Ervaringen Equine Risk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Ervaringen Equine Risk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:17

Spoedbezoekje van de DA om 22.30 uur, inclusief spuit, kostte mij dus Eu 63,-. Niet echt honderden euro's, dus.
Ja, je kunt een keer pech hebben en een dure operatie of een wat uitgebreider onderzoek bij de kliniek, maar elk jaar steeds weer de premie eruit halen, dan doe je echt iets verkeerd......

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:37

Ja, mensen met hoge kosten maken expres hun paard kapot om de premie er uit te krijgen Ja

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:44

Nou, hier dus nog iemand die ook dit jaar weer haar premie er uit heeft. Sterker nog, we hebben al zoveel pech gehad de afgelopen jaren dat we de komende 10 jaar de premie er nog uit heb en dat heeft niets met stalmanagement te maken maar gewoon met domme pech (of vallen bijv. een hersenbloeding, een traumatische cyste en ataxie na een val onder mismanagement). We hebben al diverse operaties uit moeten laten voeren, paarden moeten laten onderzoeken en helaas ook al meerdere paarden door de verzekering over moeten laten nemen.

Dit jaar alleen al hebben we de DA weer diverse malen moeten laten komen of de paarden voor verder onderzoek naar een kliniek moeten brengen. Dan mogen jullie me vertellen wat we aan dit soort gevallen verkeerd deden Boos! :

Gebroken hoefbeen door een gekke bui (of gewoon op stal, ze ging na die gekke bui namelijk gewoon op 4 benen de stal in en kwam er een paar uur later op 3 weer uit), beschadigde ruggenwervel door vastliggen in de stal (en het paard had geen box van 2 bij 2), droes op het opfokbedrijf (er waren er 3 heel ziek van geworden en 1 daarvan was natuurlijk van ons Rolleyes , ze loopt hier momenteel nog voor bij de DA ), allergische reactie op een insect, kreupel en open wond na een trap in de wei van een ander paard.

Wat ik wil zeggen is dat er gewoon mensen zijn die domme pech hebben met hun paarden, daarnaast tikt een simpel onderzoek van de DA hier dus wel aan. Voorrijkosten alleen zijn al minimaal 30 euro (afhankelijk van het tijdstip). Voor dat geld heeft de DA dus alleen zijn auto nog maar op het erf geparkeerd. Het is zeer kwetsend als iemand (zoals Waratje hierboven) dan zegt, dat je iets toch echt zelf verkeerd doet. Gefeliciteerd dat je nog nooit te maken hebt gehad met pech, maar helaas kan niet iedereen dat zeggen .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:09

Ziolette schreef:
en dat heeft niets met stalmanagement te maken maar gewoon met domme pech (of vallen bijv. een hersenbloeding, een traumatische cyste en ataxie na een val onder mismanagement).

Kan, hoeft niet. Je kunt inderdaad pech hebben, maar je kunt ook heel veel voorkomen. Dat koliekgevalletje dat ik had, had ook voorkomen kunnen worden, dat was geen pech, maar gewoon een paard te vroeg op de wei zetten nadat het gevroren had. Bevroren gras kan gemakkelijk gaskoliek geven. Dat deed het dus deze keer ook. Achteraf gezien heel verklaarbaar en dus iets om in de toekomst veel beter op te letten. Vaak gaat het goed, maar deze keer dus niet, maar dat noem ik dus niet "pech"!!

Ziolette schreef:
Wat ik wil zeggen is dat er gewoon mensen zijn die domme pech hebben met hun paarden, daarnaast tikt een simpel onderzoek van de DA hier dus wel aan. Voorrijkosten alleen zijn al minimaal 30 euro (afhankelijk van het tijdstip). Voor dat geld heeft de DA dus alleen zijn auto nog maar op het erf geparkeerd. Het is zeer kwetsend als iemand (zoals Waratje hierboven) dan zegt, dat je iets toch echt zelf verkeerd doet. Gefeliciteerd dat je nog nooit te maken hebt gehad met pech, maar helaas kan niet iedereen dat zeggen .

Geluk en pech heb je zelf heel veel invloed op, maar als je dat niet wilt zien heb je vaak "pech". Dat je het kwetsend vind dat ik dat benoem, dat kan, maar dat is jouw gevoel, niet mijn intentie.
En in bepaalde delen van het land is het goed en gezond houden van paarden een stuk moeilijker dan hier op de Veluwe. Het heeft meer dan één reden dat ik hier woon en niet in het westen. Duivel

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:03

Ik had mijn paard net 2 maanden en toen brak hij zijn been bij het spelen in het land. Ik noem het pech, tuurlijk, het had voorkomen kunnen worden, maar een paard 24 uur per dag op stal is niet mijn idee van paard zijn, net zoals ik het belachelijk vind om elk paard apart te zetten op een stukje gras van 10 bij 10. en ja, dat is het risico dat je loopt, daar zijn het dieren/paarden voor. En ik heb liever een paard wat paard kan zijn en dan helaas misschien iets oploopt dan een paard wat opgesloten staat

Mijn eerste paard is overleden aan koliek, ik was erbij op het moment dat ie het kreeg, 3 kwartier later stonden we op de kliniek, 2 operaties en helaas heeft hij het niet overleefd, dat is domme pech, er was geen duidelijke oorzaak...
maar op zo'n moment ben je erg blij als je verzekering betaald, want dat weekendje kost je 5000 euro, en het had me meer gekost als ie het had overleefd en daar dan nog een maand met nazorg op de kliniek had moeten staan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:00

Been breken bij het spelen is over het algemeen pech, binnenhouden of in aparte landjes zetten is vragen om veel meer problemen dan het relatief kleine risico op gebroken benen bij het spelen. En ja, er zijn ook vormen van koliek die gewoon pech zijn, een gedraaide darm kun je niets aan doen, dat gebeurt of het gebeurt niet. Het enige wat je dan kunt doen is kiezen voor een operatie of laten gaan. Akelige keuze om te maken, want die operatie geeft ook geen enkele garantie op succes Verdrietig
Mijn voorbeeld was een koliek die vrij simpel te voorkomen was. Zo zijn er meer vormen van koliek die je wel kunt voorkomen, mits je natuurlijk zo verstandig bent geweest om een paard te kopen dat niet overgevoelig is Knipoog

Maar dit gaat ondertussen erg off topic.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:53

Ook ik heb goede ervaringen met Equine Risk. Die van mij is doodziek geweest van zijn castratie, hele nazorg heeft meer dan €1000,- gekost. Uiteindelijk heb ik de grootste rekening gedeclareerd in overleg met hun. Ik heb €836,- uitgekeerd gekregen. Mijn vorige paard was nog niet verzekerd en is overleden in de kliniek, als ik zo'n rekening zelf had moeten betalen had ik niet geweten hoe omdat mijn spaarpot toen behoorlijk leeg was.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:50

Ik heb mijn Polis kosten er zeker wel 5 x eruit.

Paard had in het hek gehangen met zijn voorbeen.
Dierenarts is langsgeweest na 3 weken liep hij niet goed dus op naar Utrecht.

Leuke rekening van bijna 1200 euro alles bij elkaar.

Ben blij dat hij verzekerd is. Hier koop ik wel iets anders voor:P

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:56

Als ik mijn paard zou verzekeren kom ik op ongeveer 500 euro per jaar uit (uitgebreide dekking) ik vind dat nogal wat. Ik heb mijn paard nu 2,5 jaar en hij heeft 2x bij de kliniek gestaan. 1x voor een bronchoscopie, inclusief verdoving en medicijnen kwam dit op ongeveer 200 euro. De tweede keer was na een geintje in de wei, denk ik gek lopen doen en daardoor op zijn ijzer voor gaan staan, die zat er scheef onder. Paard was stokkreupel. na een week was hij weer goed, maar bleef heel licht kreupel, voor het oog amper zichtbaar. Weer naar de kliniek, kreupelheidsonderzoek en rontgenfoto's van de rug, was rond de 130 euro kwijt, en daarna de kosten voor 1x fysio, daarna was paard gelukkig weer goed (fysio was 80 euro maar wordt zowieso niet vergoed door verzekering. Ik vind dat nog best meevallen en haal het er bij lange niet uit. Ik heb er wel over zitten denken voor het geval hij echt een hele dure operatie zou moeten ondergaan, maar die kans is klein. Wat ik nu wel doe, is iedere maand 50 euro opzij legen (die anders naar de verzekering zouden gaan) als hij dan wel eens iets ergs zou krijgen, heb ik een spaarpotje.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:13

Wij zijn bezig met het verzekeren van mn paard bij Equine Risk. Hij is net (3weken geleden) gekeurd+ röntgenfoto's en nu hebben ze de rontgenfoto's afgekeurd >.<
MAargoed, de dierenarts waarbij we gekeurd hebben neemt contact met ze op en verder gaat alles gewoon goed. Ze reageren snel enzo, je hoeft niet erg lang te wachten. (wij toevallig wel iets langer ivm met alle feestdagen)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:47

Goede ervaring mee.
Had mijn paard verzekerd (basis/standaard) en binnen het half jaar heb ik hem moeten inslapen door koliek. Dus was erg blij dat ik mijn verzekerde bedrag terug kreeg. Dus kon er ook weer een ander paard komen, wat anders dus niet gekunt had. Geld had ik binnen een week op mijn rekening staan!

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:27

@ barbara 28: Ik vind dat van jou wel een hele goede oplossing. :) wilde ik even zeggen!
Je bent het geld in eerste instantie dus net kwijt aan de verzekering.

Moeilijk dat verzekeren, ik moet ook gaan kiezen voor mijn eerste eigen paard. Voor niet-verzekeren is iets te zeggen, maar het risico dat ik aan de grond raak door een zeer hoge rekening wil ik ook niet.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:18

Wie bepaalt eigenlijk de verzekerde waarde? Zij of kies je dat zelf?
En wat met paarden waar hier en daar al kosten aan zijn, krijg je die überhaupt nog wel verzekerd?

@Waratje: 16 jaar en dan 1 keer een koliek en dat was het?
Stik jaloers ben ik op jou. Wat is je geheim?

Mijn paard is niet verzekerd. Maar ik had het beter wel gedaan. In de 5 jaar dat ik haar heb, heeft ze 4 keer in een kliniek moeten wezen, 1 keer geopereerd en verder voor onderzoeken. (Maar RX-foto's en echo's dat tikt ook lekker aan hoor.)
Vorige maand heeft ze weer een week in een kliniek gestaan. Ze moest normaal maar 2 dagen blijven. (echo en leverbiopsie) Maar ze is blijkbaar dikke vriendjes met Murphy. :+ Complicaties en hup, betaal maar baasje... |(
Ondertussen wordt er elke maand ook nog eens bloed genomen, deze week weer een osteopaat erbij,... Yep, ik weet wel waarom ik ga werken.
Moest ze verzekerd zijn, ik had de premie er voor de volgende 20 jaar al uit. :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:40

Luckystory schreef:
@Waratje: 16 jaar en dan 1 keer een koliek en dat was het?
Stik jaloers ben ik op jou. Wat is je geheim?

Goed peerd gekocht en er nuchter mee omgaan? :+
Mijn grootste geluk was dat ik haar tegenkwam toen ik een paard zocht, in meer dan één opzicht.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:55

Ik heb héle goede ervaringen met Equine Risk. Paard is allround verzekerd en heb mijn jaarlijkse premie er dit jaar al 2,5 keer uit :o
Snelle vergoeding en goede service. :j

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:16

Ik had hele goede ervaringen! Had mijn premie er dubbel en dwars uit. Meerdere foto's bij verschillende klinieken, ct scan enz. Ik had binnen 2 weken mijn geld terug.
Nu werkt er een mevrouw en deze doet erg moeilijk met een aantal rekeningen die vergoed moeten worden.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:53

Waratje schreef:
Wat spook jij allemaal uit met je paard? Ik heb in bijna 16 jaar maar 1x de DA 's avonds laten komen voor een koliekje en dat kost echt geen honderden euro's, erger nog het haalde zelfs nog lang geen 100 euro. Dus hoe jij ieder jaar weer je premie eruit haalt is mij een raadsel :o
Ik zie eigenlijk alleen een DA voor het jaarlijkse enten en wanneer ze niet in functie zijn.

Nou, helaas heb je het niet altijd voor het zeggen ;) Mijn paard is bv. al koliekgevoelig, iedere overgang van ander hooi/kuil doet al iets, evenals als een periode minder weidegang of veel regen (ivm eiwit) Soms gaat dit hele periodes goed, soms heb je pech en heeft ze 3x per maand koliek. Laatst is mijn va ook weer geweest ivm koliekje, 250 euro per keer!

Verder heeft ze nog andere vervelende blessures gehad in het verleden, peesblessure en rugblessure oa. Beide gevallen hebben me ruim 1000 euro gekost. Zo haal je je premie er dus gemakkelijk uit ja.... Niet iets om blij mee te zijn maar desondanks wel heel blij met mijn keuze om haar destijds te verzekeren.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:30

Ik heb mijn paard sinds ik hem heb (1999) bij Equine Risk (voorheen Interpolis) verzekerd en mijn veulen vanaf zijn 4 maanden ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die jaren netjes premie heb betaald, maar nog nooit iets heb hoeven opgeven, dus ik ben een goede klant! ;)

Alle keren dat ik heb gebeld met vragen of voor verhoging van het te verzekeren bedrag werd ik altijd netjes en snel geholpen.
Moet er wel bij vermelden dat ik niet de meest uitgebreide verzekering heb, dus ben niet verzekerd voor dierenartskosten.
En soms vraag ik me idd. af of ik mijn paarden nu wel of niet moet verzekeren... voor mijn veulen die de komende 3 jaar in de opfok staat denk ik wel dat het nuttig is, die loopt natuurlijk (denk ik) meer risico op blessures etc. dan mijn inmiddels 13 jarige paard... Tsja.. :o

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 04:41

En het in de verzekering krijgen... zie hierboven ook wat staan dat ze niet akkoord gingen met het keuringsrapport.. hoe kan dit? als een DA hem goedkeurd en geen problemen verwacht?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 06:51

xkusssx schreef:
En het in de verzekering krijgen... zie hierboven ook wat staan dat ze niet akkoord gingen met het keuringsrapport.. hoe kan dit? als een DA hem goedkeurd en geen problemen verwacht?

Dan zal er toch iets meer aan de hand zijn (veel claims in het verleden).