Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

... Zadelmak maken kan ik normaalgesproken goed af zonder hulp van derde het is immers mijn beroep, alleen hebben ze op mijn werk iets betere faciliteiten, helaas is mijn werk weer te verweg om op en neer te gaan met de trailer, en hebben ze ook geen stal vrij
Zou zo verder ook niets weten. 
LGarabians schreef:Waar zit jij dan eigenlijk dat je man het heeft kunnen zien gebeuren? Niet bij ons in de straat zelf toch?
LGarabians schreef:Over plastic aan het zadel, wij maken al onze paarden op deze manier zadelmak. Dit is alvast gewenning aan beweging langs zijn flanken / buik / rug. Tot nu toe is dit altijd gewoon goed gegaan..
In een van mijn eerdere post heb ik echter ook gezegt dat ik absoluut niet verwacht had dat hij zo zou flippen, zeker omdat het de dag er voor wel goed was gegaan.
Heb er in iedergeval wel van geleerd en ben al druk op zoek naar een binnenbak / goed afgesloten ruimte om met dit paard aan de gang te gaan. En zal dit risico absoluut nooit meer nemen.
LGarabians schreef:Zadelmak maken kan ik normaalgesproken goed af zonder hulp van derde het is immers mijn beroep, alleen hebben ze op mijn werk iets betere faciliteiten, helaas is mijn werk weer te verweg om op en neer te gaan met de trailer, en hebben ze ook geen stal vrij
LGarabians schreef:Hey iedereen,
Ik heb vandaag mijn verzekering gesproken, Vrouwtje aan de telefoon vond het een apart verhaal (zo hoort ze ze niet iedere dag) zo apart zelfs dat eerst een collega geraadpleegd moest worden om te bepalen of ik aansprakelijk gesteld kon word. Volgens mijn verzekering kan ik hiervoor aansprakelijkgesteld worden, maar dekt mijn verzekering alles...
.
. LGarabians schreef:Buiten dat ook in een binnenbak kan het zeer zeker fout gaan, wij hebben een paard gehad dat zo in paniek raakte dat hij door de spiegel sprong. Of een paard wat gewoon de hele deur ontwrichte en toen buiten stond, en dan kan je ook achter je paard gaan rennen.
scoxxx schreef:Onze hond ontsnapte, holde naar buiten in volle galop en kwam in vreemde botsing met een auto aldaar.
Hond stond te kwispelen van plezier (geen enkele verwonding opgelopen), dure auto echter wel een enorme deuk.
WA heeft dit toen gewoon vergoedt.
Ik dacht dat je als diereneigenaar te alle tijden verantwoordelijk bent voor de schade die jouw dier aan een ander toebrengt.
Echter, een gevallen koe is wat minder "bewijsbaar" dan een deuk in een auto natuurlijk.
.
. LDRD schreef:Dit is wel een heel direkt causaal verband tussen oorzaak en schade.
Maar ik merk dat mijn 'uitleg' wellicht meer vragen oproep dan het beantwoord.
Roxx schreef:Okay, afschuiven is niet het goede woord, sorry daarvoor. Ik bedoelde te zeggen dat veel mensen TS niet aansprakelijk lijken te vinden omdat de vermeende veroorzaker een paard is. Als het vermeende slachtoffer een paard was geweest en de vermeende veroorzaker een koe waren de reacties volgens mij anders geweest. Bokt is in mijn optiek in dergelijk zaken veelal pro-paard. Ik hoop dat ik me hiermee voorzichtig genoeg heb uitgedrukt.

LGarabians schreef:vriend en alle paarden zijn ongedeerd...
Verder waren we bezig in een prikkel arme omgeving, verder was het wel afgsloten, alleen vrij ruim en sprong hij door dubbele draden heen. Imo had het geen probleem moeten zijn en zoals ik eerder al aangaf de dagen er voor ging het prima.
Buiten dat ook in een binnenbak kan het zeer zeker fout gaan, wij hebben een paard gehad dat zo in paniek raakte dat hij door de spiegel sprong. Of een paard wat gewoon de hele deur ontwrichte en toen buiten stond, en dan kan je ook achter je paard gaan rennen.
suleilitha schreef:In dit geval is de eigenaar van het paard aansprakelijk, de koe is omgekomen door toedoen van het paard.