Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cissy schreef:LJDKZI, wat wil je hiermee zeggen? Alleen quoten heeft niet zoveel zin.....
onley schreef:even flink op de rem om te laten weten dat hij zijn benen op de grond moet houden
superwoman schreef:een x gas geven, zodat ze der benen op de grond moet houden. Hebben ze snel door!
criollolover schreef:sflj,ik ben het met je eens, maar wel pas nadat ik het wel uitgeprobeerd heb.....je doet wat als je paard zo vervelend is op de trailer....maar bij die van mij heeft het niks geholpen. pas een stabiele trailer was de oplossing
Lady_Daniels schreef:Even over reacties als "even hard remmen dan stopt ze wel" e.d
Dat soort reacties neem ik ook totaal niet serieus. Dit soort mensen weten echt niet waar ze mee bezig zijn.
Ik probeer op de meest veilige manier erachter te komen wat het probleem van mijn paard is. Ik kijk hierbij naar de trailer en naar het paard. Ik ga geen paard onnodige trauma's toe brengen.
) Wij hebben toen besloten om even op de rem te trappen, want daarvoor toen we nog niet op de snelweg zaten en dus geregeld moesten stoppen en door bochten gingen, was hij wel rustig.(toen moest hij op letten) Het heeft ook prima geholpen. We hebben hem daarna ook steeds beter/sneller op de trailer gekregen en op het laatst geregeld in 1 x, dus geen trauma. cissy schreef:kluisteren doe je alleen maar in het hele uiterste noodgeval en dan nog hoor je eerst uit te zoeken waaróm een paard zo doet in de trailer!
het is nl levensgevaarlijk om te kluisteren in de trailer, ze kunnen dan niet meer opzij stappen om hun evenwicht te houden dus gaan zeker op hun muil als er een keer iets gebeurt waardoor ze snel moeten kunnen reageren. In mijn ogen NOT DONE om te kluisteren! eerst professionele hulp inschakelen en dan nog....
Lielle schreef:IMO ben je dan bezig met symptoombestrijding en op een oneerlijke manier.