Onenigheid met ouders.....trailer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Onenigheid met ouders.....trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:59

Ligt eraan, oudere vrachtwagentjes zijn vaak wegenbelastingvrij.

Aan mijn huidige auto´tje heb ik die kosten niet. Die betaald mam aangezien het eigenlijk haar auto is.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:00

Maar je blijft toch afhankelijk van mensen? Zolang je niet zelf een trailer + auto hebt of zoals geoppert een klein vrachtwagentje. Want je bent dan altijd nog afhankelijk van je ouders of degene waarvan je een auto etc. moet lenen.

Mijn advies spaar nog even verder en haal zelf je E. en dan een trailer. Dan hoef je alleen nog maar een auto te regelen maar dat is altijd makkelijker dan de mensen er ook bij. Want je kunt wél dan gewoon in je up op stap als het zou moeten dan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:01

Daarom zou een vrachtwagentje eventueel wel een optie zijn, dan kan ik mezelf wel redden.

Vrienden van ons hebben wel gezegd dat ze altijd willen rijden en dat ik echt geen eigen trailer moet aanschaffen, maar ik vind ook niet echt dat ik dat kan maken. Al is het ideaal natuurlijk.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:17

Ik heb mijn veewagentje destijds gekocht bij n man in Veghel. Die koopt normale b- rijbewijsvrachtwagentjes op en bouwt zelf t gedeelte voor het paard er op. Je kan zelf helemaal bepalen hoe je hem wil hebben. Voor dit soort wagens geldt het kwarttarief wegenbelasting, je mag dan een aantal dagen per jaar rijden. Moet je bijhouden maar ik heb nog nooit controle gehad.
Is n goed alternatief als je onafhankelijk wil zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:18

Klinkt ook zeker interessant. Heb je daar meer info over?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:23

Is alweer n tijd geleden, weet de naam van de man niet meer helaas. Misschien wat rondvragen, denk dat hij niet de enige in Nl is die dit doet. Groot voordeel vond ik dat de bak en bodem nieuw zijn.
Hij moet dan nog wel RDW en APK gekeurd maar dan ben je veilig en betrouwbaar op pad.
Ook leuk: op concours mag je tussen de 'grote jongens' staan... Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:24

Haha! Dat heeft ook wel wat inderdaad.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:27

RDW en APK kost ook geld en dat heb je met een trailer niet Knipoog

maar; Mensen hier in de buurt zijn hun vrachtwagentje zat, en hebben m op marktplaats gezet
Misschien is het wel wat voor jou

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:28

En je kan bij die van mij met 3 voorin, vraag je je ouders gezellig mee Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:29

Wie weet hoe leuk ze het dan nog gaan vinden Knipoog

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:30

Toch zijn denk ik de jaarlijkse kosten van een vrachtwagentje veel hoger dan trailer. (Ik weet niet of dat een probleem is)

NdV74

Ik zou sparen voor een andere auto, eentje die een trailer mag trekken. Daarna verder sparen en die keren dat je weg wilt eens kijken of je voorlopig geen trailer kan huren. Heeft een vriendin van me ook gedaan. Ze kon daardoor weg wanneer ze wilde en kon ondertussen verder sparen.

Anne_0

amanda2 schreef:
Ik heb mijn veewagentje destijds gekocht bij n man in Veghel. Die koopt normale b- rijbewijsvrachtwagentjes op en bouwt zelf t gedeelte voor het paard er op. Je kan zelf helemaal bepalen hoe je hem wil hebben. Voor dit soort wagens geldt het kwarttarief wegenbelasting, je mag dan een aantal dagen per jaar rijden. Moet je bijhouden maar ik heb nog nooit controle gehad.
Is n goed alternatief als je onafhankelijk wil zijn.

Zo'n 60-dagen kaart scheelt indd ook weer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:31

Ja ik ga gewoon alles even bekijken en alle mogelijke optie´s.
Bedankt in ieder geval allemaal.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:35

Ik persoonlijk zou (is ook al eerder genoemd) eerst je E rijbewijs halen en dan een goedkopere (of even verder sparen) trailer kopen. Dan kan je, als je weg wilt/moet een auto lenen van de mensen die je nu ook al helpen of misschien is je vader dan wel bereid om zijn auto af te staan. En dan kan je wel op pad.
Heb een beetje het gevoel dan je je ouders over een berg moet trekken, voordat hun gaan inzien hoe makkelijk het is om zelf ten alle tijde weg te kunnen door een eigen trailer te hebben. En daarbij ook het gemak dat je dan zelf kan rijden ipv je vader lief aan te kijken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:37

Silence ik begrijp dat je nu geen kosten voor eigen auto hebt. Het idee om zelf voor E op te gaan en dan auto te kopen die het kan trekken en dan zelf een trailer te kopen is goed. Maar denk dan ook eraan dat je die auto weer moet verzekeren en dat je dan waarschijnlijk ook zelf met die auto blijft rijden (want ja je moeder gaat je ook geen auto meegeven van haar als je zelf eentje hebt) dan heb je dus maandelijks meer kosten aan een auto. Kun je dat aan?
Met een vrachtwagentje heb je ook maandelijkse kosten.
Kijk dus vooraf goed na wat iedere optie je ook maandelijks gaat kosten. Vrachtauto lijkt me handig, auto die trailer kan trekken is meestal zwaarder en verbruikt dan ook wat meer benzine, duurder in wegenbelasting en vaak ook in verzekering wat hoger.
Ik heb er zelf ook voor gezorgd dat ik van niemand afhankelijk ben, heb eigen trekauto (golf IV, 2.0) is handig om ook zo mee te rijden, E-rijbewijs gehaald, eigen aanhanger gekocht en eigen trailer staan. Ik kan dus altijd zo weg als ik wil en hoef niemand na te lopen. Daarbij hou er ook rekening mee dat er mensen zijn die niet de auto willen ruilen, trailer vaak geen probleem om af te staan maar mijn auto geef ik nooit mee.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:39

Bij rijschool Versantvoort in Geldrop kost een dagcursus BE 425 euro. Is een fijne rijschool. Dus dit is ook een optie. en in Helmond, bij Gehamie, kun je (ik dacht) voor 30 euro per dag een trailer huren enzelf een eigen betere auto kopen en verder sparen voor een eigen trailer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:40

Bedankt, ik ga inderdaad alles eens op een rijtje zetten.

Vind het inderdaad zo raar dat ik ze zo moet overhalen. Voordat het trailerprobleem er was, gaf het helemaal geen problemen. Mijn ouders vonden het zelfs leuk.

Edit: zo´n dagcursus...ik weet niet..hoor je niet altijd alleen maar goeds over.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:42

Je kan elke dag een beetje oefenen met trailer dan op 1 dag heel veel, meestal blijft de helft dan niet hangen.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:42

Je moet wel wat inzicht hebben voor zo'n dagcursus.
Mijn vriend heeft dat ook gedaan, maar hij reed al veel op de tractor enz. Ik had het voor hem geregeld, maar ze vroegen er wel naar of hij al ervaring enz. had anders raadde ze het hem af.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:43

Ja daarom, dan zou ik eerst op stal wat rond moeten gaan rijden met een trailer Knipoog

Joyce83, nu hebben we geen probleem meer hoor.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:44

Bij de rijschool die ik heb aan gegeven is het slagingspercentage veel hoger dan het landelijk gemiddelde. Anders kijk op http://www.adversantvoort.nl Ik heb hier vorig jaar mijn E gehaald en Meerdere mensen die ik ken en allemaal de eerste keer geslaagd.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:44

Silence, ik zou als ik mijn eigen geld verdiende toch echt mijn eigen plan trekken. Of mijn ouders het nu wel of niet met me eens zouden zijn.
Als eerste zou ik een auto kopen die min. 1200kg weegt, en voldoende power heeft om een trailer te trekken.
Dan een 1,5prds trailer met een MTM die niet hoger is dan het ledig gewicht van de auto. En dan heb je geeneens een E rijbewijs nodig Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:46

Dat is het makkelijkste, geen e-rijbewijs, maar dan kom je wel bij een erg kleine trailer uit misschien.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:46

bora schreef:
Bij rijschool Versantvoort in Geldrop kost een dagcursus BE 425 euro. Is een fijne rijschool. Dus dit is ook een optie. en in Helmond, bij Gehamie, kun je (ik dacht) voor 30 euro per dag een trailer huren enzelf een eigen betere auto kopen en verder sparen voor een eigen trailer.

Gisteren toevallig daar een trailer gehaald, en je betaald daar 38,? euro voor een dag.
Maar Silence zit dichterbij Raema in Nederweert en daar betaal je (tot een paar jaar terug in elk geval) 35 per dag. Bij beide bedrijven moet je een borg van 150 euro neerleggen.