Ben ik nou zo onredelijk? (Stalling probleem.)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Ben ik nou zo onredelijk? (Stalling probleem.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:15

tja............. 50 euries in de maand is ook niet echt heel veel geld ........... kan het me wel voorstellen dat ze dan geen omheining gaan plaatsen, eer je dat hebt "terugverdiend"

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:20

Nee, maar zeg dat er 5 andere paarden bij staan, dan hebben ze een omheining er zo uit. Want zo duur is het niet om wat houten palen te kopen en daar lint voor te spannen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:21

Ik had het allang zelf gedaan zeker als de paarden er steeds van door gaan, om nou op hun te wachten.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:35

De adviezen die jullie allemaal geven begrijp ik best.
Maar dat hebben we serieus allemaal al gedaan. We hebben met z'n alleen allang om de tafel gezeten, we hebben al weet ik niet hoevaak aangeboden om zelf een omheining te zetten op hun kosten. Ik heb zelfs tot 3x toe met de rest een stroom omheining gezet, maar dat houd ze blijkbaar ook niet lang tegen.

50 euro in de maand vind ik een prima bedrag voor de staat waarin ze staan. Ze staan in een weiland ter grootte van een dressuurbak. Ze hebben daarnaast nog een stuk land van ongeveer diezelfde grootte. Ze staan er met zijn 4en op. Ieder betaald 50 euro per paard. Dan zijn het voor hun de kosten niet om die heining te maken. Het gaat puur om wat planken en palen en daar een stroomdraad langs. Maar ík vind dat dat niet mijn verantwoordelijkheid is of kosten zijn. Ik vind het prima om zelf een heining te plaatsen, maar NIET op mijn kosten. Daar ging het mij om in dit topic, niet om hoe of wat ik zou moeten doen. Het ging me erom of ik nou zo onredelijk was.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:35

50 euro is een koopje per maand en als je paard straks op straat loopt kan je maar een schuldige aanwijzen en dat ben je zelf, tenslotte ben je al een paar x aan de deur geweest en wat je ook doet ze doen niets, dus kom zelf in actie. Of ga ergens anders staan met je paard of doe wat aan de omheining en wat dat betreft met het stroom, laat je goed voorlichten, je paard blijft er heus wel achter mits het goed werkt.
Sterkte en maak het wel zo dat als ze je van het lan sturen dat je wel je gemaakte kosten mee kan nemen Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:37

ik vind je niet onredelijk hoor, alleen moet je een keuze maken, je stoot daar je neus wat je ook probeert, dat schiet toch niet op.
Weet je hoe het komt dat er niets gebeurd ? Zijn er problemen of hebben ze geen tijd ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:38

Dan vind ik inderdaad 50 euro vrij veel voor het kleine weiland die je moet delen met nog 3 anderen, terwijl de omheining slecht is.
Ze maken nog genoeg winst zelfs als ze nieuwe omheining plaatsen! Want groot is het niet eens wat ze moeten omheining. Je bent echt niet onredelijk hoor! Lachen

Vooral omdat je al aan hebt gegeven dat jullie zelf al tot 3 keer toe stroom erom hebben gezet zonder effect en een nieuwe plek vind je gewoonweg niet snel.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:39

En zijn geen problemen voor zover ik weet en tijd, ze huren er iemand voor in.
Keuze maken doe ik al genoeg, heb al overal advertenties staan voor een andere stalling (ook hier op bokt) zodat ik altijd een back up heb. Alleen blijf ik liever daar, maar ik weiger om extra kosten te maken terwijl het hun verantwoordelijkheid is. Zo zijn de afspraken ook die daar lopen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:40

Welshcobfan schreef:
Dan vind ik inderdaad 50 euro vrij veel voor het kleine weiland die je moet delen met nog 3 anderen, terwijl de omheining slecht is.
Ze maken nog genoeg winst zelfs als ze nieuwe omheining plaatsen! Want groot is het niet eens wat ze moeten omheining. Je bent echt niet onredelijk hoor! Lachen

Vooral omdat je al aan hebt gegeven dat jullie zelf al tot 3 keer toe stroom erom hebben gezet zonder effect en een nieuwe plek vind je gewoonweg niet snel.

Precies, dat vind ik dus ook.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:41

weet je, als er straks wat gebeurd met of door jouw paard dan kan je jezelf alleen maar voor de kop slaan dat je niets hebt gedaan en de verantwoording bij hun neerleggen haalt dan niets uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:43

Zo heb ik last van natuurmonumenten: palen zijn behoorlijk verrot en een aantal zijn al doorgebroken. Maar ik ben het nu ook zat om er zelf geld in te steken omdat hun dat moeten doen!
Dus ik laat het er nu ook bij hangen, zodat het bewust lelijk word in de hoop dat ze er eindelijk wat aan doen.
Of ik druk er een paal helemaal naar voren erin, zodat het niet meer een mooie strakke lijn is van palen Knipoog
Doe er wel stroomdraad voor zodat de paarden er niet in de buurt van kunnen komen (ze hebben namelijk de boel destijds omheind met prikkeldraad)
en nee ik ga ook absoluut niet weg!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:43

Jeetje 4 paarden in een grote dressuurbak???
Neem aan dat daar geen grassprietje meer opstaat dan.
Nee dan zou ik snel toch wat anders gaan zoeken voor je paard!
Veel te klein voor 4 paarden. Hier lopen er 2 op een halve hectare! Maar dat terzijde.
Nee ik vind niet dat je onredelijk bent! zolang je nog niks anders hebt.
Dan moeten de eigenaren gewoon een omheining neer zetten, zo groot is het niet en kost dan ook niet zoveel voor hun!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:44

Babeth schreef:
De adviezen die jullie allemaal geven begrijp ik best.
Maar dat hebben we serieus allemaal al gedaan. We hebben met z'n alleen allang om de tafel gezeten, we hebben al weet ik niet hoevaak aangeboden om zelf een omheining te zetten op hun kosten. Ik heb zelfs tot 3x toe met de rest een stroom omheining gezet, maar dat houd ze blijkbaar ook niet lang tegen.

50 euro in de maand vind ik een prima bedrag voor de staat waarin ze staan. Ze staan in een weiland ter grootte van een dressuurbak. Ze hebben daarnaast nog een stuk land van ongeveer diezelfde grootte. Ze staan er met zijn 4en op. Ieder betaald 50 euro per paard. Dan zijn het voor hun de kosten niet om die heining te maken. Het gaat puur om wat planken en palen en daar een stroomdraad langs. Maar ík vind dat dat niet mijn verantwoordelijkheid is of kosten zijn. Ik vind het prima om zelf een heining te plaatsen, maar NIET op mijn kosten. Daar ging het mij om in dit topic, niet om hoe of wat ik zou moeten doen. Het ging me erom of ik nou zo onredelijk was.

Ik vind het dan ook een prima bedrag.
Je hebt al aangeboden te helpen, maar logisch dat het niet op jouw kosten moet.
Jij betaalt toch al stalgeld!
Ik zou opzoek gaan naar wat anders, het is nu gevaarlijk voor de paarden namelijk..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:45

een goede omheining om zo een postzegel kost al snel 1000 euro...... en als je dat terug moet verdienen op die 200 die dat stuk land oplevert dan hoef je geen wizzkid te zijn om te weten dat het financieel wat gecompliceerd ligt Lachen , vaak zijn omeheiningen na 5jaar afgeschreven......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:46

garny95 schreef:
weet je, als er straks wat gebeurd met of door jouw paard dan kan je jezelf alleen maar voor de kop slaan dat je niets hebt gedaan en de verantwoording bij hun neerleggen haalt dan niets uit.

Maar als je goed had gelezen had je moeten zien dat ze zelf al tot 3 keer toe de boel voorzien hadden van stroom en zonder effect: paarden stonden alsnog op straat! Wat blijft er dan nog over? Zelf maar een sloot erom heen graven?

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:47

Ik vind belooft is belooft! Ik zal als ik jou was een andere optie zoeken Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:50

KiWiKo schreef:
een goede omheining om zo een postzegel kost al snel 1000 euro...... en als je dat terug moet verdienen op die 200 die dat stuk land oplevert dan hoef je geen wizzkid te zijn om te weten dat het financieel wat gecompliceerd ligt Lachen , vaak zijn omeheiningen na 5jaar afgeschreven......

1000 euro? Jeetje, ik ben echt veel minder kwijt voor een goede omheining! Houten palen halen bij de houtmarkt, 10 mm lint spotgoedkoop bij een groothandel en klaar! Misschien 200 euro! Nagelbijten / Gniffelen
Dus goed rondkijken en aanbiedingen shoppen scheelt enorm Lachen je kan het zelf zo duur maken als je zelf wil!

En ja, mijn omheining is doorbraak proof en staat nu alweer 4 jaar.

Ik huurde zo'n postzegel stuk land voor 182 euro per jaar van de gemeente, dus als die mensen ook zo'n laag huurbedrag moeten betalen kan een omheining er makkelijk uit Knipoog
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-11-08 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:52

Ik snap volkomen dat je pissig raakt hierover. Wel vind ik dat je vrij voordelig je paardje(s) kunt plaatsen, zou dus overwegen:

Alle plussen en minnen op een rijtje zettend of je daar wilt blijven, mits de afrastering ok is of dat je wilt verkassen en elders meer moet gaan betalen.

Omdat je huurder bent is het inderdaad lastig om dingen zelf te doen. Daarentegen een rol koord en wat koordogen zijn het geld niet.
Wel is het belangrijk dat je op papier zet dat dat materiaal van jou is, daar zul je de verhuurder dus een handtekening voor moeten laten zetten. Met andere woorden, stopt het verhuren ineens, dat jij aantoonbaar recht hebt om die afrasteringsmaterialen zelf weer mee te nemen.

Ik zou zelf die laatste optie kiezen denk ik. Dat geld heb je er zo uit. Of je legt met een aantal medehuurders wat geld bijeen en schaft het spul aan. Hopelijk kan het dan wel aangesloten worden op 220v vanuit een huis daar. Als je namelijk zelf een batterij-accu moet gaan aanschaffen wordt het een heel ander verhaal.

Succes~!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:54

1000 euro das een hele houten omheining misschien.
Maar een gewone met goed lint 2 lagen is veel goedkoper te krijgen. Ik denk zo rond de 250 euro!
Dat hebben ze er dus na 2 maanden al uit!
50 euro per maand vind ik dan best prijzig voor zo'n klein stukje, die je ook nog moet delen met 4 paarden!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:59

En de spullen waar jullie al 3x mee omheind (schrijf je dat zo?) hebben, waar is dat gebleven? Wie heeft dat betaald, en waarom is het nu verdwenen? Aangezien ze nu alleen achter gaas staan..

Je hebt 2 keuzes, of weg gaan, en iets anders zoeken, of zelf een goede omheinig maken. Deze zal ik als ik jou was zelf kopen, niet met de medehuurders, dat geeft alleen maar problemen als iemand beslist om weg te gaan. Zal dan ook zeker duidelijk aangeven naar verhuurders en medehuurders, dat het spul van jou is,en als jij weggaat, je de spullen mee neemt.

Edit: stomme typfout
Laatst bijgewerkt door zorro op 23-11-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:01

ga maar eens 50 palen kopen Lachen Lachen dan goed lint, minstens 5 cm, linthouders....... en een goede betrouwbare accu.

je kan wel dat dunne lint nemen maar op zo een oppervlakte rekt dat teveel uit Lachen

palen kosten ook gewoon zo rond de 10 euro het stuk......... en je hebt er zeker 50 nodig ......

een goede accu koop je ook niet onder de 100 euro, dan nog je stroomaparaat ook zeker 250.00 ga maar rekenen Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:03

Ik koop palen voor 2,10 per stuk: goede, stevige palen die lang mee gaan.
10 cm goed lint voor een tientje (!) en mijn stroomapparaat was inderdaad het duurste: 115 euro (incl batterij).
Dus je kan het zo duur maken als je zelf wil Knipoog
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-11-08 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:03

Ik sluit me bij Zorro aan.

Of weggaan, of zelf het probleem verhelpen. Het laatste uiteraard met spullen die je natuurlijk weer meeneemt als je weggaat.

Je raakt er bovendien ook alleen maar gefrustreerd van als je STEEDS WEER naar de eigenaars toe gaat en het gebeurt STEEDS WEER NIET.

Succes ermee Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:05

Welshcobfan schreef:
Ik koop palen voor 2,10 per stuk: goede, stevige palen die lang mee gaan.
10 cm goed lint voor een tientje (!) en mijn stroomapparaat was inderdaad het duurste: 115 euro (incl batterij).
Dus je kan het zo duur maken als je zelf wil Knipoog

heb jij een foto van je omheining? want dat wil ik zien Haha! Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:06

Lijkt mij enorm frustrerend als je eigenlijk wel weet dat die mensen lekker verdienen eraan, maar te lui zijn om ook maar een goede omheining te verzorgen!
Alleen daarom zou ik al weggaan... want ik denk niet dat dit ooit zal veranderen gezien jullie verwoede pogingen en gesprekken zonder resultaat.