Ik denk dat ze de aanbetaling houden onder het mom van "leasekosten" die ze anders gekregen hadden. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Diablo schreef:Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat je 100 euro per maand aan stalgeld betaalde en 12 uur per maand werkte, ook voor stalgeld. Wat loste je af aan het paard dan?

Mystica schreef:listiglistje: mensen kunnen ook op bijv psychische gronden afgekeurd worden, dat wil niet zeggen dat ze bijv geen stal kunnen uitmesten of een hoofdstel invetten
aslo schreef:Diablo schreef:Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat je 100 euro per maand aan stalgeld betaalde en 12 uur per maand werkte, ook voor stalgeld. Wat loste je af aan het paard dan?
12 uur per week, staat er!, puur voor stalling dus: 12 u /week werken en 100,00 per mnd. Dan nog de aflossing voor het paardje.
en dan 3 jaar lang 1x per jaar een vast bedrag betalen als aflossing voor het paard
maar zo heb ik weinig keuss.. in het begin kon ze van de stal naar de bak lopen met de rest van de groep dan was er niks aan de hand.. maar ze raakte helemaal in paniek zodra ze in haar eentje ergens naar toe moest zonder andere paarden of als ze ergens anders naar toe moest dan naar de bak puur omdat ze het gewoon niet gewend was.AmandieJ schreef:inderdaad zo klopt het jaen dan 3 jaar lang 1x per jaar een vast bedrag betalen als aflossing voor het paard
aslo schreef:AmandieJ schreef:inderdaad zo klopt het jaen dan 3 jaar lang 1x per jaar een vast bedrag betalen als aflossing voor het paard
Je hebt de stalling/lease goed betaald moet ik zeggen. De eigenaresse heeft dus naast die 100,00/mnd ook nog eens een gratis kracht gehad die normaliter bruto ca. 6,00/u had moeten kosten (ik ga uit van minimumloon 20 jarige). Is 72,00 in de week maal 13 weken : 3 mnd = 312,00 euro per maand plus 100,00 = 412,00 euro per maand.
listiglistje schreef:Mystica schreef:listiglistje: mensen kunnen ook op bijv psychische gronden afgekeurd worden, dat wil niet zeggen dat ze bijv geen stal kunnen uitmesten of een hoofdstel invetten
Zal best dat je nog van alles kan, maar als je afgekeurd bent hoor je volgens de wet en uitkerende instanties niet ZWART te werken
Imo zou dit ook best onder vrijwillegerswerk kunnen vallen aangezien TS nooit geld ervoor gevangen heeft. Daarnaast zelfs nog bij moest betalen ook. 12 uur in de week werken en dan ook nog 100 in de maand moeten bijbetalen, dan is dit of een megadure stalling, of TS heeft misschien echt "vrijwillgerswerk" gedaan. 
AmandieJ schreef:aslo schreef:Je hebt de stalling/lease goed betaald moet ik zeggen. De eigenaresse heeft dus naast die 100,00/mnd ook nog eens een gratis kracht gehad die normaliter bruto ca. 6,00/u had moeten kosten (ik ga uit van minimumloon 20 jarige). Is 72,00 in de week maal 13 weken : 3 mnd = 312,00 euro per maand plus 100,00 = 412,00 euro per maand.
ia ik weet het het is belachelijk veel geld.. maar de stalling is daar ook erg duur. de gewone pensionkosten als je wilt dat je paard ook buiten komt in de winter plus 2 lessen in de maand is 375 euro per maand. en ik had 4 x in de maand les dus dan kom je wel ong. op dat bedrag uit.