voorlader oplossing voor trailerprobleem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

Re: voorlader oplossing voor trailerprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:44

bedankt voor voorlopige reakties, ik begrijp dus dat t zeer waarschijnlijk een oplossing is.Tot nu toe alleen maar positieve reakties..mijn keus is gemaakt! Pling

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:33

Gelukkig!

Laat je weten wat voor trailer het is geworden? Ik vond het destijds nog een hele klus om een trailer met voorlader te vinden die betaalbaar was èn licht genoeg om het met mijn auto en b-rijbewijs te kunnen trekken. Ben er uiteindelijk naar de andere kant van het land voor gereden. (Trailer is overigens nu te koop, maar is een ponytrailer, dus waarschijnlijk te klein voor jou Clown )

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:46

Jennyxx schreef:
Gelukkig!

Laat je weten wat voor trailer het is geworden? Ik vond het destijds nog een hele klus om een trailer met voorlader te vinden die betaalbaar was èn licht genoeg om het met mijn auto en b-rijbewijs te kunnen trekken. Ben er uiteindelijk naar de andere kant van het land voor gereden. (Trailer is overigens nu te koop, maar is een ponytrailer, dus waarschijnlijk te klein voor jou Clown )

Je had de trailer ook kunnen laten terugkeuren natuurlijk, mits je dan vanwege het eigengewicht niet in de problemen komt met je overgebleven laadvermogen.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:46

Mijn tip: Eerst huren, proberen en beslissen Knipoog. Ook ik kan niet zien hoeveel geldboompjes je in de tuin hebt staan Knipoog maar dat lijkt mij de beste oplossing! Mijn vriend kent een aantal bedrijven die trailers verkoopt dus zal eens informeren.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:52

ikke schreef:
Waarom is dat "natuurlijk een oplossing"? Ken jij het paard dan?
De enige manier om erachter te komen is uitproberen. Leen of huur een trailer met voorlader en kijk wat er gebeurt.
Daarnaast is het natuurlijk altijd verstandig om te proberen achter de werkelijke oorzaak te komen en die aan te pakken. Het is echter niet altijd mogelijk en dan moet je soms genoegen nemen met "symptoombestrijding"

Ik zeg ook dit is de oplossing. Heb zo'n trailer diverse malen meegemaakt bij paarden die niet achteruit "durven" te lopen.

Soms geeft het oplossen zoveel stress waar je niets aan hebt soms willen paarden niet en is een andere oplossing accepteren beter. Als je de mogelijkheden hebt om zo'n trailer te kopen zou ik het doen.

Waarom moet alles opgelost worden waarom het niet accepteren het even laten de doorloop trailer gebruiken en misschien over een hele tijd weer eens achteruit proberem.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:56

Mijn paard loopt overal in achteruit behalve in een trailer, heb het laatst weer geprobeerd en hij wilde echt niet. Om stress te voorkomen heb ik toen de voorlader maar opengedaan en er was niets aan de hand.

Let er wel op dat een ifor williams te zwaar is om met b rijbewijs te rijden. Heb deze laatst ook moeten huren ivm spoedgeval met mijn eigen paard. Helaas moest ik ook gelijk een chauffeur en zware auto regelen anders kreeg ik de trailer niet mee van het verhuurbedrijf.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:54

Ben het toch met meeste van jullie eens!Waarschijnlijk heeft mijn paardje toch iets opgelopen toen hij uit Uruguy kwam,k wil t waarschijnlijk niet eens weten...Als hij misschien na verloop van tijd vertrouwen krijgt in t trailerladen door er aan de voorkant uit te kunnen is voor mij t trailerladen opgelost.Heb overigens echt de nodige paardenfluisteraars en parelli fanaten over de vloer voor gehad dus daar ligt t niet aan.En als ik t zo makkelijker voor m kan maken waarom niet dan.Idd is t wel zo grauwman dat zo n ifor niet voor b rijbewijzen is..dus ik moet nog even verder zoeken naar lichtere trailer.Heb verder geen haast mijn oude trailertje van 25 jaar is nog prima tis alleen lastig dat ik toch wel gauw 2 extra mensen nodig heb om te laden..
Ik ga liever alleen op pad (soms)maargoed dat moet goed gaan komen.Iedereen bedankt voor t meedenken in ieder geval!!