schuin vervoeren op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Re: schuin vervoeren op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:12

Ok, maar waarom zet men ze dan zo naar als ze staan? zodat paarden vaak recht met hun hoofd in richting van rijrichting staan?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:14

oke, goed dat ik het weet, voortaan achteruit de trailer in, ? geen oplossing ?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:15

Nee, dat is ook niet goed, las ik ergens in een oud topic. Had iets met de gewichtverdeling te maken.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:15

Ik dacht inderdaad ook ergens gelezen te hebben dat dat niet goed is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:17

Winx schreef:
Ok, maar waarom zet men ze dan zo naar als ze staan? zodat paarden vaak recht met hun hoofd in richting van rijrichting staan?

Bouw eens een trailer met 1200kg laadvermogen en 2000kg TMM met een schuine opstelling.
Bespaar je de moeite, dat gaat niet.

Qua gewichtsverdeling, stabiliteit en eenvoud van de constructie heb je niet veel keuze en kom je bij trailers zoals ze zijn. Gewicht blijft een probleem en de keuze voor een auto die 2500kg + kan en mag trekken wordt vaak tegengehouden door de kosten die bij een dergelijke wagen in NL horen.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:23

Ok ja eigenlijk wel logisch dan. Stel je zou het kunnen bouwen ziet het er waarschijnlijk ook te vreemd uit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:28

en waarom paarden liever schuin staan: hoe sta je zelf liever in een rijdende (stads)bus, recht op de rijrichting of schuin? toch ook schuin zeker? omdat je dan beter je evenwicht kunt houden.

Waarom paarden liever achteruit reizen? ik denk hierom: paarden vinden het prettiger om met hun kont ergens tegenaan te staan als er geremd wordt dan met hun borst, die kont kan meer hebben nl, heleboel paarden hebben een uitstekend borstbeen en dat doet zeer tegen de stang als er geremd wordt. Aangezien er meestal rustig wordt opgetrokken en soms hard moet worden geremd zal het achteruit reizen wel prettiger zijn, zal ook met de gewichtsverdeling van het paard zelf te maken hebben?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:32

Winx schreef:

Achteruit laden is wat lastig en een paardenhoofd over de laadklep staat zo slordig.

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:22

Die test met ton en water ga ik zeker proberen (als een van mijn ouders daar tijd voor heeft)!

Vandaag heb ik weer met Descarada geoefend, en dat ging werkelijk voor geen meter. Ze geeft heel
duidelijk aan dat ze absolut onder geen enkele voorwaarde deze trailer meer op wil... Ze wil absolut niet meer laden. (Dat ging eigenlijk weer goed totdat we weer een stukje gereden haden) Maar vervolgens stapt ze wel zonder problemen een andere trailer op, in alle rust zonder stres. (Deze trailer, is breder, hoger en lichter(kleur) van opbouw)
Dus dat er iets met de trailer is mag ik hier volgensmij wel uit opmaken maar wat het is???

Ik heb er iniedergeval al iemand bij gehaald die meer verstand heeft van dit soort problemen, want ik zelf kan er inmiddels niet meer zo veel mee.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:55

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:41

Moderatoropmerking:
Spam bericht en reacties daarop verwijderd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:42