Rhodos schreef:- Westfalia
- Ifor Williams
- Weijer
- Bockmann
- Humbaur
- Wesco
- Hotra
- Atec
- Cheval Liberte
Dit is de correcte volgorde waarbij Ifor eigenlijk apart moet staan, het is een klasse apart, zowel in degelijkheid als in gewicht. Er zijn niet veel auto's die een Ifor echt legaal aan de haak mogen hebben, eigenlijk mogen alleen de grote 4x4's een Ifor aan de haak hebben.
Over Cheval Liberté heb ik geen mening, die ken ik alleen van naam, nooit in het wild meegemaakt en op de beurs blinkt alles.
Bockmann en Humbauer zijn goede trailers, maar nogal wat duurder dan een Weijer, vandaar de plek, aangezien de techniek feitelijk identiek is.
Wesco is niet altijd even best als het om service gaat. Gemiste kans, want technisch is het geen foute trailer.
Hotra en vooral Atec is voor "ik wil wel, maar ik kan niet" Ze zijn niet duur en dat heeft een reden, de contructie is licht en daarmee zwakker dan de overige trailers. Maakt niet uit als je een braaf en rustig paard hebt, maar als je er eentje hebt die flink rondspringt in de trailer, dan vrees ik dat je de schade aan het chassis na 5 jaar duidelijk kunt traceren.

dat is wat Ikke bedoeld met "ik wil wel, maar ik kan niet"