mag de verzorger ook op je paard rijden?
Nee, hij werd niet bereden.

8. Deelt de verzorger mee in de kosten en zo ja, hoeveel?
Nee, omdat zij niet reed. Ik zou zeker geen geld vragen als de verzorger niet mag rijden!!!!

9. Hoe bevalt het jullie?
Het beviel mij goed, echter vond zij de beperkte mogelijkheden niet zo leuk en is ze ermee gestopt. Ik zou ook niet te streng zijn, gewoon wat duidelijke regeltjes ( wanneer kom je, wat te doen als je niet kan komen, welke taken moeten er gedaan morgen en vooral wat mag er niet) op een papiertje zetten.

Ik raad je ook aan om een schrift op stal te leggen waarin je verzorger kan schrijven wat ze heeft gedaan, of er opmerkingen zijn over de dag oid..zo weet jij zeker dat ze is geweest. Verder zou ik per dag 25 euro per maand rekenen, doet het eigenlijk altijd goed. Dus 1 dag per week is 25 euro per maand, 2 dagen 50 en 3 75. Kun je die vierde dag eventueel gratis erbij doen..maar 3 dagen voor 75 e vind ik netjes.

Nogmaals..geld vragen voor een verzorger dat niet mag rijden, daar trapt niemand in.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:18

pol013 schreef:
De mensen die zeggen nooit te willen betalen voor een verzorgpaard, blijven maar lekker weg. Die waarderen ook niet hoeveel werk en tijd een paard zo hebben/ houden kost.

De situatie wordt anders als er veel extra werk aan het paard gedaan moet worden (binnen-buiten zetten, uitmesten voeren etc) of als het paard beter wordt door de bijrijder (bijvoorbeeld op wedstrijden uitgebracht, zadelmak wordt gemaakt).

Ik zou dan dus ook via verschillende kanalen op zoek gaan naar een bijrijdster. Via kennisen, bokt en marktplaats. Eerste eis is dus al dat er kosten betaald worden en dat ik iemand zoek die serieus is. Leeftijd is daarbij minder van belang. Er zouden ook erg duidelijke afspraken op papier worden gezet en er kan worden gesproken over een opzegtermijn.

Ik heb echt jaren voor mensen gereden en paarden uitgebracht en heb nooit een cent hoeven te betalen! Hoeveel werk een paard is wist ik maar al te goed, want ik deed de paarden 7(!!!) dgn per week! Bij goed en slecht weer..Ik heb paarden alleen gereden en samen met de eigenaar. Je moet niet vergeten dat de bijrijder jou ook uit de brand helpt..jij hebt te weinig tijd voor je paard en dat vangt zo'n bijrijder dan op! Jouw paard wordt er uiteindelijk beter van (als het goed is). Alle paarden die ik heb gereden zijn uiteindelijk verkocht..ik stopte er mijn tijd, geld en liefde in maar ik zag niks terug van de uiteindelijke opbrengst hoor! Dus wat als ik 150 eur per maand is zo'n paard had gestopt dan was dat jammer geld geweest en heb ik er slechts mijn pleziertje mee gehad? :n (het waren trouwens geen handelspaarden die ik reed) Als ik zelf ooit een verzorger zou moeten zoeken voor mijn paard zou ik er geen cent voor vragen, enige dat ik vraag is liefde en respect voor mijn paard :j Ik heb een paard gekocht en ik draag dan ook alle financiele kosten ervoor! Als ik mijn auto uitleen vraag ik ook niet of ze dan wel even de garage kosten willen delen..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:19

denice schreef:
Ook mijn verzorgster betaald mee. Ik heb een hele luxe stalling zodat ze niets hoeft te doen. ( en ik ook niet ;) )

Ze rijdt 2 keer per week. Buitenrijden, in de bak, springen, wedstrijden, alles kan en mag. maar ik maak een hoop kosten en vind het niet gek om degene die ook van mijn hobbie geniet mee te laten betalen. Bij dit bedrag ( 90 e pm) zitten twee lessen in de week waar vrijblijvend gebruik van kan worden gemaakt. Ik vind het niet meer dan redelijk.

Maar dat is wat anders! Jouw bijrijder kan er voor lessen! Dan vind ik het ook zeer redelijk :j

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:23

Veel mensen hier vinden het raar dat TS graag iemand heeft die mee betaald.. Maar als ik rondkijk bij advertenties van bijrijders gezocht enz. vragen de eigenaren daar in ongeveer 80% van de situaties toch een bijdrage voor? Volgens mij is dat heel normaal. Wat ik zelf zou doen weet ik niet, maar de mijne wordt voorlopig door niemand anders verzorgt dan mijzelf, dat wil ik niet. ;)

TS, wat wil je de verzorger met je paard laten doen? En hoeveel dagen in de week? Ik denk dat het bedrag daar ook voornamelijk vanaf hangt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:24

Verplaatst: VSW --> TAO

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:31

Jeanine84 schreef:
Ik heb echt jaren voor mensen gereden en paarden uitgebracht en heb nooit een cent hoeven te betalen! Hoeveel werk een paard is wist ik maar al te goed, want ik deed de paarden 7(!!!) dgn per week! Bij goed en slecht weer..Ik heb paarden alleen gereden en samen met de eigenaar. Je moet niet vergeten dat de bijrijder jou ook uit de brand helpt..jij hebt te weinig tijd voor je paard en dat vangt zo'n bijrijder dan op! Jouw paard wordt er uiteindelijk beter van (als het goed is). Alle paarden die ik heb gereden zijn uiteindelijk verkocht..ik stopte er mijn tijd, geld en liefde in maar ik zag niks terug van de uiteindelijke opbrengst hoor! Dus wat als ik 150 eur per maand is zo'n paard had gestopt dan was dat jammer geld geweest en heb ik er slechts mijn pleziertje mee gehad? :n (het waren trouwens geen handelspaarden die ik reed) Als ik zelf ooit een verzorger zou moeten zoeken voor mijn paard zou ik er geen cent voor vragen, enige dat ik vraag is liefde en respect voor mijn paard :j Ik heb een paard gekocht en ik draag dan ook alle financiele kosten ervoor! Als ik mijn auto uitleen vraag ik ook niet of ze dan wel even de garage kosten willen delen..

Even in gaan op de dik gedrukte delen:
Er zou weinig sprak zijn van 'uit de brand helpen' eerder van 'iemand gunnen een erg fijne en leerzame ervaring te hebben met mijn paard. Het zou namelijk pas aan de orde komen als mijn paard niet meer verder kan in de sport (en dan heb ik het op de gok over Z2 dressuur, B/L springen en L SGW). Dan wil ik graag verder met een jong paard en zou dan dus kunnen kiezen: mijn huidige paard minder gaan rijden of hem verder laten gaan op een lager niveau met een nieuwe ruiter. In het eerste geval kost hij me ook beduidend minder.

Daarbij was jou situatie anders. Jij bracht de paarden uit op wedstrijd en vermeerderde daarbij de waarde waardoor ze (beter) verkocht konden worden. Daar zou bij mijn gaan sprake van zijn. Ik wil hem namelijk helemaal niet kwijt.

Garage kosten zouden ze niet hoeven te betalen, wel benzine kosten...... Een deel van de kosten wil ik dus eigenlijk wel terug zien. Dan neem ik de garage kosten wel op me (hoefsmid, dierenarts, dekens, trailer beschikbaar, begeleiding etc)

Maar zoals als gezegd: graag of niet hoor. Zijn knuffels en aandacht krijgt hij heus wel van mij zelf.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 16-02-09 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:31

Citaat:
Veel mensen hier vinden het raar dat TS graag iemand heeft die mee betaald.. Maar als ik rondkijk bij advertenties van bijrijders gezocht enz. vragen de eigenaren daar in ongeveer 80% van de situaties toch een bijdrage voor? Volgens mij is dat heel
normaal.

Omdat 80% van de eigenaren dat doet, maak het nog niet normaal. Normaal is relatief.
Ik ben van mening dat je elkander een dienst bewijst. Voor hetzelfde geld, zouden alle paardenverzorgers er geld voor vragen.
Achteraf, ook zij steken tijd en geld in het bijrijden van jouw paard. Toch ben ik van mening je als verzorger er geen geld ervoor hoeft te betalen. Later ook geen gezeur over dingen die van haar of hem zijn etc, en ga zo maar door.
Prijzen onder de 100 euro per maand, vindt ik redelijk, maar ook wat hoog. Volgens mij is het betalen van het geld, iets wat bewijst van respect? Weet even niet hoe ik het moet uitleggen :P Stel dat je als verzorger niets bij hoeft te betalen, maar dat je toch als blijk van respect en dank toch 50 euro per maand geeft. :D

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:32

Ik heb een eigen paardje en een goede vriendin van mij doet haar bijrijden. Het begon met 1 keer per week maar wegens omstandigheden rijd ze haar wanneer ze tijd heeft en ik er niet ben. Soms 1 keer per week soms wel 3 keer.

Ze helpt mij ermee, en ik help haar want ze reed hiervoor alleen op een manege.

Ik vraag dan ook geen bijdrage. We vinden het prima lopen zo.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:32

Dan is het idd anders Polo want je stelt je paard ter beschikking aan iemand anders! Helder!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:34

Ik heb wel zo'n verschrikkelijke hekel aan mensen die niet willen betalen voor het verzorgen van een paard.. Kromme tenen krijg ik daar van.

In geval van handelstallen vind ik het terecht dat men niet betaald, dan wissel je echt een dienst uit, evenals mensen die een kleine C pony hebben staan die anders maar niets staat te doen, hardstikke leuk.

Ik werk KEIHARD om als student zijnde mijn paard te kunnen betalen, dat kan ik, maar een bijdrage is altijd fijn. Dat betekend voor mij een spijkerbroek en het bijrijders geld mag dan in het paardenspaarpotje.

Overigens vind ik ook dat er een groot verschil zit tussen verzorgster (7 dagen in de week, enige die rijd, enige die met het paard groeit, uitmesten, manen doen etc.) en een bijrijsters (rijd om het paard beweging te geven, doet naast poetsen helemaal niets voor het paard, eigenaar blijft kampen met probleempjes en dingen die de andere ruiter anders aanpakt op een paard). Een paard voelt toch anders nadat er een ander heeft opgezeten. Verder vind ik dat bijrijdsters ook niets te hoeven doen betreft manen trekken, dingen aanschaffen.

Ik heb geen bijrijdsters maar als ik die zou nemen zou ik er zeker wat voor vragen, geen tonnen, maar wel wat. Als je staat op een stalling van 240 euro, plus alle bijzaken is alle bijdrage welkom. Niet omdat ik het niet zonder KAN betalen, maar wel omdat dat het MAKKELIJKER voor mij maakt.

Bijrijdsters die gratis willen rijden gaan maar mooi op een manege rijden, net zoals ik moet werken voor mijn paard moeten zij maar werken om een paard enkele keren te mogen rijden. Paarden kosten geld, voor niets gaat alleen de zon op. Je laat toch ook iemand anders niet 4 keer per week in je auto rijden zonder dat je benzine kosten vergoed krijgt? (geinig pol013, jij komt met hetzelfde voorbeeld :P )

Ik heb nooit paarden bijgereden maar wel geleasd (niet anders dan verzorgen) en daar heb ik altijd voor betaald. Ik had me kapot geschaamt als ik de eigenaar voor alle kosten had laten opdraaien.
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 16-02-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:35

Ik ben zelf verzorgster van iemand, maar kan best je vragen beantwoorden :)

1. Hoe zijn jullie terecht gekomen bij de verzorger van je paard? Marktplaats, ikzelf had opgebeld en een afspraak gemaakt.

2. Deed je ook aan een soort van selectieprocedure? Had je bijvoorbeeld een minimum leeftijdsgrens? Ze had liever iemand van 16+ maar ervaring en verantwoordelijkheidsgevoel telde mee. Het belangrijkste voor haar was de klik met het paard want de merrie is erg kieskeurig.

3. Wat waren voor jou de belangrijkste voorwaarden? Dat ik alles in overleg met haar doe buiten de gewone dingen om, dat ik weet wat ik doe en het anders vraag en dat ik verantwoordelijk met de merrie omga.

4. Welke afspraken/regels hebben jullie gemaakt? We hebben niet echt regels, behalve de dingen die ik in de vorige vraag heb beantwoord + mijn taken :)

5. Wat zijn de taken van de verzorger? Mesten, aandacht geven, beweging geven, voer klaarzetten en de merrie in het weiland/de paddock zetten.

6. Hebben jullie een taakverdeling gemaakt, met bijvoorbeeld vaste dagen? In prenciepe heb ik vaste dagen, mocht het nodig zijn da ik een extra dag doe, of andere dagen is dat geen probleem.

7. Mag de verzorger ook op je paard rijden? Ja.

8. Deelt de verzorger mee in de kosten en zo ja, hoeveel? €50 euro per maand. Alhoewel dit niet vast staat, ligt eraan wat ik ermee kan doen (blessures) en het stond in de advertentie om de sirieusere mensen aan te trekken (misschien een tip ;))

9. Hoe bevalt het jullie? Wat ze me verteld heeft bevalt het haar goed, maar daar kan ik natuurlijk nooit helemaal antwoord op geven. Van mijn kant uit bevalt het ook goed!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:35

pipeloi schreef:
in de tijd dat ik een bijrijdster had voor mijn paard werden alle kosten door mij zelf betaalt .De kosten heb je zowiezo maandelijks. Mijn bijrijster mocht er alles mee doen (lessen,concoursen) Door tijd gebrek van mij zelf was ik al dol gelukkig dat mijn paard de aandacht en de verzorging kreeg die ze verdiende en nodig had .
De reden dat ik alles zelf bleef betalen en geen vergoeding vroeg was voor mij heel simpel ...ik wilde later geen gezeur hebben van ik heb dit betaalt en dat gekocht .

Dat vind ik ook logisch! Jij als eigenaar draait op voor de kosten, want jij bent diegene die een paard wil. Als je geen tijd meer hebt moet je keuze's maken. Ik vind he onterecht dat bijrijdsters moeten betalen om iemand met een paard en geen tijd te verlichten van het werk door te betalen daarvoor.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:37

Precies. Mijn stalling kost 370 euro per maand, en de 90 euro die ik daar dan vanaf kan trekken, maakt het voor mij echt wel dragelijker!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:38

Jeeetje wat betalen jullie veel stalgeld! Kom ik aan met mijn 135eur per maand := (moet alleen zelf mesten)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:40

eenitraM schreef:
Dat vind ik ook logisch! Jij als eigenaar draait op voor de kosten, want jij bent diegene die een paard wil. Als je geen tijd meer hebt moet je keuze's maken. Ik vind he onterecht dat bijrijdsters moeten betalen om iemand met een paard en geen tijd te verlichten van het werk door te betalen daarvoor.

Maar is het ook niet fijn voor de verzorgster die blijkbaar niet de mogelijkheid heeft om een eigen paard te hebben?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:40

Wat dat betreft is de paardenwereld nogal scheef..

Als Jij op zoekt bent naar een verzorger, zou je in feite haar moeten betalen. (Jij betaalt haar voor een dienst), Zou ze er zelf mee komen om Jouw paard te doen zou je er geld voor kunnen vragen.. Maar dit is alleen mijn mening, ik weet dat vele hier deze niet zullen delen.

Ik heb wat dat betreft nogal aardig mazzel gehad merk ik in de loop der tijd.. Heb 5 jaar lang een paard gereden voor mensen, enigste kosten wat ik had waren de wedstrijd kosten, Omdat IK dat wou, zij vonden het erg leuk dat ik zo gedreven was, en het kwam het paard ten goede.

Ik heb van het zomer ook iemand er bij gehad, Maar ze hielp me goed, dus ook geen zorgen over de kosten, ik help haar om zichzelf te verbeteren, en zij helpt mij weer.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:41

superwoman schreef:
eenitraM schreef:

Maar is het ook niet fijn voor de verzorgster die blijkbaar niet de mogelijkheid heeft om een eigen paard te hebben?

De één help de ander ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:44

superwoman schreef:
eenitraM schreef:

Dat vind ik ook logisch! Jij als verzorger draait op voor een deel van de kosten, want jij bent diegene die op het paard wil rijden. Als je geen tijd en geld hebt voor een eigen paard, moet je keuze's maken. Ik vind het onterecht dat de eigenaar voor alle kosten moet opdraaien om iemand anders op zijn paard te laten rijden. Daarbij verlicht je de kosten en de tijd die een bijrijder kwijt zou zijn aan een eigen paard én heeft de bijrijder niet het extra risico's die het houden van een paard met zich meebrengt.

Even je tekst aangepast vanuit een andere visie. Klinkt ook niet onredelijk toch?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:48

Klink prima. Maar waarom zou je een paard hebben als je er geen tijd voor hebt? Jij maakt die keuze's.
Anders zou ik zeggen verkopen die boel!

Ben ik nou zo onredelijk? :+