Brenderup Trailers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 23:19

Citaat:
Nee, die speling is niet voldoende omdat de trailer zeer waarschijnlijk 100 - 150kg méér weegt dan op papier staat!
Het gaat verder niet over de trekkracht van de auto, maar om het domme papieren feit van overbelading. Overbelading wordt niet alleen zeer zwaar gestraft; bij ongelukken trekt de verzekering zich terug en kun je dus zelf ALLE schade dokken........
Zoek gewoon een trailer met 1600kg laadvermogen, ben je van alle gezeik af.

Dat die meer weegt is toch alleen maar beter? Ik begrijp het verhaal niet zo...
Er zit toch ten alle tijden nog 70kg marge.
Citaat:

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:34

Lady_Daniels schreef:
Citaat:
Nee, die speling is niet voldoende omdat de trailer zeer waarschijnlijk 100 - 150kg méér weegt dan op papier staat!
Het gaat verder niet over de trekkracht van de auto, maar om het domme papieren feit van overbelading. Overbelading wordt niet alleen zeer zwaar gestraft; bij ongelukken trekt de verzekering zich terug en kun je dus zelf ALLE schade dokken........
Zoek gewoon een trailer met 1600kg laadvermogen, ben je van alle gezeik af.

Dat die meer weegt is toch alleen maar beter? Ik begrijp het verhaal niet zo...
Er zit toch ten alle tijden nog 70kg marge.

Als de trailer 1200kg MAG wegen en een laadvermogen heeft van 620kg dan blijft er 580kg voor de trailer zelf over. Geloof me, dat kan niet!! De enige trailers die ik ken die in de buurt van dat gewicht komen zijn Atec en Hotra en dat komt omdat die een zeer licht (en zwak) onderstel gebruiken. Neem van mij aan, Brenderup is een degelijke, stevige trailer die van zichzelf echt fors meer dan 580kg weegt!!
Ik heb hier een Westfalia liggen en die woog 670kg volgens het kenteken en dat was een versie met een zeildoek kap. een Poly kap zit vlug 50kg hoger.
Dat even omgerekend naar 1200kg TMM blijft er 530kg over en dat is een heel klein paardje, wat in de praktijk meestal E-pony wordt genoemd...........

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:59

Ik heb een Brenderup gehad, en heb een minder positieve ervaring. Ik had een paard dat zich liet vallen tegen de zijwand. Gevolg, trailer ontzet. Bij het opkrabbelen zeg maar, kwam ze met haar billen onder de achtertsang, gevolg achterstang gebroken. Het was niet bepaald een magere pony, maar het viel me toch wel tegen dat de trailer wat zwak was zeg maar.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:05

Citaat:
Als de trailer 1200kg MAG wegen en een laadvermogen heeft van 620kg dan blijft er 580kg voor de trailer zelf over. Geloof me, dat kan niet!! De enige trailers die ik ken die in de buurt van dat gewicht komen zijn Atec en Hotra en dat komt omdat die een zeer licht (en zwak) onderstel gebruiken. Neem van mij aan, Brenderup is een degelijke, stevige trailer die van zichzelf echt fors meer dan 580kg weegt!!
Ik heb hier een Westfalia liggen en die woog 670kg volgens het kenteken en dat was een versie met een zeildoek kap. een Poly kap zit vlug 50kg hoger.
Dat even omgerekend naar 1200kg TMM blijft er 530kg over en dat is een heel klein paardje, wat in de praktijk meestal E-pony wordt genoemd...........

Dat die zwaarder weegt (de trailer) dat is toch alleen maar beter? Lijkt mij.
En het klinkt misschien raar maar mijn paard weegt naar mijn idee echt niet meer dan 500 kilo. Een pony weegt toch veel minder?
Het kan aan mij liggen en ik heb er ook niet veel verstand van maar het komt naar mijn idee iets "overdreven" over.
Ik heb mijn paard trouwens all eens in deze trailer gehad en er was geen enkel probleem. Nu kan dat natuurlijk ook komen omdat dit een keer was en niet meerdere.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:19

Lady_Daniels schreef:
Dat die zwaarder weegt (de trailer) dat is toch alleen maar beter? Lijkt mij.
En het klinkt misschien raar maar mijn paard weegt naar mijn idee echt niet meer dan 500 kilo. Een pony weegt toch veel minder?
Het kan aan mij liggen en ik heb er ook niet veel verstand van maar het komt naar mijn idee iets "overdreven" over.
Ik heb mijn paard trouwens all eens in deze trailer gehad en er was geen enkel probleem. Nu kan dat natuurlijk ook komen omdat dit een keer was en niet meerdere.

Zet het spul maar op de weegbrug, dan kom je erachter. Je hoeft mij niet te geloven op mijn 20 jaar ervaring maar ga dan wel langs een weegbrug; die liegen niet!!

Only_Hellen schreef:
Ik heb een Brenderup gehad, en heb een minder positieve ervaring. Ik had een paard dat zich liet vallen tegen de zijwand. Gevolg, trailer ontzet. Bij het opkrabbelen zeg maar, kwam ze met haar billen onder de achtertsang, gevolg achterstang gebroken. Het was niet bepaald een magere pony, maar het viel me toch wel tegen dat de trailer wat zwak was zeg maar.

Dat zou ik niet aan de trailer willen wijten. Er zijn bar weinig trailers bestand tegen een dergelijke mishandeling! Of laat ik het anders stellen: Een minder degelijke trailer was gewoon aan gort getimmert!

Only_Hellen

Re: Brenderup Trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:21

Misschien wel hoor. Kan best. Maar een achterstang moet wel een stootje kunnen hebben toch?

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:01

Citaat:
Zet het spul maar op de weegbrug, dan kom je erachter. Je hoeft mij niet te geloven op mijn 20 jaar ervaring maar ga dan wel langs een weegbrug; die liegen niet!!

Wat is jou ervaring dan? Ik bedoel wat is jou link naar zoveel technische kennis betreffende trailers e.d?
Als ik vragen mag...
En wat zou die "weegbrug" dan moeten aantonen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:10

Lady_Daniels schreef:
Citaat:

Wat is jou ervaring dan? Ik bedoel wat is jou link naar zoveel technische kennis betreffende trailers e.d?
Als ik vragen mag...
En wat zou die "weegbrug" dan moeten aantonen?

Mijn ervaring is dat een goede 1,5paards trailer (en Brenderup is goed) 650 - 700kg leeg weegt. De goedkope rommel is wat lichter, maar als je door hebt hoe die in elkaar zitten, dan wil je er nog niet dood naast gevonden worden.........
Zoals gezegd de Westfalia Saturnus die hier ligt, woog 670kg en dat was geen superzware trailer, mede door het zieldoek dak. Verwacht dus niet dat die Brenderup opeens maar 550kg weegt. Brenderup en Westfalia doen niet voor elkaar onder, niet in gewicht en niet in kwaliteit, alleen jammer van die Al-Ko assen........

Nog een laatste tip: laat de verkoper de trailer leveren met de originele gewichten, waarschijnlijk 1600kg TMM.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 23:49

Leveren met orginele gewichten? :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:54

Lady_Daniels schreef:

Deze trailer is teruggekeurd omwille van ermee kunnen rijden met een B-rijbewijs. 1.5 paards trailers zoals deze zijn vrijwel altijd 1500 - 1600kg, tenzij de klant per se iets anders wil. Ook deze trailer zal dus gebouwd zijn voor 1500kg of zoiets en daarna teruggekeurd (is minder laadvermogen) om ermee te kunnen rijden met een B-rijbewijs. Laat ze dus die terugkeuring maar ongedaan maken en zorgen dat er weer 1500kg (of net wat origineel was) op het kenteken staat voor het toegestane gewicht.

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 03:21

Ik heb de ervaring dat het sterke, goede trailers zijn,

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:22

ikke schreef:
Lady_Daniels schreef:

Deze trailer is teruggekeurd omwille van ermee kunnen rijden met een B-rijbewijs. 1.5 paards trailers zoals deze zijn vrijwel altijd 1500 - 1600kg, tenzij de klant per se iets anders wil. Ook deze trailer zal dus gebouwd zijn voor 1500kg of zoiets en daarna teruggekeurd (is minder laadvermogen) om ermee te kunnen rijden met een B-rijbewijs. Laat ze dus die terugkeuring maar ongedaan maken en zorgen dat er weer 1500kg (of net wat origineel was) op het kenteken staat voor het toegestane gewicht.

Ik heb zelf een E rijbewijs dus voor mij is het niet erg.
Bedoel je nu te zeggen dat de trailer wel of niet geschikt is?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:06

Lady_Daniels schreef:
ikke schreef:

Ik heb zelf een E rijbewijs dus voor mij is het niet erg.
Bedoel je nu te zeggen dat de trailer wel of niet geschikt is?

De trailer is op papier ongeschikt. Juist omdat je je E-rijbewijs hebt, is het zinloos om een trailer te kopen met 1200kg TMM. Je gaat het niet redden om binnen de nu toegestane gewichten je paard te vervoeren zonder overbelading.
Het enige wat nog kan is dat de verkoper zorgt dat het originele gewicht weer op de papieren komt te staan. Zo niet, laten staan; geen handvol maar een land vol........

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:52

Ik heb voor mijn huidige trailer een jaar een Brender-up geleend van vriendin en ik vond het een supermooie trailer, stevig en degelijk.
Zelf heb ik ook gekeken naar een Brender-up om aan te schaffen, maar trailers zijn vrij prijzig en ik viel op mijn huidige trailer vanwege o.a. kleur en gemak van zadelkamer die er al in zat en dat deze trailer bij de plaatselijke trailerdealer stond.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:56

Nee. :n
Ik vind het maar rammelkasten. Te zwaar, te groot en daardoor onhandig en te duur. Ook vind ik de wegligging niet stil genoeg.

Doe mij maar een Westfalia! +:)+