Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Welshcobfan schreef:Dan vind ik inderdaad 50 euro vrij veel voor het kleine weiland die je moet delen met nog 3 anderen, terwijl de omheining slecht is.
Ze maken nog genoeg winst zelfs als ze nieuwe omheining plaatsen! Want groot is het niet eens wat ze moeten omheining. Je bent echt niet onredelijk hoor!
Vooral omdat je al aan hebt gegeven dat jullie zelf al tot 3 keer toe stroom erom hebben gezet zonder effect en een nieuwe plek vind je gewoonweg niet snel.
Babeth schreef:De adviezen die jullie allemaal geven begrijp ik best.
Maar dat hebben we serieus allemaal al gedaan. We hebben met z'n alleen allang om de tafel gezeten, we hebben al weet ik niet hoevaak aangeboden om zelf een omheining te zetten op hun kosten. Ik heb zelfs tot 3x toe met de rest een stroom omheining gezet, maar dat houd ze blijkbaar ook niet lang tegen.
50 euro in de maand vind ik een prima bedrag voor de staat waarin ze staan. Ze staan in een weiland ter grootte van een dressuurbak. Ze hebben daarnaast nog een stuk land van ongeveer diezelfde grootte. Ze staan er met zijn 4en op. Ieder betaald 50 euro per paard. Dan zijn het voor hun de kosten niet om die heining te maken. Het gaat puur om wat planken en palen en daar een stroomdraad langs. Maar ík vind dat dat niet mijn verantwoordelijkheid is of kosten zijn. Ik vind het prima om zelf een heining te plaatsen, maar NIET op mijn kosten. Daar ging het mij om in dit topic, niet om hoe of wat ik zou moeten doen. Het ging me erom of ik nou zo onredelijk was.
, vaak zijn omeheiningen na 5jaar afgeschreven...... garny95 schreef:weet je, als er straks wat gebeurd met of door jouw paard dan kan je jezelf alleen maar voor de kop slaan dat je niets hebt gedaan en de verantwoording bij hun neerleggen haalt dan niets uit.
KiWiKo schreef:een goede omheining om zo een postzegel kost al snel 1000 euro...... en als je dat terug moet verdienen op die 200 die dat stuk land oplevert dan hoef je geen wizzkid te zijn om te weten dat het financieel wat gecompliceerd ligt, vaak zijn omeheiningen na 5jaar afgeschreven......

je kan het zelf zo duur maken als je zelf wil!
dan goed lint, minstens 5 cm, linthouders....... en een goede betrouwbare accu.
Welshcobfan schreef:Ik koop palen voor 2,10 per stuk: goede, stevige palen die lang mee gaan.
10 cm goed lint voor een tientje (!) en mijn stroomapparaat was inderdaad het duurste: 115 euro (incl batterij).
Dus je kan het zo duur maken als je zelf wil