Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
:
, ze loopt hier momenteel nog voor bij de DA ), allergische reactie op een insect, kreupel en open wond na een trap in de wei van een ander paard.
. Ziolette schreef:en dat heeft niets met stalmanagement te maken maar gewoon met domme pech (of vallen bijv. een hersenbloeding, een traumatische cyste en ataxie na een val onder mismanagement).
Ziolette schreef:Wat ik wil zeggen is dat er gewoon mensen zijn die domme pech hebben met hun paarden, daarnaast tikt een simpel onderzoek van de DA hier dus wel aan. Voorrijkosten alleen zijn al minimaal 30 euro (afhankelijk van het tijdstip). Voor dat geld heeft de DA dus alleen zijn auto nog maar op het erf geparkeerd. Het is zeer kwetsend als iemand (zoals Waratje hierboven) dan zegt, dat je iets toch echt zelf verkeerd doet. Gefeliciteerd dat je nog nooit te maken hebt gehad met pech, maar helaas kan niet iedereen dat zeggen.
wilde ik even zeggen!
Complicaties en hup, betaal maar baasje...

Waratje schreef:Wat spook jij allemaal uit met je paard? Ik heb in bijna 16 jaar maar 1x de DA 's avonds laten komen voor een koliekje en dat kost echt geen honderden euro's, erger nog het haalde zelfs nog lang geen 100 euro. Dus hoe jij ieder jaar weer je premie eruit haalt is mij een raadsel![]()
Ik zie eigenlijk alleen een DA voor het jaarlijkse enten en wanneer ze niet in functie zijn.
Mijn paard is bv. al koliekgevoelig, iedere overgang van ander hooi/kuil doet al iets, evenals als een periode minder weidegang of veel regen (ivm eiwit) Soms gaat dit hele periodes goed, soms heb je pech en heeft ze 3x per maand koliek. Laatst is mijn va ook weer geweest ivm koliekje, 250 euro per keer!