Lady_Daniels schreef:Dat die zwaarder weegt (de trailer) dat is toch alleen maar beter? Lijkt mij.
En het klinkt misschien raar maar mijn paard weegt naar mijn idee echt niet meer dan 500 kilo. Een pony weegt toch veel minder?
Het kan aan mij liggen en ik heb er ook niet veel verstand van maar het komt naar mijn idee iets "overdreven" over.
Ik heb mijn paard trouwens all eens in deze trailer gehad en er was geen enkel probleem. Nu kan dat natuurlijk ook komen omdat dit een keer was en niet meerdere.
Zet het spul maar op de weegbrug, dan kom je erachter. Je hoeft mij niet te geloven op mijn 20 jaar ervaring maar ga dan wel langs een weegbrug; die liegen niet!!
Only_Hellen schreef:Ik heb een Brenderup gehad, en heb een minder positieve ervaring. Ik had een paard dat zich liet vallen tegen de zijwand. Gevolg, trailer ontzet. Bij het opkrabbelen zeg maar, kwam ze met haar billen onder de achtertsang, gevolg achterstang gebroken. Het was niet bepaald een magere pony, maar het viel me toch wel tegen dat de trailer wat zwak was zeg maar.
Dat zou ik niet aan de trailer willen wijten. Er zijn bar weinig trailers bestand tegen een dergelijke mishandeling! Of laat ik het anders stellen: Een minder degelijke trailer was gewoon aan gort getimmert!