Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Utixo schreef:Ik weet wat mijn remweg is, ik heb mijn E lessen gehad en ik ken mijn combinatie. Daarbij zit ik hoger dan de meeste auto's en kijk ik over het merendeel heen.
Bij voorzichtig rijden is het niet gevaarlijker dan in een file staan waar auto's voor je combinatie worden geflikkerd.
Babel schreef:Zoals ik al eerder zei heb ik geen rijbewijs. 60 km leek me wel een aardige snelheid maar kan zomaar zijn dat ik ernaast zit. Ik zou het i.i.g. op een veilige snelheid houden, zo beter dan?
Utixo schreef:Ik weet wat mijn remweg is, ik heb mijn E lessen gehad en ik ken mijn combinatie. Daarbij zit ik hoger dan de meeste auto's en kijk ik over het merendeel heen.
Bij voorzichtig rijden is het niet gevaarlijker dan in een file staan waar auto's voor je combinatie worden geflikkerd.
Nikki_L schreef:Ik zou het ook gewoon doen, als het een levensbedreigende situatie is. Die boete komt later wel, en dan kan je eventueel altijd nog in beroep gaan als je dat wilt.
En zoals al eerder gezegt is, ff bellen naar de KLPD.
crossmonster schreef:Als ik dat zou zien zou ik ook echt agressief wordenToen heb ik veel boze gezichten en vuisten en middelvingers gezien, omdat ik via de vluchtstrook de file voor ekkersrijt voorbij reed
.
) maar dat is je paard wel waard neem ik aan. sassefras schreef:ik heb ooit mijn veulen met spoed richting utrecht moeten brengen, dit was op vrijdagmiddag rond 4 uur. vanaf neerijnen richting utrecht is een drama ( knooppunt everdingen ) onze veerarts heeft de klpd gebeld en die hebben mij keurig opgewacht bij beesd. vanaf daar volpatrol over de vluchtstrook naar de uithof, waar veulie met spoed geopereerd is. wel kwamen ze ff mee naar binnen om de verwondingen te bekijken.
ik heb ze getrakteerd op een dikke taart daarna![]()
zelf op de vluchtstrook gaan rijden is levensgevaarlijk, als het echt spoed is bel je de klpd lijkt mij, tuurlijk is je paard belangrijk maar je mede weggebruikers wel meer vind ik
MarijeR schreef:Ik weet niet of het nog steeds zo is maar een jaar of 15 terug kregen wij van een kliniek de tip om in geval van echte spoed de KLPD te bellen en te wachten op een politiemotor en dan onder begeleiding over de vluchtstrook langs de file te gaan...
Utixo schreef:Dit vraag ik me nou al een tijdje af. Het gebeurd wel eens dat ik een paard met koliek naar Utrecht moet brengen. De laatste keer kwam ik aardig in de file terecht. Nu had dit paard gelukkig niet zo'n levensbedreigende koliek dat iedere minuut telde, maar laten we in dit geval uitgaan van een paard die wel levensbedreigend staat. Wat doen jullie dan? En politie @ bokt, hoe zouden jullie reageren? Waar trekken jullie de grens?
Ik zou namelijk gewoon de vluchtstrook pakken, de boete kan me op dat moment erg weinig schelen. Heeft iemand dit al eens gedaan, of is er iemand zelfs al eens aangehouden hiervoor?
Ik ben benieuwd!
Huertecilla schreef:Ehm.. het gaat hier niet expliciet over of het toegestaan is of niet. Ik mag hopen dat mensen met een rijbewijs weten dat je niet over de vluchtstrook mag rijden. Het gaat hier over wat men zou DOEN. Gelukkig is het niet aan jou om daarover te zeggen dat iets het enige correcte antwoord is (of niet).Dat is het enige correcte antwoord.
Huertecilla schreef:Bedoel je toevallig iemand die niet uit z'n doppen kijkt? Ook bij pech moet je eerst kijken voor je je auto naar rechts toe smijt.nietsvermoedende verkeersdeelnemer