proeftijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskadegr

Re: proeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:05

Ik zou mijn pony nooit op proeftijd doen zegmaar. Je weet nooit wat er mee gebeurd...En dan kom je je pony terug met weetikveelwat voor mankementen...

nee voor mij zou het niks zijn!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:45

Ik doe het niet bij mijn pony.
Je weet maar nooit;
Mensen willen hem op proef, na een paar weken krijg je een kreupel/bang/ziek/whatever paard terug waar niks mee te beginnen valt.

Mijn antwoord is dan; je mag zo vaak komen rijden en kijken als je wilt, elke dag als je dat graag zou willen maar op proef krijg je hem niet.

Ik ben van mening dat de klik tussen mens en paard er vanaf de eerste ontmoeting al is, dat merk je gelijk aan de manier waarop het tussen jou en het paard gaat. Daar heb je echt geen week voor nodig lijkt me.

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:51

ik geef een paard altijd mee voor proefperiode dwz wel betalen vooraf!!! 2 weken geld terug garantie geven , of paard moet in de verzekering opgenomen van de toekomstige koper , neem aan dat hij toch wel gekeurd moet met die gegevens kunnen ze hem verzekeren dan kun je hem gerust meegeven , tuurlijk moet je wel gaan kijken waar hij heen gaat !!! anders pony weg geen geld

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:50

__Nathalie__ schreef:
Wel zou ik in het geval dat ze een aantal keer komen rijden er na een paar keer niet te veel boven op gaan staan maar ze zelf hun gang laten gaan en het gewoon in de gate houden.
Zodat ze zich wel een beetje op hun gemak voelen en zelf kunnen kijken hoe het paard is op stal etc.
En ook daar goede afspraken over maken.

Dit lijkt mij ook het beste, als er wat gebeurd tijden de proeftijd is er weer zo'n gedoe van wie er nou aansprakelijk is. Als je het toch persee wilt doen, doe het dan goed onder een contract en laat het contract ook nakijken door iemand die er verstand van heeft! Ja