ik zou haar er inderdaad gewoon op aanspreken,het gaat tenkoste van jou weien en stal dus je hebt er alle recht op!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

barbara28 schreef:joyce B schreef:Tja, en ik vind dat je dus wel eisen kunt stellen. Het is namelijk jouw erf en zij is te gast.
Zo'n paard staat bij jou op stal en als een dier niet naar behoren verzorgd wordt door de staleigenaar, dan wordt de staleigenaar er op aangesproken en ik vind ook dat als een paard niet naar behoren of afspraak wordt verzorgd door de eigenaar dat je als staleigenaar daar ook je grenzen in mag trekken.
Ik heb ook paarden van anderen hier staan. De eigenaren helpen ook mee met de gezamenlijke verzorging aan hand van een rooster. Rijden of longeren kun je niet afdwingen, maar ik zeg het wel als een paard erg vervelend wordt door gebrek aan beweging door de eigenaar. Daar hebben ik, en de andere paarden, namelijk wel last van. Er wordt meer geouwehoerd, gestoeid en aan dekens getrokken, het land wordt omgeploegd omdat de overdaad aan energie er niet uitgereden wordt en paarden worden drukker bij het naar de wei brengen.
Blijft wel moeilijk hoor, maar als de afspraak is dat de eigenaar zelf verantwoordelijk is voor de verzorging van zijn paard (en dan heb ik het niet eens over voeren of binnen en buiten zetten en uitmesten, want dat komt al in het geding als ze niet dagelijks komen) dan mag je best verplichten dat iemand zelf zijn paard controleert, verzorgt en beweging geeft. En als dat niet naar behoren gebeurd, dan zou ik na enige ergernis en verzoeken zo iemand uiteindelijk (als het niet verbeterd) toch vragen (met opzegtermijn van maand) een andere stal te zoeken...
Heb dit op mijn vorige pensionstal zo regelmatig gezien dat paarden in smerige stallen stonden en er gewoon niet uitkwamen als de eigenaar niet kwam en de stalhouder het niet deed... Ik vind dat geen reclame voor je stal en zielig voor zo'n dier. Zo wil ik dat thuis gewoon niet hebben.
Dan ben ik blij dat ik niet bij jou op stal staIk zou daar echt niet tegen kunnen die bemoeienis, in de paardenwereld bemoeit men zich al overal zoveel mee. Zou het super irritant vinden als stalhouders of stalgenoten zich zouden bemoeien met hoe ik de verzorging van mijn paard doe.
) dus wil ik er ook niet veel extra werk van hebben. Vandaar de gezamenlijke verzorging. Als we er meer last dan plezier van hebben, dan houden we het aanbieden van de ruimte gewoon voor gezien...
catalyst1 schreef:Maar door het gebrek aan aandacht rent hij de hele tijd door de wei waardoor die nu 1 blubzooi is. Dit omdat het paard dit niet doet als hij voldoende aandacht krijgt/bereden wordt
)