Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Dus het gaat er eigenlijk niet om wat er in de trailer staat maar wat er op het plaatje staat en wat de auto mag trekken 
) en ik wil graag 1,5-paardstrailer. Maar ja als je een keer naar het bos wil met meerdere.....Dus ben er nog niet helemaal uit

*zeurpietmodus af* 
Noppert schreef:Javelin schreef:Ga deze topic even volgen. Gaan volgend jaar ook voor een nieuwe trailer kijken
Misschien een beetje offtopic:
Weegt een 2-paardstrailer met 1 paard erin 2000 kg?
Wij gaan met een auto de weg op die 1800 kg trekken. Vervoeren 1 paard met een 2-paardstrailer en zijn nog nooit aangehouden![]()
Zijn wij dan strafbaar?
Dat hangt er vanaf wat er op het zilverkleurige plaatje staat dat voorop de dissel zit (bouwjaar/type en max. gewicht) Staat er 1800 kg op heb je geen probleem, staat er 2000 kg dan mag je de trailer officieel niet trekken met die auto.
Overigens zijn wij de afgelopen 25 jaar ook nog nooit aangehouden............
Tieneke schreef:Weet er iemand of er ook Weijermodellen zijn die ik voor die prijs kan kopen? Dus voor 1.5paards... Want hoe meer ik lees, hoe vaker ik die naam tegenkom.
Iemand zei iets over de hoogte: ik heb niet zo'n groot paard, het is een arabiertje, dus veel plek in de hoogte en breedte neemt die niet in
Een tweepaards wil ik niet, echt een 1.5.
Noppert schreef:Overigens mag je met een B-rijbewijs alleen 1-assige aanhangers tot een gewicht van 750 kg trekken, dus iedereen die met een B-rijbewijs en een trailer de weg opgaat is eigenlijk strafbaar
Citaat:Prima, als je even aangeeft welke van mijn posten dan zogenaamd onzin zijn, dan zal ik het je even haarfijn uit de doeken doen (en daar heb ik geen hulp van anderen voor nodig!)
Citaat:Dat is dus niet waar, het maakt niet uit of je 1, 2 of geen paard in een 2-paards trailer hebt staan, een auto van 1400 kg mag zo'n trailer dus niet trekken als de bestuurder E heeft mag het mits je niet zwaarder laadt dan 1399 kg, of het slim is is een tweede, maar het mág wel Op de trekhaak zit een plaatje waarop staat wat het maximaal gewicht is dat getrokken kan worden. onzin, dit is van toepassing op de MTM van de trailer en niet van de trekauto
Even als voorbeeld: wij kochten een 2-paards Weijer trailer en reden een Opel Zafira (1200 kg trekkracht). Deze mocht dat dus niet trekken (ook niet leeg!) wederom, dat mag best leeg, mits de bestuurder E rijbewijs heeft, en de Safira zn kogeldruk klopt, zie FAQ en omdat veiligheid voor alles gaat hebben we een oude Nissan Patrol gekocht die 3600 kg mag trekken.
Stel je voor dat je aangehouden wordt met een 2-paards trailer, met 1 paard erin en een auto ervoor die eigenlijk een 2-paards niet mag trekken. Oom agent moet dan eerst een weegschaal regelen waar de trailer op moet om te wegen of je trailer niet aan het maximale gewicht komt. als de auto het technisch aankan en de bestuurder BE heeft maakt dit geen bal uit en mag oom agent je geen bon uitschrijven
Citaat:Dat hangt er vanaf wat er op het zilverkleurige plaatje staat dat voorop de dissel zit (bouwjaar/type en max. gewicht) Staat er 1800 kg op heb je geen probleem, staat er 2000 kg dan mag je de trailer officieel niet trekken met die auto.je bent in ieder geval wel consequent fout
Citaat:Overigens mag je met een B-rijbewijs alleen 1-assige aanhangers tot een gewicht van 750 kg trekken, dus iedereen die met een B-rijbewijs en een trailer de weg opgaat is eigenlijk strafbaarweer niet waar, met B mag je best een zwaardere aanhanger trekken, lees de FAQ en vergeet de kogeldruk niet....
Tieneke schreef:Weet er iemand of er ook Weijermodellen zijn die ik voor die prijs kan kopen?
Alleen zit ik nu toch in de knoop met het gewicht

[/quote]
Noppert schreef:Dat zeg ik toch ook: de schrijfster geeft aan dat haar auto 1800 kg trekken, staat er op het plaatje 1800 kg is er niets aan de hand, staat er op het plaatje 2000 kg dan zou het niet mogen. Dus we zeggen alle twee hetzelfde, dus ik zie het probleem niet
We hebben allebei gelijk!

Javelin schreef:Ik mag dus wel met een 2-paardstrailer waar 1 paard in staat wel achter een auto hangen die 1800 kg mag trekken?
Maar dan kunnen we misschien nu terug verder ontopic ipv over de regels in NL te praten...?