Trailer of vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trailer of vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:36

Het rammelen van een Ifor is heel makkelijk te voorkomen door even krimpkousjes om de kettinkjes te doen Knipoog

caroline27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 00:18

Lia, kan je even verduidelijken wat krimpkousen zijn en aan welke kentingen je dit dan doet?

Bedankt voor de info over de kostprijs van een vrachtwagen maar ik denk dat er toch een verschil zit tss Nederland en België dus is er iemand die in België woont die ervaring heeft met een paardenvrachtwagen (kostprijs)?

Groetjes en alvast bedankt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:27

Wil je een vrachtwagen voor B of C rijbewijs? Je hebt namelijk ook leuke wagentjes voor B, daar kan je twee niet al te grote paarden in kwijt en ze zijn een stuk goedkoper in wegenbelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:33

Krimpkousjes zijn een soort plastic hulsjes die om een kettinkje kan doen en dan met een föhn of verfbrander even verhit waardoor ze om er om heen krimpen en het kettinkje niet meer rammelt.
Ik heb ze om de kettinkjes van de stangen en de bovendeurtjes gedaan, hierdoor rammelt er niks meer en is de trailer een heel stuk stiller van binnen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:40

Stukje tuinslang kan ook. Is soepeler.
Krimpmof wordt toch vrij hard na het krimpen waardoor het op den duur zal scheuren en ik denk dat de kettinkjes ook niet meer heel flexibel zullen zijn!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:43

Ze zijn eigenlijk nog behoorlijk soepel Ja
Als ik er aan denk zal ik er morgen even foto's van maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:50

Frank schreef:
Stukje tuinslang kan ook. Is soepeler.
Krimpmof wordt toch vrij hard na het krimpen waardoor het op den duur zal scheuren en ik denk dat de kettinkjes ook niet meer heel flexibel zullen zijn!

Afbeelding

Ligt toch echt aan de kwaliteit van de krimpkous. Raychem is een club die goed spul maakt, wat na krimpen gewoon soepel blijft.
Lenneke_ schreef:
Wil je een vrachtwagen voor B of C rijbewijs? Je hebt namelijk ook leuke wagentjes voor B, daar kan je twee niet al te grote paarden in kwijt en ze zijn een stuk goedkoper in wegenbelasting.

Ehm, een C-rijbewijs vrachtwgen kost €68,00 per drie maanden. Beetje wagentje op B-rijbewijs kost een particulier €468,00.......
bron: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... belasting/

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:07

Scheeld dat echt zoveel? Ik dacht dat het te maken had met gewicht enzo?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:32

Lenneke_ schreef:
Scheeld dat echt zoveel? Ik dacht dat het te maken had met gewicht enzo?

Yep, dat scheelt zoveel. Punt is wel dat de vermelde gewichten de maximale gewichten zijn (TMM) en bij een trekhaak betaal je ook voor het toegestane gewicht van de aanhanger. Ik betaal dus voor mijn wagen belasting voor 7600kg voertuig (5600kg auto en 2000kg trekhaak). De regel voor oldtimer (+25 jaar) geldt voor particulieren ook bij vrachtwagens en dus betaal ik niks voor een wagen uit '79.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:44

Geinig te lezen van die test met het water. Kennissen van mij wonen in het bos en ik was ook nooit enthousiast over een ifor williams. Dacht dat ie in de zomer heel warm zou zijn. Dus de trailer geleend voor een proefrit bij hun door het bos met een kopje water erin. Lekker goed gecrosst en geragt door het bos. Het kopje stond nog op de zelfde plaats met even veel water. Ik denk juist dat de vering van de ifor helemaal niet zo slecht is. Heb een tijdje twee trailers gehad. Een ifor williams en een Westfalia. In de westfalia stond mijn merrie mooi rustig. In de ifor juist niet. Dat kwam om dat ze in de ifor haar evenwicht niet zo hoeft te houden en daar had ze het in de westfalia het veel ste druk mee.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:16

Dinopino, het probleem bij de Ifor is niet zozeer de vering, die zou best heel goed zijn, maar het gerammel van allerlei kettinkjes enzo, daar kunnen niet alle paarden even goed teken.

caroline27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 23:41

Ik zal eens vragen aan mijn vriend of hij een dergelijk krimpkous kan doen om de kettingen van de Ifor Williams.

Is er niemand vanuit België met een vrachtwagen?

Groetjes

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 04:48

ikke schreef:
Lenneke_ schreef:
C rijbewijs is heel erg duur. Misschien is het in Belgie anders, maar in Nederland komen er ook nog een aantal dingen bij zoals chauffeurs diploma enzo.
Dus ik zou eerst met de trailer proberen en als dat echt niet lukt over een vrachtwagen gaan denken.
Of een vrachtwagentje voor B rijbewijs.

Duur is een relatief begrip. Voor 5000 euro moet het kunnen. Bovendien is het een beroepsopleiding, dus kun je het aftrekken van de belasting. Daarnaast staat het goed op je CV, heb ik gemerkt.

Ik was voor minder dan 2000 euro klaar Clown
Wel in 1 keer geslaagd voor alle theoriecertificaten, geen theorieopleiding gedaan en praktijk ook in 1 keer gehaald.
Maar vond de kosten eigenlijk best meevallen Ja

Heb van mijn vrachtwagen nog niet zoveel plezier gehad, week nadat ik hem gehaald heb heb ik vanwege het weer en drukte op het werk winterstop ingelast Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 04:59

Geef niet allleen de trailer de schuld maar bekijk je rijgedrag eens kritisch!!!!
Ik heb twee vervoermiddelen, een tweepaardstrailer van pakweg tien jaar oud en een oude rammelbak ex-veeauto-ding-op-wielen waar nooit een auto voor staat, maar die gaat achter de tractor, kraakt, rammelt en doet als de pest maar ook met dat ding nooit een probleem met laden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:01

ikke schreef:
Duur is een relatief begrip. Voor 5000 euro moet het kunnen. Bovendien is het een beroepsopleiding, dus kun je het aftrekken van de belasting. Daarnaast staat het goed op je CV, heb ik gemerkt.

Ah, dat is goed nieuws! Ik heb álles; alle 14 vakjes die hier bestaan, dus t/m ambulances en andere snelheidsontheffinghouders. Toch eens een cv maken dan Knipoog

hc

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:52

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:21

Echwel schreef:
ikke schreef:
Ehm, een C-rijbewijs vrachtwgen kost €68,00 per drie maanden. Beetje wagentje op B-rijbewijs kost een particulier €468,00.......
bron: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... belasting/

http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 407_137184
Wij betalen rond de 70euro per jaar aan belasting, gewoon aangeven dat hij alleen voor paardenvervoer is enz..
Moeten wel km registratie bijhouden, maar dat doen wij dmv de tachograaf

Dan heb jij dus een vrachtwagen (als in C-rijbewijs verplicht). Dan klopt dat inderdaad.
Overigens, hoe vaak wordt er naar die administratie gevraagd? Ik heb alle 60-dagenkaarten nog liggen vanuit de tijd dat het moest, nooit iemand om gevraagd. De huidge is 30 jaar oud, dus niks meer mee te maken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:29

Nou ze hebben er nog nooit om gevraagd, betaal netjes die 70euro en ze doen maar